A harmadik helyről rajtoló Fernando Alonso szerezte meg az első Koreai Nagydíj legfényesebb trófeáját, miután Mark Webber egy kicsúszás-, Sebastian Vettel pedig motor-meghibásodás miatt nullázott Jeongamban. A kétszeres világbajnok ezzel az eredménnyel átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben. A második helyen Lewis Hamilton, harmadikként Felipe Massa szelte át a célvonalat. A káoszfutam mindössze 15 versenyzővel fejeződött be.
Ahogy azt a meteorológusok előre megjósolták, a verseny napjára megérkezett az eső, így nem csak a hétvége papírformáját dobhattuk a kukába, de a héten sokszor elhangzott aggodalmakat - miszerint az új (és még olajos) aszfalton az eső extrém helyzetet teremthet- a versenyzők élesben is megtapasztalták.
Már szombat éjszaka óta kisebb-nagyobb megszakításokkal esett Jeongamba, és az F1 betétfutama is szinte végig SafetyCar mögött zajlott.
A Formula-1 mezőnye szintén biztonsági autó mögött, monszun gumikon rajtolt el, de mindössze négy kört tudtak megtenni a versenyzők.
Alonso közölte csapatával, hogy ilyen rossz körülmények közt még soha nem versenyzett, és nem csak a spanyol, de például Hamilotn és Button is arra panaszkodott a csapatrádión, hogy semmit nem lát.
A csúszós aszfalt mellett a legnagyobb gond az volt, hogy az új pálya nem vezette el megfelelően vizet, így a látási viszonyok majdnem egyenlőek voltak a nullával. A versenyigazgatóság végül úgy döntött, hogy megszakítják a versenyt.
Az egy órás várakozás alatt a legtöbb pilóta visszasétált a garázsba, a szervezők pedig seprűvel és munkagépekkel próbáltak javítani a körülményeken.
Közben a BBC-nek Mark Webber is elmondta, hogy a legnagyobb problémát a látási viszonyok okozzák. Volt azért a mezőnyben kevésbé nyavalygós pilóta is, méghozzá Lewis Hamilton, aki mindenképp versenyezni akart.
Hosszú tanácskozás után végül a versenyigazgatóság magyar idő szerint 9.05-re tűzte ki a futam újraindítását, amely továbbra is extrém esőgumikon és a Safety Car mögött folytatódott.
A 17. körben Bernd Mayländer végre magára hagyta a mezőnyt, de a drámára nem kellett sokat várni. A bajnokság éllovasa, a második helyen autózó Mark Webber elvesztette uralmát a műfüvön megcsúszó kocsija felett, aminek eredményeként autója megpördült és falnak csapódott. A pályára visszacsúszó Red Bullt Alonso még ki tudta kerülni, ám a Hamiltont szépen megelőző és negyedik helyen álló Nico Rosberg már nem menekült az RB6-os elől.
A roncsok eltakarításának idejére ismét behajtott a SafetyCar, majd a 23. körben tovább folytatódott a Koreai Nagydíj. Az első öt sorrendje ekkor Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Button és Schumacher volt, az esőmenő hétszeres bajnok azonban hamarosan megelőzte Buttont.
A kiesők száma is gyorsan gyarapodott, előbb Jarno Trulli törte össze a Lotuszt, amikor Bruno Sennával összeakadt, majd Lucas di Grassi is falnak csapta a Virgint, illetve Sebastien Buemi a célegyenes végén megcsúszva nekicsapódott Timo Glocknak, és ez az utóbbi baleset egy újabb biztonsági autós periódust eredményezett.
Közben ekkor már a mezőny nagy része köztes abroncsokra váltott. Az élen álló két versenyző, Vettel és Alonso hagyta ezt legkésőbbre, és az SC periódus alatt éppen egyszerre érkeztek meg a bokszba.
A Red Bull-os a kerékcsere után is megőrizte vezető helyét, Alonso kocsiján viszont nehezen tudták lecserélni a jobb első kereket, így a spanyol Hamilton mögé érkezett vissza.
Az újraindításnál azonban rögtön támadásba lendült, és a célegyenes végén (miután a mclarenes kicsúszott a bukótérbe) a spanyol visszavette második helyét.
A 18 fős mezőny tovább apadt, a kiesők közé csatlakozott a 7. helyen autózó Vitalíj Petrov, aki a 17-es kanyarban csúszott meg, és csúnyán összetörte Renaultját.
A 47. körben az élen is egy újabb dráma történt: Az első helyen száguldó Red Bull motorja felmondta a szolgálatot, így a füstfelhőt eregető Vettel is kiállni kényszerült.
Az első helyet Fernando Alonso örökölte, míg mögötte Hamilton és Massa autóztak a dobogós helyekért.
Ez a sorrend a leintésig már nem változott, a trió mögött Michael Schumacher, Robert Kubica, Vitantonio Liuzzi, Rubens Barrichello, Kamui Kobayashi, Nick Heidfeld és Nico Hülkenberg zárt a pontszerző helyeken.
A Koreai Nagydíj eredménye:
A kiesők közül Sebastien Buemi és Adrian Sutil is öthelyes rajtbüntetéssel érkezik a következő nagydíj helyszínére, Braziliába. Buemi az egyik Virgint (Timo Glock) rohamozta meg, Sutil pedig Kamui Kobayashi versenyét sodorta veszélybe. A Force India német pilótáját bónuszként még tízezer dolláros bírsággal is sújtották a versenybírók, amiért fékproblémái ellenére is agresszíven közlekedett.
Világbajnoki pontverseny állása a Koreai Nagydíj után:
Fernando Alonso: 231
Mark Webber: 220
Lewis Hamilton: 210
Sebastian Vettel: 206
Jenson Button: 189
Felipe Massa: 143
Robert Kubica: 124
Nico Rosberg: 122
Michael Schumacher: 66
Rubens Barrichello: 47
Adrian Sutil: 47
Kamui Kobayashi: 31
Vitantonio Liuzzi: 21
Viatíj Petrov: 19
Nico Hülkenberg: 18
Sebastien Buemi: 8
Pedro de la Rosa: 6
Nick Heidfeld: 6
Jaime Alguersuari: 3
Konstruktőri pontverseny:
Red Bull-Renault: 426
McLaren-Mercedes: 399
Ferrari: 374
Mercedes: 188
Renault: 143
Force India-Mercedes: 68
Williams-Cosworth: 65
Sauber-Ferrari: 43
Toro Rosso-Ferrari: 11
szöveg: FormaNet, Varga Viktória