2011. júl 10.

Schumacher elismeri, hogy hibázott, de túl szigorúnak tartja büntetését

írta: FormaNet
Schumacher elismeri, hogy hibázott, de túl szigorúnak tartja büntetését

A Mercedes felemás napot zárt Silverstone-ban, egyrészt elégedettek lehetnek, mivel Nico Rosberg hatodik-, illetve Michael Schumacher kilencedik helye tíz pontot hozott a csapat számlájára, amivel a konstruktőri bajnokságban megelőzték az addig negyedik helyen álló Renault-t. Másrészt, ha Schumacher nem kap stop&go büntetést, akkor még ennél is jobb eredményekkel távozhattak volna a Brit Nagydíj helyszínéről.
 
Nico Rosberg a kilencedik helyről rajtolhatott, és bár a verseny elején kissé visszaesett, de a két kerékcserés taktikának és a W02-es javuló formájának köszönhetően végül hatodikként szelte át a célvonalat, amivel a 26 esztendő német teljes mértékben elégedett volt.
 
„Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, egyrészt azért, mert a kvalifikáción akár az ötödik helyet is megszerezhettük volna, másrészt, azért mert remek stratégiát sikerült kidolgoznunk. A rajtom nem volt túl jó, ezért is szép ez a hatodik hely. Reméljük, hogy ez a javuló tendencia hazai versenyünkön, Németországban is folytatódik. A következő napokban kielemezzük az adatokat a versenyről, és folytatjuk a munkát”- nyilatkozta a versenyt követően Rosberg.
 
 
Michael Schumacher csapattársától eltérően, remekül kapta el a rajtot, és a 13. helyről rögtön az első körben négy helyet ugrott előre, ám nem sokkal ezután összeakadt Kamui Kobajasival, amiért ugyan maximálisan vállalta a felelősséget, ám a stop&go büntetést meglehetősen túlzónak tartja. Éppen ezért cseppet sem volt elégedett pontszerző helyével, mert véleménye szerint akár a negyedik-ötödik hely is elérhető lett volna számára.
 
„Kár ezért az eredményért, és nem is vagyok elégedett vele. Köszönhetően a Brackley-ben és Brixworth-ben dolgozó srácok kemény munkájának, szerintem még az ötödik vagy a negyedik hely sem lett volna elérhetetlen. Szerettem volna nekik sok pontot szerezni, de sajnos a hibám miatt ez nem sikerült. A futamon akkor először használtam a DRS-t, és túl nagy lendülettel érkeztem a kanyarba. Kicsit alábecsültem a rendszer hatását, nem fékeztem eléggé, és megtörtént az ütközés. Jogosan kaptam büntetést, de azt nem értem, hogy miért lett stop&go, és miért nem egy bokszutca áthajtásos büntetést kaptam. Ezt kissé szigorúnak érzem. Az mindenesetre jó látni, hogy a kemény munkánk lépésről-lépésre  kifizetődik, és ez jó érzés a hazai versenyünk előtt” – bizakodott a hétszeres bajnok.
 
Nem csak Michael Schumacherrel voltak meglepően szigorúak a versenybírák, hiszen Kamui Kobajasi szintén stop&go-t kapott, amiért a kerékcserénél rossz ütemben engedték ki, és beleszaladt az éppen érkező Pastor Maldonado Williamsének hátuljába. Később a stewardok azzal magyarázták a keményebb szankciókat, hogy a silverstone-i bokszutca kialakítása miatt egy „sima” áthajtásos büntetéssel nem veszített volna sok időt a szabálytalankodó versenyző.
 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 

  

Szólj hozzá

mercedes f1 schumacher rosberg formula 1 silverstone