2011. sze 05.

A Pirellinek elege lett a pazarlásból

írta: FormaNet
A Pirellinek elege lett a pazarlásból

A Pirelli nem nézi jó szemmel, hogy minden egyes versenyhétvége után érintetlenül maradt keményebb keverékű abroncsok mennek kárba, miközben az időmérőn rendszerint spórolnak a gumikkal a csapatok. Az olasz márka szabályváltoztatást javasol annak érdekében, hogy a jövőben csökkenjen a felesleges készlet.
 
A jelenlegi szabályok szerint egy pilótának egy versenyhétvégére hat szett keményebb, és öt szett lágyabb keveréket biztosít a Pirelli, és mivel ezeket a továbbiakban már nem használhatják fel, így azok a gumik is „kukába” mennek, amik érintetlenül maradtak. Ez rendszerint mindig a keményebb keverékeket érinti, amiből fejenként egy teljesen új szett minden egyes hétvége után kárba vész, így nem meglepő, hogy a Pirelli azt szeretné, ha csökkenne a felhasználható keményebb gumik száma, és csak annyit szállítsanak, amennyit a csapatok valóban elhasználnak.
 
A Pirelli már felvetette a változtatásra vonatkozó javaslatát az illetékeseknek, ám a csapatoktól nem kapott egyhangú jóváhagyást, ezért a gumigyártó motorsport igazgatója, Paul Hembery azt tervezi, hogy ha az alakulatok nem akarnak ezen változtatni, akkor az FIA segítségét kérik.
 
"Ha a csapatok szeretnék megtartani ezt a szabályt, akkor az FIA-hoz kell fordulnunk, és elmondanunk, hogy nincs értelme hat szett keményebb, és öt szett lágyabb abroncsnak. Lehetne mondjuk öt-öt, és ezzel pénzt takarítanánk meg. Minden versenyre feleslegesen visszük magunkkal ezeket a gumikat, és ha nem akarják megváltoztatni az erre vonatkozó előírásokat, akkor adunk nekik egy statisztikát arról, hogy az utolsó szett keményebb keveréket 100 százalék, hogy nem fogják felhasználni. Így majd változtatnak a szabályon, mi pedig pénzt spórolunk. Az FIA-nak megvannak erre az eszközei, és szükség van a támogatásukra, hiszen a jelenlegi állapot nem segíti sem a csapatokat, sem a sportot, és a Pirellit sem" - kezdte Hembery az Autosportnak adott nyilatkozatában, majd ezután kitért a kvalifikációra is, ami idén a gumispórolás jegyében zajlik. A szakember elmondta, hogy ennek érdekében a Pirelli arra is hajlandó volt, hogy megfordítsa ezt a 6:5 arányt az opciós abroncsok javára, ám a csapatok nem fogadták el egyöntetűen a javaslatot.
 
"Minden versenyre leszállítjuk az abroncsokat, utána pedig megsemmisítjük őket - így nehezünkre esik azt hallani, hogy nincs elég gumi. Ez nem igaz, mert van, csak egyszerűen nem használják fel azokat. Szeretnénk véget vetni annak, hogy a top csapatok a Q3-ban gumispórolásra hivatkozva a bokszban üljenek, ezért javasoltuk, hogy fordítsuk meg a dolgokat, és a keményebb keverékekből kapjanak ötöt, a lágyabból pedig hatot. Ezzel megoldódna mindenki problémája, de a csapatok nem fogadták el egyöntetűen a változtatásra tett javaslatunkat. Azt szeretnénk, ha közösen leülnénk, és megtalálnánk a módját, hogy ez a probléma megszűnjön. Nem mondom, hogy a jelenlegi helyzet egy zsákutca, de egyelőre a csapatok úgy döntöttek, hogy minden maradjon a régiben, ezért nekünk újra elő kell hozni a témát, mert ez az állapot több szempontból is teljesen nonszensz."

  

FormaNet, Varga Viktória

 

 

Szólj hozzá

f1 pirelli formula 1 gumiszabály