2011. aug 17.

A HRT pénzügyileg stabil - Miért jó egy befektetési társaságnak egy sereghajtó felvásárlása?

írta: FormaNet
A HRT pénzügyileg stabil -  Miért jó egy befektetési társaságnak egy sereghajtó felvásárlása?

A Formula-1 újoncai idén már második szezonjukat töltik a száguldó cirkuszban, és komoly eredményekkel még nem büszkélkedhetnek, de a 2010-es év tükrében talán elmondható, hogy már a talpon maradás is egyféle teljesítmény. Tavaly Bernie Ecclestone -a Lotus kivételével- szerette volna a szérián kívül tudni az újoncokat, és számtalan kritikát kaptak a régiektől is, ám ezek az odaszólongatások az idei évre jelentősen csökkentek.

A HRT az előző évben nem csak technikai gondokkal küzdött, de folyamatosan anyagi problémája is volt a katalán istállónak, ami idén a szezonkezdéskor sem szűnt meg. A szervezetlenség és az anyagi instabilitás olyan kínos szituációkat idézett elő, hogy Ausztráliába például kézi poggyászként kellet néhány alkatrészt elvinni a csapattagoknak. Majd ugyanitt, hosszú idő után a Hispania autóival fordult elő az, hogy a 107 százalékos szabály miatt nem indulhattak a vasárnapi futamon. A kis csapat léte egyre bizonytalanabbá vált, míg nem egy csoda folytán egy japán érdekeltségű spanyol befektetési társaság a hóna alá nyúlt az istállónak, és a pénzügyi stabilitás megteremtésével újraéledt a HRT jövőképe.

A napokban a csapatfőnök, Colin Kolles az nyilatkozta, jelenlegi pénzügyi helyzetük jobb, mint sok régebbi, náluk nagyságrendekkel eredményesebb csapaté. Kolles szerint az új tulajdonos, a Thesan Capital befektetési társaság, a spanyol istálló számára a jövőt teremtette meg.
 
"Az irány mindig is világos volt. A legfontosabb, hogy jelenleg a csapat pénzügyi életképessége biztosított, így az életben maradásunk is bizonyos. Ez volt a legfontosabb cél, mert ha ez nincs meg, akkor az álmok, és a rengeteg elképzelés nem találkozhat a valósággal. Tehát az első lépés, az istálló pénzügyi biztonsága megvolt, most már építkezhetünk lépésről lépésre. Úgy vélem, most a csapat nagy biztonságba van."
 
Kolles szerint a következő lépés az autó fejlesztés személyi feltételeinek jelentős javítása, megfelelő szakembergárda létrehozása lesz, mely team az autók gyorsaságát lesz hivatott elősegíteni.
 
"Úgy gondolom, sokkal jobb helyzetben vagyunk, mint sok más csapat a paddockban, és most teljes erővel nekilátunk a csapat megerősítésének, a lehető leggyorsabb ütemben. Tudom, hogy az emberek gyakran türelmetlenek, különösen az újságírók. De nem mondhatok olyan dolgokat, melyek nem reálisak. Neki kell kezdeni, és lépésről lépésre javítani az alakulatot, ennyi az egész. Létre hozunk egy erősebb struktúrát, ami olyan új elemeket hozhat el számunkra, mely folyamatos javuláshoz vezethet" - nyilatkozta a Hispania csapatfőnöke.
 
 
 
 
 
Érdekes kérdés, hogy egy befektetési társaság hogy is kerül a Formula-1-be, ráadásul egy sereghajtó istálló mentoraként. Ennek minden bizonnyal igen komoly pénzügyi okai lehetnek, hiszen az ilyen cégek nem arról híresek, hogy szeretik a sport iránt érzett merő jó szándékból szórni a pénzüket, vagy éppen Richard Bransonhoz, a Virgin tulajdonosához hasonlóan, úri passziónak tekintik a száguldó cirkuszt. A befektetők profitálni akarnak, és ennek egyik legjobb módja, a relatíve olcsó vétel, és drága eladás. Semmi esetre sem szeretnénk összeesküvés elméletet gyártani a dologból, de azon azért nem lepődnénk meg, ha a 2014-es motorszabályok okán, valamely egykori gyártó (akár japán is) a Hispanian keresztül, annak esetleges felvásárlásával térne vissza a száguldó cirkuszba, és ebből remél üzletet a Thesan Capital. Más logikus indok, legalább is egyelőre nincs a felvásárlás mellett.
 
   
 
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 forma1 hrt colin kolles f1 pénzügyek formula 1hispania rt thesan capital