2011. már 03.

A Sauber láthatatlan támogatói

írta: FormaNet
A Sauber láthatatlan támogatói

Manapság már a király-kategóriában sem egyszerű feladat bevonzani a támogatókat, így egyre több csapat különböző alternatívákkal igyekszik fenntartani, avagy éppen megoldani a versenyzéshez szükséges anyagi hátteret. A Hispánia például csak fizetős pilótáknak ad helyet, a Williams tőzsdére vitte részvényeinek egy részét, Peter Sauber csapata pedig már 2010-ben egy különleges ötlettel rukkolt elő, és megalapított egy titkos támogatói klubbot.

Tavaly júniusban, a Kanadai Nagydíjon egy igen érdekes logó került fel a Sauber szinte teljesen csupasz autójára, a C29-re.

A „Sauber Club One” nem más, mint egy exkluzív klub azon cégek részére, akik név nélkül kívánják támogatni a csapatot, és ezáltal a szériát. Első hallásra kissé nonszensznek tűnik, hogy miért támogatja valaki a Formula-1-et úgy, hogy annak nincs reklámértéke, ám a következő sorokból kiderül, hogy nem is volt ez olyan elvetemült ötlet a svájci alakulat részéről.

„Mivel nem minden vállalat törekszik arra, hogy a befektetésük nyilvánosságot kapjon, ezért úgy éreztem eljött az ideje, hogy egy külön lehetőséget biztosítsunk számukra” – nyilatkozta akkor Peter Sauber.

A svájciak ugyanis azt tapasztalták, hogy több vállalat is keresi a lehetőséget arra, hogy befektessen csapatukba, de a mostani gazdasági helyzetben ezt nem mindenki meri nyilvánosan felvállalni. Hiszen például az alkalmazottak felé igen nehéz kommunikálni egy nehéz helyzetet úgy, hogy közben a király-kategória szponzorálására is költenek.
Nemrégiben Kamui Kobajasi éppen ugyanezt a problémát vetette fel a japán támogatók hiányának indokaként, és végeredményben teljesen logikus, hogy sokan nem akarják nevüket adni egy ilyen drága sporthoz, miközben a pénzügyi nehézségek, és a létszámleépítések korát éljük.

A Sauber ügyvezető igazgatója, Monisha Kaltenborn a gazdasági okok mellett még egy érdekes, ám ugyanolyan ésszerű magyarázattal is előállt, ami nem más, mint a társadalmi szerepvállalás. Mivel manapság már egyre többen teszik le voksukat a környezetbarát gondolkodás, és technológiák mellett, ezért nem engedhetik meg maguknak a nyilvános szereplést abban a szériában, amit a közvélemény még mindig a „túlzottan pazarló” kategóriába helyez.
„Manapság többször hallani, hogy nem sok híres márka akarja nyilvánosan felvállalni a formula-1-es szereplését. Sokan úgy látják, hogy ez nem igazán környezetbarát, így ez belső konfliktusokat szülhet. Az sem segít, hogy két éve igen sok botrány volt a Formula-1 körül, és vannak, akik éppen emiatt nem szeretnék a nevüket adni. Nekünk éppen miattuk kellett kitalálnunk ezt az alternatívát” – magyarázta a csapat ügyvezető igazgatója.

Sergio Perez érkezésének köszönhetően a 2011-es konstrukción már mexikói szponzor is feltűnik, de a Sauber Club One logója továbbra is helyet kap az autón, és Monisha Kaltenborn elárulta, hogy a klubhoz már  jó néhány svájci vállalat csatlakozott. A támogatók neve, és pontos létszáma természetesen titkos.

szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 

 

Szólj hozzá

f1 formula 1 szponzorok sauber sauber club one