2010. ápr 01.

Pilóták esélylatolgatása 4.rész

írta: FormaNet
Pilóták esélylatolgatása 4.rész

Red Bull Racing

 

A Red Bull Racing alakulatára igencsak rájár a rúd, hiszen optimális esetben akár két futamgyőzelem is szerepelhetne Sebastian Vettel neve mellett, ha nem szólt volna közbe mindkétszer a technika ördöge.

Christian Horner nem is tagadta, hogy kissé frusztrált mindenki az elszalasztott értékes pontok miatt, ám a csapat és a pilóták is tisztában vannak azzal, hogy a mezőny leggyorsabb autója az övék, ezért továbbra is magabiztosak. Horner elmondása szerint az RB6-osoknak fekszik a maláj pálya, így ismét a futamgyőzelemért szállnak harcba a hétvégén.

 

Sebastian Vettel:

 

„Természetesen az elmúlt két futam csalódással töltött el. Vezető pozíciót kellett feladnom. Bosszantó, ha mindent jól csinálsz, majd a végén nem azt kapod, amit érdemelsz, vagy amiért keményen megharcoltál. Az autó rettentően gyors, ezt már korábban is bizonyította. Remélem, hogy Malajziában kijön a lépés. Itt az ideje nyerni. Nagyon bízom benne, hogy ezúttal elkerülnek a megbízhatósági problémák és a számomra is megfelelő eredmény születik.
Az ember természetesen sokszor nyerni akar, de néha közbejönnek dolgok, amiket utólag már nem tudsz megváltoztatni. Ez történik a technikai sportokban is.”

 

Mark Webber:

 

„A rajtom zűrösen alakult, túlpörögtek a kerekeim, de elégedett voltam a 3. hellyel. A Safety Car után jól ment a verseny. A boksztaktikán sok időt vesztettem, utána pedig nem kapcsolt 2-esbe a váltó, ezért kicsúsztam. Az újabb kerékcsere bevált, és a hajrában utolértük az élmezőnyt, de utána megtörtént a baleset. Bocsánatot kérek érte Lewistól. Minden leszorító erőt elvesztettem, amikor közel kerültem hozzájuk, az autó felemelkedett, és hátulról nekicsúsztam.

 

Még mindig lehet 750 pontot szerezni, és a világbajnokság csak novemberben ér véget.

Szenzációs csapat vagyunk, így semmi nem indokolja azt, hogy bármit is fel kéne adnunk.

Malajziában az időjárás kiszámíthatatlan, de mi esővel is jól állunk.

Tudjuk, hogy a Mclaren rendelkezik egy olyan rendszerrel, amellyel jó csúcssebességet tudnak elérni, ezért is volt nehéz Hamiltonnal küzdenem Ausztráliában, de bízunk abban, hogy az autónk most is versenyképes lesz.”

 

2009-ben a Maláj Nagydíjon Mark Webber 6. lett, míg Sebastian Vettel feladni kényszerült a káoszfutamot.

 

Toro Rosso

 

A Red Bull „kistestvére” az elmúlt két nagydíjon még nem tudott pontokat gyűjteni. Bahreinben és Ausztráliában is csak Jaime Alguersuari látta meg a kockás zászlót, míg Sebastien Buemi   mindkét futamot feladni kényszerült.

A mezőny legfiatalabb titánja, azonban az ausztrál futamon néhányszor középpontba került, ugyanis 36 körön keresztül csatázott a német legendával, Michael Schumacherrel a pontot érő tizedik helyért. A 20 éves Alguersuari  végül alulmaradt Schumacherrel szemben, így csak a 11. helyen zárta az idény második versenyét.

 

 

Az esetre a következőkép emlékszik:

"Először is, ez a csata nem tudatosult bennem addig, míg egy éjszakát át nem aludtam. Amikor a pályán voltam, csak az érdekelt, hogy megvédjem az első pontom, az én pontom! Nem gondoltam arra, hogy ő Schumacher, mindössze egy másik pilóta volt, aki ugyanazt akarta, amit én. Megérkezett Pedro is, aki már gumi nélkül ment, de nem volt könnyű megelőzni őt, majd a verseny befejeződött. Hárman voltunk, ugyanazzal a céllal. Megelőztem Pedrót, amint megfelelő helyet láttam, Michael ebből előnyt szerzett, lezártam az útját, a külső ívre került, kerék-kerék mellett voltunk, de a következő kanyar neki kedvezett... Nem voltam kitartó. Őszintén szólva két óra versenyzés után mindhárman, Pedro, Michael és én is megérdemeltük volna a pontot.
Michaelről azt tudom csak mondani, hogy szuperprofiként működött. Nagy nyomás alatt tartott, de nem csinált semmi olyasmit, ami miatt ütközhettünk volna. Őszintén szólva azt hiszem, Schumacher lesz a legjobb a világbajnokságban a 19 verseny után. A világbajnokság nagyon hosszú és az élen lesz majd. "

 

Malajziában mindkét Toro Rosso pilóta pontszerző helyért száll harcba, bár tisztába vannak azzal, hogy ez nem lesz könnyű feladat.

Alguersuari számolt, és nagyjából hét csapat 14 pilótáját helyezte maguk elé az erősorrendben.
(Red Bull, Ferrari, Renault, McLaren, Mercedes, Force India és a Williams) ma a Toro Rosso előtt áll. Ha jól számolok, akkor ez 14 pilótát jelent.

Azt is elmondta, hogy a Herman Tilke pályákon, -amik szélesek és biztonságosak- véleménye szerint a Toro Rosso nem tud pontokat szerezni. Ott lehet nagyobb esélyük, ahol nehezebbek a feltételek és változó a pályafelszín – mint például az utcai helyszíneken-

Mindemellett bíznak abban, hogy nagyon közel lesznek a többiekhez, és egy kis szerencsével begyűjthetik első pontjaikat.

2009-ben Sebastien Buemi nem tudta befejezni a Maláj versenyt.

 

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

forma-1 red bull toro rosso sebastien vettel sepang mark webber malájgp sebastien buemi jaime alguersuari malajgp