2011. máj 29.

Hamilton a csapatot, míg Button a gumik hőmérsékletét okolja

írta: FormaNet
Hamilton a csapatot, míg Button a gumik hőmérsékletét okolja

Lewis Hamilton elégedetlenségének adott hangot, és kritizálta csapatát az időmérőn rosszul megválasztott stratégia miatt. A brit pilóta nem titkolta csalódását, miután csak a hetedik legjobb idő került a neve mellé, ráadásul büntetést is kapott, ami két hellyel hátrébb sorolta. 

A sauberes Sergio Perez balesete (a mexikói pilóta sérülése mellett) talán Hamiltonnak okozta a legnagyobb problémát, mivel előtte nem futott tökéletes időt, a végére tartogatták a gyorskört. 

„Megszerezhettem volna a pole-t, ebben biztos vagyok. Monacóban nem szabad kockáztatni, és a végére hagyni, a nagy menetet” - vélekedett Hamilton, aki a büntetés jogosságát elismerte, úgy nyilatkozott, hogy kénytelen volt a határon autózni, és ennek köszönhetően egyenesítette ki a sikánt. 

A brit pilóta úgy gondolja, Felipe Massa szerepét is vizsgálni kellene, mert a brazil pilóta, ha nem is tartotta fel, de mindenképpen hátráltatta gyors körén, amit szerinte a versenybírák figyelmen kívül hagytak.
 
A McLaren úgy tervezte, hogy csak az utolsó öt percben engedi ki pilótáját, és két kör alatt futja meg leggyorsabb körét. Az első kör nem volt sikeres, talán részben Felipe Massának is köszönhetően, a második kört viszont a baleset miatt csak később tudta megfutni, amihez már nem volt megfelelő a McLaren üteme.
 
„Utólag talán bölcsebbek lehetünk, és már korábban kimehettem volna, de nyilván nem tudhattuk, hogy ez történik majd. A mérnökök tanácsolták, hogy a Q3 végére hagyjam a gyors kört. Mikor kimentem, Massa kissé feltartott a körömön. A hármas és a négyes kanyar közepén volt, ezért azt a kört elveszítettem. Mikor elmentem mellette, még intettem is, hogy mi az ördögöt csinál? Utána már nem küszködtem, mert tudtam, és a mérnökeim is tudták, hogy Monacóban nem szabad kockáztatni, és inkább a legutolsó körre hagytam a nagy menetet. A versenyzés akkor igazán nagy élmény, a legtöbb ember számára, ha azt nem befolyásolja egyéb külső tényező. Akár a hetedik, vagy bármelyik helyről is kezdem meg a versenyt, remélem, pozíciókat tudok majd nyerni, és ha a győzelem nem is sikerül, végig nyomni fogom, hogy a legjobbat hozzam ki magamból."
 
Hamilton csapattársa, Jenson Button szerint a gumik hőmérséklete nem volt megfelelő ahhoz, hogy jobb pozíciót tudjon szerezni. Button a második helyről, Sebastian Vettel mellől indul a mai versenyen. A 2009-es világbajnok négy tizedmásodperccel autózott gyengébb időt a pole-ból induló németnél, még Perez balesete előtt. 
A McLaren Buttont is kiküldte még egy gyors körre, ám a baleset után előző idejét már nem sikerült túlszárnyalnia. Button szerint az abroncsokat a kényszerű várakozás miatt nem sikerült megfelelő üzemi hőfokon tartani, és úgy véli, helyes döntés volt, hogy már korábban kiment, és futott egy gyors kört. Button természetesen kifejezetten elégedett a második rajthellyel is, és a verseny kimenetele szempontjából annyit elárult, hogy a monacói pálya igazán fekszik vezetési stílusának.
 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá a fórumon 

Szólj hozzá

f1 mclaren forma1 lewis hamilton formula1 jenson button monacói időmérő perez balesete