2011. júl 31.

Massa nem örül, hogy a poros oldalról rajtol, és a négy kiállást sem zárja ki

írta: FormaNet
Massa nem örül, hogy a poros oldalról rajtol, és a négy kiállást sem zárja ki

A Magyar Nagydíj tegnapi időmérője nagy csalódást okozott a Ferrari csapatának, és pilótáinak egyaránt. Igazán Fernando Alonso lehet most elégedetlen, hiszen a hétvége előtt még rendkívül bizakodóan nyilatkozott, és még annak a lehetőségét sem zárta ki, hogy végre a pole-t is megszerezhetik a Red Bullok elől.

 
A Magyar Nagydíjon az élről indulni komoly előnyt jelenthet, mint ahogy az is, ha a rajtrács tisztább oldaláról vághat neki a pilóta a versenynek.
 
A tegnapi időmérő után a Ferrari versenyzői kissé hátra szorultak a mai rajtsorrendben, Felipe Massa a negyedik, míg Alonso csak az ötödik helyre sorakozhat fel. A tavaly augusztusi Belga Nagydíj óta először fordul az elő, hogy a brazil pilóta jobb pozícióból indul, mint spanyol csapattársa. De valóban jobb helyzete van-e Massának a poros oldalon? Erről Felipének kissé már a véleménye.
 
"Nem vagyok túlzottan boldog, hogy a rajtrács rosszabb oldaláról kezdhetem a versenyt. Nagy a különbség a két oldal között, de azért remélem sikerül egy jó rajtot venni. Egy nagyon erős Red Bullt és McLarent láthattunk, nagyon nehéz volt velük felvenni a tempót. Holnap nehéz verseny elé nézünk, a gumikopás lesz a legfőbb probléma, de mindent megpróbálunk egy jobb helyezésért. Abban bízom, hogy a versenyen azért jobban fel tudjuk venni a harcot a Red Bullal és a McLarennel, mint az időmérőn."
 
Massa, aki több mint fél másodperccel volt lassan, mint az élről induló Sebastian Vettel úgy gondolja, a versenyen akár négy kiállás is lehet, ami arra enged következtetni, hogy a Ferrarinál a gumistratégiának kiemelkedő jelentősége lesz.
 
"Nehéz azt megmondani, hány kiállás lesz, de nem lehetetlen, hogy akár négyszer is ki kell majd állni kereket cserélni. Három-négy biztosan lesz, attól függően, hogy bírják majd a gumik. Meglátjuk, az első etapban, hogy tudjuk használni a szuper lágy gumikat. Ez adja majd meg az irányt, hogy mikorra időzítsük a következő kiállást."
 
A brazil pilóta tehát nem felhőtlenül boldog annak ellenére sem, hogy előrébb indulhat csapattársánál. A poros oldal hátrányai mellett minden bizonnyal azzal is számol, hogy mögötte egy sikeréhes, motivált csapattárs indul, aki nem arról híres, hogy udvariaskodik támadás és előzés helyett. Így tehát a Magyar Nagydíj rajta, és maga az egész verseny is komoly izgalmakat hozhat, ahol akár komoly „házi versenyek” is színesíthetik a küzdelmeket.
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 
 
 
 
 
 
Szólj hozzá

ferrari f1 hungaroring alonso forma1 magyar nagydíj felipe massa gumitaktika rajtrács poros oldala