2011. már 22.

Hamilton: A Red Bull egy energiaital cég, mi pedig egy igazi versenyistálló vagyunk

írta: FormaNet
Hamilton: A Red Bull egy energiaital cég, mi pedig egy igazi versenyistálló vagyunk

A 2011-es szezon kezdetével nem meglepő módon pilótafronton is megindult a pszichológiai hadviselés. Lewis Hamilton kissé megfricskázta az első világbajnoki címet bezsebelő Red Bull csapatot, és csípős humorral megjegyezte, hogy az osztrák alakulat csupán egy energiaital gyártó, és biztos abban, hogy a McLaren visszatér az élre, sőt idén újra megszerezheti az F1 koronáját.


 
A McLaren komoly fejlesztésekkel, és a tesztekhez képest nagy változtatásokkal érkezik meg a nyitófutamra, Ausztráliába, amit a világbajnok brit pilóta kedvező előjelnek tekint. A Red Bullról (mely csapat egyébként Hamilton szerint a kedvence lenne, amennyiben nem lenne elkötelezett a McLaren felé) az a véleménye, hogy idén nem fogja tudni folytatni azt a dominanciát, ami 2010-ben jellemző volt a szezonra.

„Száz szálalékig biztos vagyok abban, hogy sem a McLaren, sem a Ferrari nem fogja hagyni, hogy ez megtörténjen. Ők (a Red Bull) nem olyan hosszú ideje csapat, mint mi vagyunk. Mi szeretnénk a csapatunk státuszát visszaszerezni.”

Hamilton szerint a McLarennek továbbra is a Ferrari a legfőbb riválisa, és biztos abban, hogy mindkét alakulat mindent meg fog tenni azért, hogy a Vörös Bikákat leszorítsák a trónról. 

„A Red Bull nem egy gyártó, ők egy ital cég. Ez egy üdítőital cég, szemben a McLaren és Ferrari történelmével. Nem is tudom, mit terveznek. A csapatunk egy nagyobb gyárat épít, mint a Ferrari gyára, elképesztő idő alatt. Mi egy igazi versenyistálló vagyunk.”

Annak ellenére, hogy a csapatfőnök, Martin Whitmars úgy gondolja, a mostani fejlesztések inkább a második futamra érnek be igazán, Hamilton úgy véli, komoly küzdelmek várhatóak már az első futamon is, és fel tudja venni a versenyt, a zseniális tervező, Adrian Newey által kifejlesztett autókkal, de természetesen tisztában van azzal, hogy ez nem lesz egyszerű feladat.

„A Red Bullok megbízhatósága sokat javult az elmúlt évhez képest. Idén gyorsak és megbízhatóak lesznek, csak úgy, mint a Ferrari. És ez a két dolog, amit egyértelműen a legnehezebb legyőzni. Sebastian magabiztos, mint egy világbajnok. Valószínűleg a második évben is neki van a leggyorsabb autója. Nagyon gyors autót kapott ő is, de úgy tűnik, így van ezzel Fernando (Alonso) is. Abban is biztos vagyok, hogy Mark ( Webber) is versenyképesebb lesz, mint tavaly, és az is biztos, hogy előrébb akar ugrani az elmúlt évhez képest. Nehéz éven van túl, sok jó és rossz dologgal, így idén minden bizonnyal egyenletesen szeretne erős lenni.”

A 2008-as világbajnok (csapattársához, Jenson Buttonhoz hasonlóan) kissé csalódottan nyilatkozott a téli tesztek után, és elsősorban a megfelelő leszorító erő hiányát tartja a legnagyobb problémának. Nyilatkozataiban azonban mindig kiemelte, hogy mint sportoló, és mint versenyző, örök optimista, és ezt a jó tulajdonságát ebben az évben is megtartja.

„Készen állok arra, hogy amikor elkészül a győztes autó, akkor én is versenyeket nyerjek. Csupán azért, mert jelenleg esetleg nem a miénk a legjobb kocsi, az nem azt jelenti, hogy nem leszünk világbajnkok. Majd meglátjuk” – nyilatkozta harcosan a brit pilóta.

A csapatfőnök, Martin Whitmarsh szerint a mostani fejlesztésekben ugyan van némi kockázat, de mindenkép megéri kockáztatni. A tesztek eredményeivel Whitmarsh sem elégedett, de véleménye szerint igazán csak az Ausztrál Nagydíj után derül ki, hogy helyes irányban haladnak-e a fejlesztésekkel.
„Azt hiszem, van némi kockázat, de úgy gondolom, ez helyes lépés volt, és az autó versenyképesebb lett. Kihívásokkal teli hétvégére számítok, és bizakodom a második lépcsős fejlesztésünkben.”- nyilatkozta a szakember.

Hamilton úgy érkezik idén Ausztráliába, hogy nem feledkezik meg eddigi kalandjairól sem. A kalandok nem csak a pályán, hanem azon kívül is izgalmasabbá tették eddigi életét.

Tavaly egy (Hamilton, és néhány hozzá közeli ember véleménye szerint) túlbuzgó rendőr vetett véget egy Mercédesszel történt „bemutatózásának”, ami az autó lefoglalásához, és egy bírósági procedúrához vezetett. 2009-ben pedig utólag kizárták a versenyből, miután a csapat rádióüzenetének engedelmeskedve úgy engedte el a Toyotás Jarno Trullit, hogy az előzéssel szabálytalanságra kényszerítette olasz kollégáját.

Az utóbbi két éve szerencsétlenségei ellenére, azért szép emlékek is sorakoznak Hamilton f1-es pályafutásában, hiszen 2007-ben Ausztráliában futotta élete első versenyét a király-kategóriában, ahol rögtön a dobogóra is felállhatott, majd a következő évben már futamgyőzelmet ünnepelhetett a szigetországban.

Mindezek tükrében nem véletlen, hogy a brit versenyző vegyes érzelmekkel utazik Ausztráliába. Az eddigi tapasztalatok alapján Hamilton azt gondolja, idén sikerül minden problémát elkerülnie, és nem szeretne újra címlapra kerülni valamilyen negatív esemény kapcsán. Az országról, a pályáról, és a versenyekről egyértelműen pozitív benyomásai vannak, és az angliai esős éghajlat után már ki van éhezve egy kis jó időre is.      
 
 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

f1 mclaren formula 1 lewis hamilton ausztrál nagydíj