2011. máj 08.

Kiss Pál Tamás egy 16. és egy 18. helyezéssel zárta első GP3-as megmérettetését.

írta: FormaNet
Kiss Pál Tamás egy 16. és egy 18. helyezéssel zárta első GP3-as megmérettetését.

A szombat délutáni első futamon Tomi a 24. rajtkockából vághatott neki első versenyének, melyen végül a 16. lett. A ma délelőtti második, eseménydús 15 körös megmérettetését a 16. helyről kezdhette, majd végül tizennyolcadikként intette le a kockás zászló.


Az első futamon Tomi rajtja nem sikerült túl fényesen, mert éppen előtte ragadt be az egyik autó, aminek köszönhetően a pálya poros részen találta magát, és ez nem tett jót az abroncsoknak. Egy helyet azért sikerült előrelépnie, majd miután Lewis Williamson és Leonardo ütközése miatt a Safety Car összerázta a mezőnyt, Tomi támadásba lendült, és egyre feljebb tornázta magát egészen a 15. helyig. 

„Beigazolódni látom elképzelésemet, nagyon erős a mezőny a kategóriában, hiszen minden versenyző nagyon tehetséges. A futam elején elég gyors voltam, de gyorsaságom ellenére sem sikerült túl sokat előznöm. Sokszor igen kényes helyzetben találtam magam, egyes versenyzőkkel néha szinte összeértek a kerekek, ami miatt akár ki is sodródhattam volna”- ecsetelte a történéseket Kiss Pál Tomi, akinek az utolsó három körben ráadásul a motorral is problémái adódtak, így az utolsó körben, a 16. helyen autózó csapattársa, Vainio meg tudta előzni.
 
Tamás összességében elégedett volt, de természetesen a jövőben ennél jobb eredményekre számít.
„A verseny végén az autó összevissza csúszkált, valamint biztos, hogy a motorral is volt valami probléma, mert az utolsó körökben kifejezetten erőtlen volt. Most várom a mérnökök elemzését, amiből talán kiderül, hogy mi okozta ezt a teljesítménycsökkenést. Most már biztosan látom, hogy ha nem sikerül az első tíz közé kerülnöm a következő versenyek idomérőin, akkor nehezebb lesz a pontszerzés, hiszen az autók teljesítménye nagyon hasonló. Összességében optimista vagyok, hiszen csapattársam, Andrea Caldarelli második helyen ért célba - amiért szívből gratulálok neki -, tehát a csapattal és a technikával minden a legnagyobb rendben.” 
 
Első futam eredménye: 
1. Nigel Melker - RSC Mucke Motorsport – 28:13.773
2. Andrea Caldarelli - Tech 1 Racing - +0.605
3. Tom Dillmann - Carlin - +2.942….
….
16. Tamas Pal Kiss - Tech 1 Racing - +27.239

A vasárnap délelőtti második futamon Tamás 16. rajthelyről indult, és az első körökben egy helyet javítani tudott. Mivel a szombati nap folyamán autója kissé alulkormányzott volt, ezért a mérnökök változtattak a beállításokon. Ennek következtében azonban most túlkormányozottsággal kellett szembesülnie a magyar pilótának, így meglehetősen nehéz helyzetbe került. Ráadásul nem is ez volt a legnagyobb probléma, sokkal inkább az autó teljesítményének csökkenése. A 15. körös futamon végül meg kellett elégednie egy 18. helyezéssel. 

„Nagyon sajnálom, de továbbra is gondok voltak az autó teljesítményével, ezért nem úgy sikerült ez a futam, ahogy azt reméltem. Ennek ellenére örülök, hogy mindkét versenyt be tudtam fejezni, ezzel is tapasztalatot szerezve. Most lelkesen készülök a 2 hét múlva Barcelonában megrendezésre kerülő versenyre”- nyilatkozta optimistán a fiatal versenyző.

Második futam eredménye: 
1. Alexande r Sims - Status GP - 27'03"624 
2. Micheal Christensen - Mucke - + 7"406
3. Nigel Melker - Mucke - + 13"983
18. Kiss Pál Tamás - Tech 1 - + 37"804


Szólj hozzá

isztambul futam gp3 kiss pál tamás