2010. okt 24.

Alonso nyerte a drámai Koreai Nagydíjat, míg a két Red Bull nullázott

írta: FormaNet
Alonso nyerte a drámai Koreai Nagydíjat, míg a két Red Bull nullázott

A harmadik helyről rajtoló Fernando Alonso szerezte meg az első Koreai Nagydíj legfényesebb trófeáját, miután Mark Webber egy kicsúszás-, Sebastian Vettel pedig motor-meghibásodás miatt nullázott Jeongamban. A kétszeres világbajnok ezzel az eredménnyel átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben. A második helyen Lewis Hamilton, harmadikként Felipe Massa szelte át a célvonalat. A káoszfutam mindössze 15 versenyzővel fejeződött be.

 
Ahogy azt a meteorológusok előre megjósolták, a verseny napjára megérkezett az eső, így nem csak a hétvége papírformáját dobhattuk a kukába, de a héten sokszor elhangzott aggodalmakat - miszerint az új (és még olajos) aszfalton az eső extrém helyzetet teremthet- a versenyzők élesben is megtapasztalták.

Már szombat éjszaka óta kisebb-nagyobb megszakításokkal esett Jeongamba, és az F1 betétfutama is szinte végig SafetyCar mögött zajlott. 
A Formula-1 mezőnye szintén biztonsági autó mögött, monszun gumikon rajtolt el, de mindössze négy kört tudtak megtenni a versenyzők.  
Alonso közölte csapatával, hogy ilyen rossz körülmények közt még soha nem versenyzett, és nem csak a spanyol, de például  Hamilotn és Button is arra panaszkodott a csapatrádión, hogy semmit nem lát. 
A csúszós aszfalt mellett a legnagyobb gond az volt, hogy az új pálya nem vezette el megfelelően vizet, így a látási viszonyok majdnem egyenlőek voltak a nullával. A versenyigazgatóság végül úgy döntött, hogy megszakítják a versenyt.

Az egy órás várakozás alatt a legtöbb pilóta visszasétált a garázsba, a szervezők pedig seprűvel és munkagépekkel próbáltak javítani a körülményeken.
Közben a BBC-nek Mark Webber is elmondta, hogy a legnagyobb problémát a látási viszonyok okozzák. Volt azért a mezőnyben kevésbé nyavalygós pilóta is, méghozzá Lewis Hamilton, aki mindenképp versenyezni akart.

Hosszú tanácskozás után végül a versenyigazgatóság magyar idő szerint 9.05-re tűzte ki a futam újraindítását, amely továbbra is extrém esőgumikon és a Safety Car mögött folytatódott.

A 17. körben Bernd Mayländer végre magára hagyta a mezőnyt, de a drámára nem kellett sokat várni. A bajnokság éllovasa, a második helyen autózó Mark Webber elvesztette uralmát a műfüvön megcsúszó kocsija felett, aminek eredményeként autója megpördült és falnak csapódott. A pályára visszacsúszó Red Bullt Alonso még ki tudta kerülni, ám a Hamiltont szépen megelőző és negyedik helyen álló Nico Rosberg már nem menekült az RB6-os elől.

A roncsok eltakarításának idejére ismét behajtott a SafetyCar, majd a 23. körben tovább folytatódott a Koreai Nagydíj.  Az első öt sorrendje ekkor Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Button és Schumacher volt, az esőmenő hétszeres bajnok azonban hamarosan megelőzte Buttont.

A kiesők száma is gyorsan gyarapodott, előbb Jarno Trulli törte össze a Lotuszt, amikor Bruno Sennával összeakadt, majd Lucas di Grassi is falnak csapta a Virgint, illetve Sebastien Buemi a célegyenes végén megcsúszva nekicsapódott Timo Glocknak, és ez az utóbbi baleset egy újabb biztonsági autós periódust eredményezett. 

Közben ekkor már a mezőny nagy része köztes abroncsokra váltott. Az élen álló két versenyző, Vettel és Alonso hagyta ezt legkésőbbre, és az SC periódus alatt éppen egyszerre érkeztek meg a bokszba.

A Red Bull-os a kerékcsere után is megőrizte vezető helyét, Alonso kocsiján viszont nehezen tudták lecserélni a jobb első kereket, így a spanyol Hamilton mögé érkezett vissza. 
Az újraindításnál azonban rögtön támadásba lendült, és a célegyenes végén (miután a mclarenes kicsúszott a bukótérbe) a spanyol visszavette második helyét. 

A 18 fős mezőny tovább apadt, a kiesők közé csatlakozott a 7. helyen autózó Vitalíj Petrov, aki a 17-es kanyarban csúszott meg, és csúnyán összetörte Renaultját.
A 47. körben az élen is egy újabb dráma történt: Az első helyen száguldó Red Bull motorja felmondta a szolgálatot, így a füstfelhőt eregető Vettel is kiállni kényszerült.
 

Az első helyet Fernando Alonso örökölte, míg mögötte Hamilton és Massa autóztak a dobogós helyekért. 
Ez a sorrend a leintésig már nem változott, a trió mögött  Michael Schumacher, Robert Kubica, Vitantonio Liuzzi, Rubens Barrichello, Kamui Kobayashi, Nick Heidfeld és Nico Hülkenberg zárt a pontszerző helyeken.

A Koreai Nagydíj eredménye: 
 
 
A kiesők közül Sebastien Buemi és Adrian Sutil is öthelyes rajtbüntetéssel érkezik a következő nagydíj helyszínére, Braziliába. Buemi az egyik Virgint (Timo Glock) rohamozta meg, Sutil pedig Kamui Kobayashi versenyét sodorta veszélybe. A Force India német pilótáját bónuszként még tízezer dolláros bírsággal is sújtották a versenybírók, amiért fékproblémái ellenére is agresszíven közlekedett.

Világbajnoki pontverseny állása a Koreai Nagydíj után:

Fernando Alonso: 231

Mark Webber: 220

Lewis Hamilton: 210

Sebastian Vettel: 206

Jenson Button: 189 

Felipe Massa: 143

Robert Kubica: 124

Nico Rosberg: 122

Michael Schumacher: 66

Rubens Barrichello: 47

Adrian Sutil: 47

Kamui Kobayashi: 31

Vitantonio Liuzzi: 21

Viatíj Petrov: 19

Nico Hülkenberg: 18

Sebastien Buemi: 8

Pedro de la Rosa: 6

Nick Heidfeld: 6

Jaime Alguersuari: 3

Konstruktőri pontverseny:

Red Bull-Renault: 426

McLaren-Mercedes: 399

Ferrari: 374

Mercedes: 188

Renault: 143

Force India-Mercedes: 68

Williams-Cosworth: 65

Sauber-Ferrari: 43

Toro Rosso-Ferrari: 11

 

szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

ferrari f1 formula 1 fernando alonso futam jeongam koreai nagydíj