2010. sze 23.

Pirelli a visszatérésről és a fejlesztésekről - Interjú Paul Hemberyvel a Pirelli Motorsport igazgatójával

írta: FormaNet
Pirelli a visszatérésről és a fejlesztésekről - Interjú Paul Hemberyvel a Pirelli Motorsport igazgatójával

 

Mint arról már mindenki értesült, az olasz Pirelli gumiipari cég, 20 év kihagyás után a 2011-es szezontól visszatér a száguldó cirkuszba, mint egyetlen gumibeszállító.
A visszatérés okairól kérdezte az F1 Times a cég Motorsport igazgatóját, Paul Hembery-t.
 
PH: Idén lehetőség kínálkozott számunkra, hogy hosszú idő után visszatérjünk a Formula-1-be. A megváltozott gazdasági környezetben számunkra nagyon fontos, hogy a világ legnagyobb presztízsű autóverseny szériában beszállítóként jelen legyünk, ezzel növelve a Pirelli hírnevét. A lehetőséget tehát nem akartuk elszalasztani, és örülünk, hogy itt lehetünk.
 
Kérdés: Milyen változtatásokat kellett végrehajtani a Pirelli olaszországi létesítményeinél, hogy megbirkózzanak a versenyautó abroncsok iránti megnövekedett kereslettel?
 
PH: A gumik tényleges gyártása Törökországban, Isztambul közelében történik. Ez egy nagyon modern létesítmény. Három évvel ezelőtt nyitottuk meg, könnyen tudunk módosításokat végrehajtani, a Formula-1-es gumik gyártásának megfelelően. A módosítások az erőforrások átcsoportosításával megvalósíthatók úgy, hogy nem növelik a költségvetésünket.  
 
K: Miszerint választ a cég dizájnt, a FOTA tud már valamit ezekről?
 
PH: A bejelentés után rögtön hozzáláttunk a fejlesztésekhez, és ennek eredményeként a 2011-es autók gumiabroncsai mindenben meg felelnek majd az FIA előírásainak. Igyekszünk a csapatokkal együtt dolgozva meghatározni a gumik alapvető tulajdonságait, de természetesen van saját anyag és dizájn filozófiánk, ezekből együttesen áll össze a végén a Pirelli abroncs.
 
K: Mit tesz a Pirelli azért, hogy látványosabbak legyenek a futamok?
 
PH: Szándékunk mindenképpen az, hogy a saját eszközeinkkel növeljük a show izgalmát. Jelenleg folyik egy kampány, és keressük a lehetőségeket ehhez. Jelenleg folynak a 2011-es versenyautók véglegesítései, ezért nem hiszem, hogy örülnének, ha a gumiabroncsaink radikálisan eltérnének az idei gumiktól, de a jövőben bármi megeshet.
 
K: Már volt arról szó, hogy a Pirelli a gumiabroncs vegyületeinek kialakításában konzervatív megközelítést alkalmaz. Mi a helyzet ezzel?
 
PH: Azon dolgozunk, hogy mint új beszállítók már most szilárd alapokra épüljenek a fejlesztéseink. A csapatok tapasztalatai is sokat segítenek majd az évad során, hogy milyen irányba folytassuk a munkánkat, mert biztosan sok irány lehetséges.
 
K: A Bridgestone a saját gumiszállításaival meglehetősen szigorú koncepciót képvisel, gyakran meghatározva ezzel a pilóták versenytaktikáját is. A Pirelli milyen stratégiát képvisel majd, hány féle gumiabroncs, és vegyület áll majd a csapatok rendelkezésére?
 
PH: A jelenleg érvényben levő szabályozás a jövő évben sem változik, így annak megfelelően kell dolgoznunk. Jövő évben is négy féle slick gumi és az esőgumik állnak majd rendelkezésre, az előírások szerint.
 
K: A Pirelli a következő évben a Formula-1-en kívül a GP-2 sorozat beszállítója is egyben. Elképzelhető, hogy a két sorozatban hasonló lesz a gumik dizájnja?
 
PH: Lesz számtalan közös vonás, és elképzelhető, hogy a GP-2 sorozatnak megfelelnek a Formula-1-es gumik, vagy fordítva. A GP-2 sorozatban a pilóták már a Formula-1-re készülnek, így a hasonló tulajdonságú abroncs fontos, és értékes része lehet a felkészülésüknek. Ehhez igyekszünk ügyesen hozzájárulni.
Szólj hozzá

f1 forma1 pirelli