2011. máj 21.

Kiss Pál Tomi kiválóan kezdett Barcelonában

írta: FormaNet
Kiss Pál Tomi kiválóan kezdett Barcelonában

Kiss Pál Tamás nyolcadik helyen zárta a pénteki edzésnapot Barcelonában, és célja, hogy a mai időmérőt is minimum ezzel az eredménnyel fejezze be.

 
Korán indult a nap a barcelonai ringen, hiszen a tréning már 8.45-kor elkezdődött. Az időjárásra nem lehetett panasz, ugyanis már reggel 18 fok volt, és ez az idő múlásával egyre csak melegedett.
Mivel ezen a hétvégén a GP3-as versenyautók mentek fel először a katalán pálya aszfaltjára, így az első körökben szinte nem is tudtak a versenyzők gyors kört teljesíteni.
 
„Kellett 5-6 kör, mire jó lett az autók tapadása a pályán. Miután a korábbi teszteken az első szektorban benne hagytam pár tizedet, így elsősorban arra koncentráltam, hogy ezúttal ne legyen itt semmi probléma” – mesélte Tomi.
 
Nem hiába figyelt az említett szakaszon, ugyanis egyre javultak a köridők, ám hiába a jónak mondható 14. hely összetettben, nem volt teljesen elégedett a teljesítményével.
„Most a második szektorban nem tudtam kiautózni magamból a maximumot, ám nem voltam elkeseredve, hisz mindössze kilenc  tizeddel maradtam el az edzést megnyerő Bottastól.”
 
 
Délutánra aztán a mérnökei módosították Tomi észrevételei alapján az autó beállítását, és ennek meg is lett az eredménye.
„Úgy éreztem, hogy az új és a kopott abroncsokkal is kissé alulkormányzott a kocsi. A változtatások után azonban stabilabb és gyorsabb lettem, és az edzés feléig az első öt hely valamelyikén voltam. Már ekkor éreztem, hogy jobb lett az autó, de a még jobb beállítás érdekében bementem a bokszba” – fogalmazott a Right Guard Racing Team programjának támogatottja.
 
Visszatérését követően a kocsi érezhetően jobb lett, ám a folyamatosan kopó abroncsok miatt már nem tudott az idején tovább faragni. Ám így is kiváló eredményt ért el, hiszen amikor leintették a szabadedzést, Tomi neve a 8. helyen volt olvasható.
 
„Nagyon jól dolgozott az egész csapat, és én is sokkal nyugodtabban tudtam teljesíteni, mint két hete Isztambulban.. Maradt még bennem, hiszen az első szektor még mindig nem úgy sikerült ahogy azt valójában szerettem volna. Elégedett vagyok a mai eredménnyel, de pontosan tudom, még rengeteget kell ahhoz dolgoznom, hogy még előrébb végezzünk” – értékelte a szabadedzésen nyújtott teljesítményét Tomi.
 
 
A GP3-as Spanyol Nagydíj időbeosztása
Május 21., szombat
8:45 - 9:15    időmérő edzés                              
17:20-tól    1. futam
 
Május 22., vasárnap
9:25-től    2. futam
 
A futamokat  a magyar nézők az Eurosporton tekinthetik meg, 8:45-től a szombati versenyt felvételről, majd 9:25-től élőben következik a második futam.
 
 
Faster Management
 
 

  

Szólj hozzá

barcelona szabadedzés gp3 kiss pál tamás