2011. jún 18.

Eric Boullier: Köszönet azoknak a rajongóknak, akik elkötelezettségükkel támogatják az F1-et

írta: FormaNet
Eric Boullier: Köszönet azoknak a rajongóknak, akik elkötelezettségükkel támogatják az F1-et

Igen mozgalmas az idei szezon a Lotus Renault számára, és nem csak a versenyeken, a pályán kívül is zajlanak az események. A névhasználati perként elhíresült ügy nem igazán a csapat szája íze szerint zárult, hiszen Tony Fernandes csapata megtarthatta a Team Lotus nevet, amit a Group Lotus, a Renault főszponzora tudomásul vett, ám továbbra is úgy véli, sérti az üzleti érdekeit.

 A tél végén Kubica balesete is megviselte az alakulatot, és minden bizonnyal komoly hátrányokkal jár, hogy a kiváló lengyel pilóta jelenleg nem tud részt venni a versenyeken.
 
Az istálló egykori tulajdonosa, jelenlegi névadó motorszállítója, az új motorformula bevezetése, vagy annak esetleges elhalasztása kapcsán hallatta hangját, és igen határozottan jelezték, kiszállnak a szériából, amennyiben az új motorszabályok nem kerülnek bevezetésre a 2013-as szezontól.
 
Az idény ugyanakkor nem indult rosszul a csapatnak, hiszen nem kis meglepetésre az első két futamon sikerült két dobogós helyezést elérniük, Ausztráliában Vitalíj Petrov élete legjobb eredményével lett harmadik, míg Malajziában Nick Heidfeld állhatott fel a dobogó legalsó fokára.
 
A pilótáknak azóta is vannak látványos villanásaik, de valahogy úgy tűnik, visszaszürkültek a középmezőnybe. Nemrégiben a csapat óvatos célzást tett arra, hogy nincsenek maximálisan megelégedve a Kubica helyére érkezett német versenyzővel, és ennek kapcsán elindultak olyan találgatások is, hogy esetleg Bruno Sennával váltják le a lassan veteránnak számító pilótát. Hogy ez mennyire lehet igaz, majd az idő eldönti, mindenesetre a fiatal brazil pilóta esélye nem feltétlenül az eddigi teljesítménye alapján nőhet meg arra, hogy ülést kapjon a Renault-nál. Az istálló a hírek szerint likviditási gondokkal küzd, ezért abban bízik a vezetés, hogy Senna pilótaülése brazil szponzorokat vonzhat a csapathoz. Egyelőre ezek csak találgatások az alakulat közeli terveiről, és az elmúlt két futamról azonban a csapatfőnök, és a FOTA alelnöke, Eric Boullier tegnap kérdezz-felelek formában beszélt.
 
A montreali verseny igen kiszámíthatatlanul alakult. Az F1 igen izgalmas látványt nyújtott…
 
Eric Boullier:
Az ilyen özönvíz meglehetősen szokatlan, éppen ezért nem gondoltuk, hogy a verseny az utolsó pillanatig ennyi látványt és izgalmat tartogat. Nem kétséges, hogy mi is jobb eredményt érhettünk volna el, ha Nick nem ütközik Kobajasival, ami nem volt számunkra túl kellemes. Vitalij miatt viszont boldogok lehetünk, erős hétvégét produkált.
 
Ön a szurkolók előtt arról beszélt, hogy a sport jövője a látványos és izgalmas versenyeken múlhat, Monacóban és Montrealban is ezt láthattuk. Lendíthetett ez a népszerűségen?
 
EB: Mindig frissítően hat, hogy megfeleljünk a rajongók elvárásainak, és komoly motiváció, ha kint látjuk őket a versenypályán. Monaco egy különleges versenye ennek a sportnak, Montreal pedig egy olyan város, amely együtt lélegzik az F1-el, az egész város teljesen a Formula-1-re rendezkedik be a versenyhétvégén. Ez a két helyszín már önmagában is jól jelképezi az F1 globális népszerűségét. Két rendkívül izgalmas, szinte drámai versenyen vagyunk túl, ezek szintén segítik a sportot, hiszen a szurkolók eseménydús futamokat szeretnének látni. Montrealban részt vettem a FOTA szervezésében egy rajongói fórumon, és nagyon örülök, hogy a szurkolókkal ilyen lehetőség van nagyszerű vitákat folytatni. Egy ilyen beszélgetés nagyon érdekes, és építő jellegű vitákat szül. Meg kell köszönnünk azoknak a rajongóknak, akik elkötelezettségükkel támogatnak bennünket és a sportot, az ilyen viták sokat jelentenek számunkra.
 
Hogy látja, az elmúlt versenyek azt mutatják, hogy a Lotus Renault visszatérhet az élbolyba?
 
EB: Igen, határozottan ezt gondolom. Természetesen az időmérőn még mindig elég nehézkesen megyünk, ott még sokat kell javulnunk, hogy előrébb kerüljünk a rajtrácson, de igyekszünk beférni az első hatba, és azt hiszem, Valenciában jobbak lehetünk.
 
Mik a legfőbb szempontok, a csapat mire fókuszál, hogy versenyképesebbek legyenek Valenciában?
 
EB: Rengeteg technikai újítást kap az autó, de ezek helyes alkalmazását még vizsgálunk kell, talán ezek hiányoznak az időmérőn a jobb teljesítményhez. Ha ezek hozzák az elvárt eredményeket, képesek lehetünk előrébb lépni.
 
Valencia egy utcai pálya. Mennyire fekszik ez az R31-nek?
 
EB: Az utcai pályákban az a jó, hogy megfelelő kontrasztot biztosítanak a direkt erre a célra épített pályákhoz képest. Ez a pálya felel meg nekünk leginkább, éppen ezért abban bízom, hogy a rajtrács első három sorából tudjuk majd kezdeni a vasárnapi versenyt.
 
A szezon közepéig még négy verseny van hátra. Mit szeretne a csapat elérni ezeken a versenyeken?
 
EB: Szeretnénk újabb dobogós helyezéseket elérni, és megerősíteni a rajtrácson az elit csapatok közelében a pozíciónkat, hogy versenyképesek maradhassunk a Mercedes GP előtt, akik egyértelműen sokat javultak az eddigi szezon alatt. A legfőbb prioritás, megtartani negyedik helyünket a konstruktőrök versenyében, és folytatni kitűzött céljain megvalósítását.  
   
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 
 
 
 
 
 
 
 
Szólj hozzá

f1 forma1 monacói nagydíj eric boullier lotus renault fota fórum lanadai nagydíj renault tervei