2011. ápr 12.

Így pontozunk mi - Maláj GP

írta: FormaNet
Így pontozunk mi - Maláj GP

A FormaNet magazin új sorozatában minden egyes nagydíjat követően górcső alá vesszük a top10-es listát, és részben szubjektíven pontozzuk a versenyzőket. Elsősorban a futamon nyújtott teljesítményük tükrében, de természetesen olykor egyéb körülményeket sem hagyunk figyelmen kívül. Mivel ez csak a mi véleményünk, így kíváncsian várjuk az olvasók pontjait is, egy 1-10-ig terjedő skálán.

 

1. Sebastian Vettel  10 pont

Mesteri precizitását még egy agysebész is megirigyelhetné, így nem kérdés, hogy a maximális pontot nálunk is az F1 történetének legfiatalabb bajnoka kapja.  A legjobb autó, a legtökéletesebb rajthely, és egy szemrebbenés nélküli, magabiztos hibátlan vezetés, és Vettel máris 24 pontos előnnyel rendelkezik. Ami persze a mostani pontrendszerben még közel sem olyan ijesztő, de ha ez így folytatódik, akkor megismétlődik az 1992-es Mansell -, vagy egy 2004-es Schumacher dominancia. És akkor már csak maximum azért imádkozhatunk, hogy Vettel is a Hungaroringre időzítse idő előtti bajnoki trófeáját. 

2. Jenson Button  9 pont
Valószínűleg senki nem tudja pontosan hogyan, de Jenson a másodikként szelte át a célvonalat Sepangban. A gumiabroncsok tartalékolásának specialistája problémamentes, és jól időzített bokszlátogatásai mellett kíméletesebben bánt a Pirellikkel, mint legfőbb riválisai, ami végül egy nagyszerű dobogós helyezést jelentett számára.  

 
 
 
3. Nick Heidfeld  8 pont 
Óriási rajtjának köszönhetően már a verseny elején megfricskázta a nagyokat, hiszen egy Ferrarit, két McLaren és egy Red Bullt megelőzve második helyre ugrott fel az éllovas Vettel mögé. A kerékcserék ütemezése és folyamata nála sem alakult szerencsésen, de ezt a pályán visszakapta, és kihasználva az Alonso-Hamilton  affért, végül a harmadik helyen találta magát, az utolsó körökben pedig a nála gyorsabb Mark Webbert is sikeresen visszafogta. Az eddigi két nagydíj tükrében a Renault-t bizony már nem lehet egy erős középcsapatnak titulálni, pilótáik pedig szemmel láthatóan éhesek a sikerre. 

4. Mark Webber 6 pont 
Ha Webber malajziai teljesítményét egy Renault-nál kellene értékelni, akkor majdnem maximális pontot kapna, hiszen KERS nélkül a sepangi pályán igencsak izzasztó lehetett kibekkelni a rajtot, és az 56 körös futamot. A probléma azonban mindössze annyi, hogy egy olyan kocsiban ül, amivel csapattársa – még a megbízhatatlan, vagy éppen kiiktatott KERS nélkül is – magabiztosan alázza a komplett mezőnyt. Webber az időmérőn most is háromtizedet kapott Vetteltől, amit már nem foghatott az esetlegesen sérült kasztnira.  A versenyen természetesen hozta a kötelezőt, ugyanakkor egy RB7 sofőrjeként sürgősen itt lenne az ideje, hogy a tavalyi remek versenyeiből egyet előhúzzon. 

5. Felipe Massa 8 pont
Az elmúlt hétvégén a brazil pilóta hosszú idő után a legjobb formáját hozta ( nem mellesleg hosszú idő után először jobb eredményt ért el csapattársánál), és kétségtelenül jobb helyen is végezhetett volna, ha a csapat nem rontja el első kerékcseréjét, ami nem kevesebb, mint hét másodperc mínuszt jelentett versenyzőjüknek.  Felipe általában jól rajtol, csak a verseny későbbi szakaszában tűnik el szem elől, ám Sepangban mindvégig versenyképes tudott maradni, ami talán extra erőt adhat neki a folytatáshoz. 

