2011. ápr 10.

Vettel Malajziában is hibátlan volt, a Renault újra dobogón

írta: FormaNet
Vettel Malajziában is hibátlan volt, a Renault újra dobogón

A 24 fős mezőnyből talán csak Sebastian Vettel volt az egyetlen, aki kimaradt a kerékcserék okozta zavargásokból, és a német még a KERS nélkül is magabiztos győzelmet aratott a sepangi versenypályán. Mögötte azonban folyamatosan változott az élmezőny sorrendje, és a Pirelli által jósolt izgalmakat valóban a gumitaktikák változatossága, hozta meg az 56 körös futamra. Végül a hibátlan autózásáról híres Jenson Button, valamint az autójával szenvedő Lewis Hamiltont könnyedén megelőző Nick Heidfeld állhatott fel a dobogóra.

 
A technika ördöge több top pilótával is kibabrált. A Red Bullok energiavisszanyerő rendszere továbbra is megbízhatatlan, míg például Fernando Alonso Ferrarijában az állítható hátsószárny szabadságolta magát.
 
Vettel rajtját szinte senki nem veszélyeztette, a harmadik helyről induló csapattársának azonban nem működött autójában a KERS, így gyakorlatilag a teljes élmezőny körbeautózta Webbert, aki egészen a kilencedik helyig esett vissza, és még ezért a pozícióért is meg kellett harcolnia a sauberes Kamui Kobajasival.
Webberrel ellentétben, óriásit rajtolt a két Renault. A hatodik rajtkockából startoló Nick Heidfeld még a második helyen autózó Lewis Hamilton is megelőzte, míg a nyolcadik helyről induló Vitalíj Petrov, a két Ferrarit is átugorva az ötödik helyre érkezett Jenson Button mögé, bár az orosz nem sokáig tudta maga mögött tartani a vörösöket, és előbb Felipe Massa, majd (egy kicsúszás után) Fernando Alonso is visszaelőzte.
 
Elsőként a két Williams látogatott be a bokszutcába rögtön a rajtot követően. Rubens Barrichello egy defekt., míg csapattársa Pastor Maldonado egy rajtbalesetben elvesztett első légterelő elem miatt kényszerült szerelőihez. Frank Williams csapata Melbourne után a verseny további részében sem járt szerencsével, és mindkét autó idő előtt feladta a futamot. 

A kerékcserék sorát Mark Webber nyitotta a 11 körben, majd két körrel később a Heidfelddel nem boldoguló Hamilton látogatta meg szerelőit. Az élen álló Vettelt a 14. körben hívta ki csapata, és vele együtt érkezett Button, Massa és Heidfeld is.
A bokszlátogatások során Hiedfeld és Massa bukott a legtöbbet, de a nyolcadik helyről kiálló Michael Schumacher is öt helyet vesztett. Ross Brawn zseniális taktikai érzékére manapság már csak a ferraris legendákból emlékezhetünk, ugyanis a német pilóta kerékcseréjével túl sokáig várt a csapat.
 
Az idei szezon első stop&go büntetését Sebastien Buemire osztotta ki a versenyigazgatóság. A Toro Rosso versenyzőjének bokszutcai sebességtúllépésért kellett bűnhődnie.
 
A kerékcserék első hulláma után megkavarodott a mezőny : Vettel, Hamilton, Button trió autózott az élen, de Fernando hamarosan sikeres támadást indított a 2009-es világbajnok ellen. Heidfeld csak az ötödik helyen folytatta versenyét, majd őt követte pontszerző helyen Webber, Massa, Petrov, Di Resta és Schumacher. A ferraris brazil ugyan meg tudta előzni red bullos ellenfelét, de a második kiállást követően kezdhette elölről, mint ahogy spanyol csapattárs is újra Button mögé került.
A második kerékcserét nagyjából a versenytáv felénél tudta le a mezőny, és egyedül Hamilton autóján váltottak keményebb keverékre. A brit alakulat gumitaktikája azonban nem bizonyult jó ötletnek, ugyanis a keményebb abroncsokkal sem tudta tovább kint tartani versenyzőjét, sőt a harmadik kiállás után még Button is elé került.
 
Az élen álló Vettel a 41.körben tudta le utolsó (harmadik) kerékcseréjét,  ami után minden gond nélkül folytatta menetelését annak ellenére, hogy időközben őt is letiltotta csapata a KERS gomb nyomkodásáról. Mögötte Jenson Button szintén senkitől nem veszélyeztetve autózhatott, ám a dobogó harmadik fokáért óriási küzdelem kezdődött. Előbb Fernando Alonso támadta Lewis Hamiltont, ami meglehetősen szerencsétlenül alakult a ferraris számára. Autójával eltrafálta a McLaren jobb hátsó kerekét, aminek következtében letört az első légterelő egy darabja, így a spanyol egy szárnycserére kényszerült, és végül csak hatodik lett. Hamilton így megszabadult egy riválistól, kálváriája azonban még nem ért véget. Az autójával látványosan szenvedő britet ugyanis Nick Heidfeld már könnyedén megelőzte, majd nem tervezett negyedik kerékcserét követően egészen a hetedik helyig visszacsúszott.
 
A Renault Ausztrália után tehát újra dobogós helyezést ünnepelhetett, de ezzel együtt egy furcsa balesetet is elkönyvelhet. Vitalíj Petrov ugyanis az utolsó körökben dobta el autóját, miután az egyik kerékvető megreptette, majd landoláskor eltört az R31-es kormányrúdja.
 
Mark Webber KERS nélkül is be tudta hoznia autóját a negyedik helyre, és még a verseny leggyorsabb körét (1:40.571) is elkönyvelhette. Őt követte a két Ferrari, Lewis Hamilton, Kamui Kobajasi, Michael Schumacher és Paul di Resta pontszerző helyeken.
 
Petrovon kívül a Hispania és a Williams autói, illetve Sergio Perez és Jarno Trulli nem tudták végigfutni a teljes versenytávot.
 
A Futamot követően Fernando Alonso és Lewis Hamilton is  20 – 20 másodperces időbüntetést kapott, ami a spanyol 6. helyén nem változtatott, Hamilton azonban így helyet cserél Kamui Kobajasival, és csak nyolcadik lett. Hamiltont az Alonso elleni a szabálytalan védekezés (többszöri irányváltás) miatt büntették, míg a kétszeres világbajnokot pedig azért marasztalta el a versenyirányítás, amiért nekiment a McLaren jobb hátsó kerekének.
 

Maláj Nagydíj eredménye:  

Világbajnoki pontverseny állása a Maláj GP után:

S.Vettel: 50

J.Button: 26

L.Hamilton: 22

M.Webber: 22

F.Alonso: 20

F.Massa: 16

N.Heidfeld: 15

V.Petrov: 15

K.Kobajasi: 6

S.Buemi: 4

M.Schumacher: 2

A.Sutil: 2

P.di Resta: 2

Konstruktőrök versenye:

Red Bull: 72

McLaren: 48

Ferrari: 36

Renault: 30

Sauber: 6

Force India: 4

Toro Rosso: 4

Mercedes: 2


Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

f1 formula 1 red bull futam maláj nagydíj sepang sebastian vettel