2010. máj 30.

A futam Isztambulban is a kockás zászlóig tart...

írta: FormaNet
A futam Isztambulban is a kockás zászlóig tart...

A Red Bull Racing csapatát az idei évben még egy riválisnak sem sikerült befognia az időmérőkön.

Az, hogy egy csapat egy adott szezonban, sorozatban hétszer is bezsebelje az első rajtkockát, legutoljára 1988-ban fordult elő, akkor a McLaren pilótái, Alain Prost és Ayrton Senna a Brazil Nagydíjtól egészen a Francia GP-ig verhetetlennek bizonyultak a kvalifikáción.

 

A Red Bull ugyanakkor nem teljesen elégedett, legfőképp Sebastian Vettel, akit immár negyedszerre vert el ausztrál csapattársa, a szombati hajrában.

Vettel vizsgálgatta is autóját, amikor leparkolt a parc fermében, majd később elmondta, hogy sokkal gyorsabb is lehetett volna, ha az utolsó gyors körében nem blokkolnak autójának kerekei.

A csapat először fékproblémára gyanakodott, de azóta már kiderítették, hogy törött stabilizátor akadályozta a német pilóta utolsó körét. Az istálló ma délelőtt cserélheti ki Vettel autójában a törött stabilizátort.

 

A verseny mindenképpen izgalmasnak ígérkezik, hiszen egyrészt az Istanbul Park több előzési pontot, és ezzel együtt akár több látványos akciót is tartogathat, másrészt pedig a McLaren a jobb versenytempó reményében, egyértelműen a dobogó legfelső fokát célozta meg, elsősorban Lewis Hamiltonnal.

 

 

Hamilton a második-,csapattársa, Jenson Button pedig a negyedik rajtkockából indulva lehet veszélyes a Vörös Bikákra, bár a rajtnál nem lesz könnyű dolguk.

Mint ahogy az Monacóban, Robert Kubica esetében, látható volt, sokszor kifizetődőbb inkább egy pozícióval hátrébb, de a tiszta oldalról rajtolni.

 

Ez igaz az isztambuli pályára is, ahol a poros részről (2.,4.,6.,8. stb) startoló versenyzők bizony hátrányban lesznek. Hamiltonra Sebastian Vettel, Buttonra pedig Michael Schumacher lehet veszélyes a rajtnál.

 

A McLaren egy jól időzített kerékcserével sokat nyerhet, persze ehhez az kell, hogy még ne túl korán, ám a fő riválisnál 1-2 körrel hamarabb ejtsék meg a boxlátogatást a pilóták.

Jenson Button gumikímélő autózása kifizetődő lehet, bár a brit versenyzőnek a pálya középső szektora -ezen belül is a nyolcas kanyar- okozhat fejfájást.

Ugyanis az autójának alja többször is leért a huplis részen, és ennek következtében időt veszített. Button ennek ellenére is vállalta ezt a rizikót, mert véleménye szerint a pálya többi szakaszán ez a beállítás a kifizetődőbb.

 

Fernando Alonso Monacóhoz hasonlóan szintén sokat nyerhet egy előrehozott keréktaktikával, főleg, hogy már nem egyszer bebizonyosodott, hogy a Ferrari jól bánik a kemény keverékekkel, így esetleg a többieknél jóval korábban lecserélhetik a spanyol F10-esén a lágy abroncsokat.

Monacóban ugyan még egy biztonsági autós fázis is Alonso kezére játszott, ami persze most is bejöhet, bár itt jóval kisebb ennek az esélye, mint a szűk utcai pályán, Monte Carlóban.

 

És akkor még meg sem említettük a technika örödögét, akihez az idén már majd minden élmenőnek volt "szerencséje", illetve a híres-hírhetdt 8-as kanyart, amely a hétvége során már megtréfálta többek közt Felipe Massát, Lewis Hamiltont, vagy éppen Michael Schumachert...

 

 

 

Rajtrács:

 

 

Futam: 14.00-tól!

 

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 isztambul futam török nagydíj rajtrács formula-1