2011. aug 02.

A Cosworth-nál úgy vélik, motorjaik akár győzni is képesek lennének egy jobb autóban

írta: FormaNet
A Cosworth-nál úgy vélik, motorjaik akár győzni is képesek lennének egy jobb autóban

A Formula-1 nemrégiben még a motor háborútól volt hangos, már ami az új, az FIA által szorgalmazott motorszabály változást illeti, ám miután a csapatoknak, és a beszállítóknak sikerült az irányító testülettel kompromisszumos megállapodást kötniük, jelenleg csend van ezen a területen.

A száguldó cirkusznak jelenleg négy gyártó szállít motorokat, a Mercedes, a Ferrari, a Renault, és a Cosworth. Az előbbi három gyártó jelenleg is folyamatosan hozza az eredményeket, míg a northamptoni gyár eredményei még váratnak magukra.
 
A Cosworth tavaly, F1-es visszatérésekor még négy csapat autóiba adta az erőforrásokat. Akkor a Lotus, a Williams, a Virgin és a Hispania versenygépei futottak a brit gyár aggregátjaival, idén azonban a Lotus már Renault erőforrásokkal versenyez, így három csapatra csökkent a cég F1-es partnereinek száma.
 
Nagy hír volt egy hónapja, hogy a Williams újra megállapodott a Renault-val, így jövőre újra a rajtrácson tudhatjuk a legendás Williams-Renault párost, a Cosworth azonban nem tudott osztozni sok szurkoló örömében, mert így tovább szűkül piaci részesedése a Formula-1-ben. A jelek szerint azonban a cég nincs elkeseredve, és továbbra is nagy ambíciókkal áll a száguldó cirkuszhoz, függetlenül attól, hogy a következő szezontól a rajtrács legvégén helyet foglaló két istállónak szállít csak motorokat.
 
A kedvezőtlen körülmények ellenére a motorgyártó úgy véli, motorjaik megbízhatóak, versenyképesek, és megfelelő autóban akár a győzelemért is harcolhatnának.
 
Mark Gallagher, a cég vezérigazgatója a napokban úgy nyilatkozott, nincs nagy különbség az általuk gyártott motorok, és a riválisok erőforrásai között, és bízik abban, hogy a cég jövőre két csapatra szűkülő partnerei fejlődési pályára állhatnak.
 
„A teljesítmény tekintetében nincs sok különbség az F1 négy motorgyártója között. A csapatoktól érkeznek visszajelzések arról, hogy keresik a módját, hogyan tudnák optimalizálni a motorok teljesítményét az egyes versenyeken. A Cosworth motorok megbízhatóak, és kiváló teljesítményre képesek, és meggyőződésem, hogy egy jobb autóban akár győzni is tudnának. Folytatjuk a kemény munkát mindhárom jelenlegi csapatunkért, és úgy vélem a jövőben mind a Marussia Virgin Racing, mind pedig a Hispania jelentős fejlődésen mehet keresztül.”
 
Gallagher a két csapat fejlődést optimistán látja, és kiemelte az istállóknál nemrégiben történt megállapodásokat.
 
„A Marussia Virgin Racing nemrég fontos előrelépést tett a műszaki fejlődés irányában, itt gondolok a McLaren Applied Technologies megállapodásra, ami egyértelműen jelzi az előrelépés szándékát, míg a HRT új tulajdonosai is megerősítették a bizalmat a csapat iránt. Mindkét csapat folyamatosan fejlesztett ebben a szezonban, és továbbra is azért küzdenek, hogy csökkentsék a különbséget a középmezőnyhöz képest. A Cosworth célja, hogy több oldalról is jelentősen támogassa a két alakulatot, és részt vegyen a fejlesztések folyamataiban” – nyilatkozta a brit szakember.
 
A brit gyár elkötelezettsége a száguldó cirkusz irányába elvitathatatlan, hiszen annak ellenére távlatokban gondolkodnak, hogy visszatérésük után két évvel elveszítik piaci részesedésük felét, ráadásul a két utolsó csapattal való partnerség, marketing szempontból sem túl kedvező a gyártó számára. Gallagher erről nemrégiben úgy nyilatkozott, hogy számukra még így is üzlet a száguldó cirkuszban való részvétel.
 
Mielőtt bárki rálegyintene a brit cég vezetőjének véleményére, és jövőbeli elképzeléseire, fontos megjegyezni, hogy a Cosworth a Formula-1 egyik legeredményesebb motorszállítója volt, még a Forddal való együttműködés idején.
 
A Ford Cosworth motorok 1967-től egészen 2004-ig szerepeltek a király-kategóriában, ez idő alatt összesen 68 csapatnak 567 futamon keresztül szállítottak erőforrásokat.
 
A motorok eredményei sem mindennapiak: 176 futamgyőzelem, 535(!)dobogós helyezés, 139 pole pozíció, és 160 versenyben megfutott leggyorsabb kör szerepel a Ford Cosworth dicsőség falán.
 
Jelenleg független cégként tevékenykednek, és igaz, hogy a dicső múlt felidézéséből nem lehet megélni, de a múlt tapasztalatai jó alapot adhatnak a gyár további F1-es tevékenységének folytatásához, és talán a két kiscsapat is felnő majd egyszer a király-kategória mezőnyéhez. A Cosworth vezetője mindenesetre jelenleg bizalmat szavaz nekik.
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 
 
 
 
 
 
Szólj hozzá

f1 lotus williams forma1 virgin formula1 cosworth hispania ford cosworth mark gallagher f1 es motorok