6. Fernando Alonso 6 pont
Tény, hogy a spanyolnak is jutott bőven a szerencsétlenségből Malajziában. A kissé elrontott rajt után az esőre várva nála is későn történt meg az első kerékcsere, plusz még az állítható hátsószárnyat sem tudta használni, amikor szüksége lett volna rá Hamilton ellen. Ennek ellenére csak magának köszönheti, hogy lecsúszott egy esetleges harmadik helyről, hiszen ha kicsit türelmesebb, akkor a látványosan szenvedő mclarenes ellenfelét ennél könnyebben is letudhatta volna. Persze egy ilyen kaliberű versenyzőnél ez is benne van a pakliban, és kétség sem férhet hozzá, hogy ez a baki még nem a világ végét jelenti a kétszeres világbajnok számára, aki szinte bármilyen mélyről képes felállni. 

7. Kamui Kobajasi  8 pont
A japán versenyzőnek minden oka megvolt rá, hogy hatalmas mosollyal hagyja el a sepangi létesítményt, hiszen az időmérőn is bekerült az első tízbe, a futamon pedig látványos csatákat vívott egy hétszeres bajnokkal és egy világbajnok autóban ülő Mark Weberrel. Míg több top versenyző is szenvedett a Pirelli gumikon, addig Kobajasinak elég volt kétszer meglátogatni szerelőit, és Perez melbourne-i egy kerékcseréje után most már kijelenthető, hogy a Sauberhez valamilyen oknál fogva jól passzolnak az olasz márka abroncsai. Kobajasi, és újonc csapattársa, Sergio Perez is jól ismeri már a kínai pályát, így a csapat joggal reménykedik benne, hogy az ausztráliai szárny-baki miatt eldobott pontok gyorsan visszakerülnek.

8. Lewis Hamilton  6 pont  
Fernando Alonsóhoz hasonlóan, a 2008-as bajnokot is nehéz lepontozni, főleg annak tükrében, hogy tulajdonképpen Hamilton volt az egyetlen, aki a kvalifikáción meg tudta szorongatni a Red Bull német kiválóságát, így a szombati nap után még arra is lehetett számítani, hogy a brit elkapja a regnáló világbajnokot. A várt izgalom azonban már a rajtnál elúszott, sőt a kissé beragadt Hamiltont még Nick Heidfeld is megelőzte.  Talán jól jönne egy-két gumikímélő lecke a csapattárstól, mert Lewisnak bizony ez gyenge pontja, ami idén akár a vesztét is okozhatja.  Alonso elleni védekezését követően saját bevallása szerint is számított büntetésre, így „ami nem megy, nem kell erőltetni” alapon lehet, hogy okosabb lett volna elegánsan engedni. Hamiltont ismerve azonban kár lenne ezt felróni számlájára, sőt én személy szerint csalódtam volna, hiszen ugyanaz igaz rá is, mint Fernandóra.

9. Michael Schumacher  5 pont
A hétszeres bajnok már a szombati napon nehéz helyzetben találta magát, miután ismét a Q2-ben búcsúzott. Remek rajtján kívül azonban nem sok bravúr került neve mellé a verseny alatt ( egy öt körrel hamarabb kemény keverékekre váltó force indiás újonc leküzdéséért még nem jár tapsvihar), bár ebben nagy szerepe volt az elbaltázott kerékcseréknek is.  Mindemellett a szezon első pontjait neki köszönheti a csapat, ráadásul Nico Rosberget most sikerült felülmúlnia, így végeredményben nincs szégyenkezni valója. A W02-es a legnagyobb jóindulattal is csak a középmezőnybe sorolható, ezért fontos lenne a legendás Brawn-Schumacher tudományos lexikont fellapozni, mert az ilyen versenyeken - ahol talán a taktikával  lehetne előrébb keveredni – bizony jól jönne. Egyelőre azonban ennek halovány jele sem mutatkozik, ezért (ha nem is csak Schumi hibájából) több pont nem jár.

10. Paul di Resta  7 pont
A Force India skót újoncától már a szezon elején is sokat vártunk, és nem is kellett csalódnunk, olyannyira, hogy eddig mindkét időmérőn verte csapattársát, Adrian Sutilt, ami a német rutinjának fényében nem kis teljesítmény. Ahhoz képest, hogy a VJM-04 megalkotásánál a csapat semmi kimagaslót nem produkált a tavalyi évhez képest, az eddigi pontszerző helyekkel (igaz az első a Sauber ajándéka volt) maximálisan elégedettek lehetnek.  Jelenleg Di Restának is ugyanannyi pontja van mint Sutilnak, és Malajziában akár kilencedik is lehetett volna, de végül használtabb gumikon nem sikerült megfognia Michael Schumachert.  Jelenleg kétségtelenül a legjobb újonc a mezőnyben, és bár még nagyon a szezon elején vagyunk, ezt a hét pontot minimum megérdemli. 
 
 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá

f1 top10 formula 1