2011. aug 05.

Ecclestone nem akar elektromos motorokat a boxutcában, de növelné a futamok számát

írta: FormaNet
Ecclestone nem akar elektromos motorokat a boxutcában, de növelné a futamok számát

Annak ellenére, hogy az FIA nemrégiben nyilvánosságra hozott tervei között szerepel az ötlet, hogy 2014-től a bokszutcában csakis elektromos üzemmódban közlekedhetnek a versenyautók, Bernie Ecclestone úgy véli, hogy ez nem fog megvalósulni, mivel túlságosan veszélyes.

 
2014-ben bevezetésre kerülnek a környezetbarát 1.6 literes, V6-os hibrid motorok, és a tervek szerint a jelenlegi KERS rendszer fejlettebb változatával keletkezne annyi energia, hogy a bokszkiállások során a kocsik elektromos üzemmódban közlekedjenek, ezzel is csökkentve az üzemanyag fogyasztást.
 
A Pitpass üzleti szerkesztőjének, Christian Syltnek ugyanakkor Ecclestone elmondta, hogy véleménye szerint ez az elképzelés nem valósul meg.
 
„Nem hiszem, hogy lesz elektromos hajtás a bokszutcában, ez túl veszélyes lenne”- mutatott rá Ecclestone a biztonság elsődlegességére, hiszen ha nem észlelik időben a hangtalanul érkező kocsit, abból súlyos balesetek származhatnak.
 
További indokként hozta fel ismét, hogy a nézőket sem érdekelné annyira a széria, hogy ha csökkennének a hozzá kapcsolható hanghatások, és példaként megemlítette a GP3-as versenyeket, melyekre már közel sincs olyan nagy érdeklődés.
„Ahogy elindul a GP3-as futam, a nézők eltűnnek, hiszen ezeknek az autóknak nincs hangjuk. Senkit nem érdekel egy hang nélküli autóverseny. Ez olyan, mintha cipőben balettoznának - lehet, hogy kényelmesebb, de nem működik”- vélekedett a FOM vezér, aki szerint a király-kategóriában nincs helye az elektromos motoroknak, ugyanakkor például a túrakocsi világbajnokságban el tudná képzelni, és ő maga is vezet ilyen autót (Lexus) a közutakon.
 
Ecclestone elsősorban nem a jelenlegi FIA elnököt, Jean Todttot okolja ezekért a nem feltétlen népszerű új szabályozásokért, hanem elődjét, Max Mosleyt, hiszen ezt a vonalat még ő indította el.
 
Ecclestone arról is beszélt, hogy Todt az FIA által megpróbált további pénzeket kivonni a kereskedelmi jogokból származó bevételekből, ami a Formula Money adatai szerint tavaly 1.6 milliárd dollár volt.
 
2001-ben az FIA 192 millió fontot kapott annak okán, hogy az F1 kereskedelmi jogait 100 évre eladta az F1 Groupnak, melyet Bernie Ecclestone igazgatott, és a többségi tulajdonosa egy magán cég, a CVC.
Ecclestone azt mondja, hogy az FIA-nak nincs lehetősége arra, hogy nagyobb részt kapjon a bevételekből, és hozzátette, hogy idén a törölt Bahreini Nagydíj miatt csökkent az F1 bevétele.
 
Ennek kapcsán a versenynaptár is szóba került, és Ecclestone azt is elárulta, hogy nem létezik olyan előírás, mi szerint a jövőben nem lehet 21 versenyt rendezni egy szezonban, annak ellenére, hogy a csapatok 20 nagydíjban limitálták a versenynaptárat.
„Képesek vagyunk 21 versenyt rendezni, és rá tudjuk venni a csapatokat arra, hogy vállalják”- jelentette ki Bernie, és elárulta, hogy ezért cserébe azokat a helyszíneket, amiket a csapatok javasolnak, törölhetik a programból.
„Nyilván ez attól függ, hogy melyik helyszínről van szó. Mert ha például azt javasolnák, hogy Monacót vegyük ki, arra nemet mondanék.”
 
Jelenleg úgy tűnik, hogy Törökország kiszorulhat a jövő évi versenynaptárból Austin miatt, de ott van még az Orosz Nagydíj 2014-től, és tárgyalások folynak Dél-Afrikával, Franciaországgal és Mexikóval is. Tehát valószínűleg lesznek még viták a csapatok és Ecclestone között, és a „csatának” csak egy nyertese lehet.

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

   

 

 

 

 

Szólj hozzá

f1 forma1 ecclestone kers f1 pénzügyek f1 es hibrid motorok f1 es motorok f1 es pályák.