2011. ápr 02.

F1 fantázia Sebastian Vettellel

írta: FormaNet
F1 fantázia Sebastian Vettellel

Körbeutazni a világot, a csúcstechnológiákat képviselő versenyautókkal, sokak szemében egy álomszerű életet jelent. De egy versenyző, aki már megtapasztalta mindezt a csillogást, dicsőséget, és a sokak által irigyelt álomszerű életmódot, vajon miről álmodozhat? A formula.com által készített interjúban a Red Bull versenyzője, Sebastian Vettel válaszol néhány érdekes kérdésre, melyből többek között kiderül, hogy a címvédő szívesen lenne Senna és Prost csapatfőnöke, vagy éppen Jochen Rindt csapattársa.

Ha egy új utcai Formula-1-es pályához kellene helyszínt választanod a világ bármely részén, akkor melyik helyszínre esne a választásod?

Sebastian Vettel: Ez egyértelmű, szász százalék, hogy New York lenne az. Az utóbbi időben már pletykáltak is róla, és azt hiszem ez egy megfelelő helyszín lenne egy versenyhez. Mindenki ismeri New Yorkot, óriási lenne ott versenyezni. A Central Parkban lenne a paddock, majd végigmennénk a Fifth Avenue-n, le egészen a Washington Square-ig. Manhattan nem olyan nagy, így minden nevezetes helyet érinthetnénk. Félelmetes! 

Ha a korábbi világbajnokok közül választanod kellene egy csapattársat, ki lenne az és miért?

SV: Nyilvánvalóan Jochen Rindt. Ő nagyon inspirálna. Ő egy nagyon jó arc volt, és megtisztelő lenne, ha ellene versenyezhetnék ugyanabban a csapatban. Így nem csak megismerném rendkívüli személyiségének minden titkát, de ezzel együtt óriási kihívás lenne.
 
A Formula-1-ben a múltban is rengeteg újítás volt már: aktív felfüggesztés, turbómotorok, hatkerekű versenyautó és sorolhatnánk. Ha a múltból vissza lehetne hozni valamit ezek közül, akkor melyiket választanád, és miért?

SV: A V12-es motorokat! A nagy leszorítóerő miatt most nagyszerű érzés lenne ezzel versenyezni. A nagyobb erő biztosan egy szép hanggal párosulna. Minden alkalommal nagy örömmel ugranék be ezekbe a brutális gépekbe. 

Milyen újításokat szeretnél látni a jövőben?

SV: Nem igazán van ilyen, de ha több lehetőség lenne az előzésre, az a pilótáknak is fantasztikus lenne, és természetesen a show-t is segítené. Mindenki tudja, hogy a Formula-1-ben jelenleg szinte lehetetlen előzni, és amikor sikerült akkor tudod, hogy már valamit elértél. Valami olyasmi, ami megkülönbözteti a fiút a férfitől. Másrészt azt gondolom, hogy az előzésnek soha nem szabad túl mesterségessé válnia. Éppen ezért van némi ellenérzésem a mozgatható hátsószárnnyal kapcsolatban is, és csak remélem, hogy ettől még nem lesz túl mesterséges a versenyzés. Nyilvánvaló, hogy nehéz megtalálni a módját annak, hogy a gyorsabb pilóta utat találjon magának. Ami viszont szerintem igazán fontos az a légkör. Százezer izgatott néző fantasztikus hangulatot teremt, és hála Istennek sok verseny van, ahol igazán remek a hangulat. Mindig nagyon várom ezeket a helyszíneket. 

Ha csak egyetlen pályán versenyezhetnél életed végéig, akkor melyiket választanád, és miért?

SV: Szuzuka, Spa vagy a nürburgringi Nordschleife. Nyilván meg kellene vizsgálni a biztonsági kérdéseket, de ezeken a pályákon sosem lehet unatkozni. 

Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March csak néhány a csapat, azok közül, melyek már nincsenek jelen a szériában. Melyik korábbi csapatnál versenyeztél volna szívesen, és miért?
 
SV: A régi időkből egyértelmű, hogy a Lotusszal, Colin Chapman alakulatánál. Azt gondolom, hogy a pilótáknak nem volt ott könnyű dolguk, de egy legendás csapat. És persze hatalmas kihívást jelenthetett az, hogy Chapman a csapatfőnököd.

Ha tervezned kellene egy új Formula-1-es pályát, amibe beletehetnéd kedvenc kanyarjaidat, akkor melyik három kanyart választanád?

SV: Az egyes szektort Szuzukából, a kettes szektort Spából, és még Szingapúr és Monaco egyes részeit. 

Ha visszamehetnél az időben 1950-től a ’90-es évekig bármelyik korszakba, akkor melyik évtizedet választanád, és miért?

SV: A ’70-es éveket. Nagyon különleges légköre volt azoknak az időknek, és akkoriban a pilóták hősök voltak, de ez természetes, hiszen a túlélési esélyek sokkal kisebbek voltak, mint napjainkban. Érzelmi szempontból a ’70-es évek azért is volt fantasztikus, mert akkor még a tiszta versenyzés, és a pilóták közti bajtársi viszony volt a megszokott. Ez az, ami ma kicsit hiányzik.

Melyik jelenlegi Formula-1-es szabályon változtatnál, és miért?
 
SV: V12-es motor kellene az autókba, én ellene vagyok a négyhengeres erőforrásoknak. A KERS-t kivenném, és egy V12-es motorral hajtott autó lenne. Ez „zöldebb” is lenne, mint ami most van. 

Ha választhatnál két nagy versenyzőt a múltból, akik különböző korszakban versenyeztek, és megnézhetnéd őket egymás ellen csatázni, kik lennének azok?

SV: Senna és Prost. Igaz, hogy ez meg is történt, de így sokkal jobban megérteném a kettőjük csatáját. Amikor ez történt, akkor még túl fiatal voltam ahhoz, hogy értsem, és persze túl messze az eseményektől. Annyira különböző személyiséggel voltak megáldva, és most nagyon szívesen tanúja lennék a küzdelmüknek. 

 Ha csapatfőnök lennél - magadon és csapattársadon kívül - ,a jelenlegi mezőnyből kiket választanál?
 
SV: A maiak közül senkit. Most is Sennát és Prostot mondanám, bár valószínűleg meg kellene tanulnom, hogyan kell kezelni őket. 

A világ versenypályái közül jelenleg húsz szerepel a versenynaptárban, Ha még egyet hozzá rakhatnál, melyik lenne az?

SV: Kyalami, Buenos Aires vagy a Nordschleife

Ha egy vacsorára meghívhatnál négy embert a múltból, és jelenből egyaránt, kik lennének ők?

SV: Bernie (Ecclestone), Jochen Rindt, Fangio és Senna 

Ha lehetőséged lenne rá, hogy bármelyik F1-es autót kipróbáld (kivéve saját csapatod autóját) akkor melyik lenne az? 
 
SV: Azt hiszem egy McLarent az 1990-es évekből. Az MP4/5-öt.
 
Tetőtéri medence, tekepálya, sushi bár. Csak néhány dolog, amivel a legtöbb F1-es motorhome nem rendelkezik. Ha még hozzátehetnél valamit a csapatod motorhome-jához, mi lenne az?

SV: Egy jó edzőterem szaunával. Az edzőm biztosan nagyon boldog lenne, és nem kellene keresgélni a finn srácokat a paddockban, mert mindegyik a szaunában ülne. 

Mondjuk, hogy most nyerted meg a világbajnoki címet, milyen étellel ünnepelnél?

SV: Rántott borjúszelet sült burgonyával
 
 

 

Szólj hozzá

f1 formula 1 sebastian vettel