2011. sze 09.

A Pirelli 2013-tól szeretné, hogy a csapatok maguk döntsenek, milyen keveréken versenyeznek

írta: FormaNet
A Pirelli 2013-tól szeretné, hogy a csapatok maguk döntsenek, milyen keveréken versenyeznek

Év elején a Pirelli visszatérése még igen csak megosztotta a csapatokat, pilótákat, szurkolókat és úgy általában a száguldó cirkusz társadalmát, ám az olasz cég az elmúlt 12 futam alatt bebizonyította, hogy képes felvenni a széria ritmusát, és képes megfelelni az elvárásoknak, illetve a kihívásoknak egyaránt.

A gumiszállító az új tapasztalatok birtokában próbál javaslatokat adni az FIA-nak bizonyos szabályok tekintetében, melyek még izgalmasabbá tehetik a versenyeket. Ilyen ötlet volt nemrégiben az időmérő gumik bevezetése, és most újabb, minden bizonnyal a legtöbb csapat és szurkoló egyetértését kiváltó elképzeléssel hozakodtak elő.
 
A FOTA Milánóban megrendezett rajongói fórumán Paul Hembery olyan tervvel állt elő, hogy 2013-tól be kellene vezetni, hogy a csapatok maguk dönthessenek arról, hogy egy-egy versenyen milyen keveréket választanak, a négy különböző keménységű abroncsból. Ennek igen egyszerű az indoka, hiszen a különböző autókon minden keverék másként viselkedik, így egyik csapat sem kerülne csupán az abroncsok miatt hátrányos helyzetbe, hiszen maguk választanák ki a számukra megfelelőt. Az olasz cég képviselője elmondta, hogy komoly ambícióik vannak a folytatást illetően.
 
"Van sok javaslatunk, amit előterjesztünk majd, ilyen többek között az időmérő abroncs alkalmazása, és a gumik jobb felhasználását is szeretnénk elérni. A megbeszélések olyan irányba is mennek, hogy 2013-tól megengednénk, hogy a csapatok maguk vákasszanak keveréket, ahogy ez a múltban a rali világbajnokságon is volt. Ezek egyenlőre csak tervek, az igazat megvallva nagyon elégedettek vagyunk, nem szeretnénk eltúlozni a problémákat."
 
Hembery nem tagadta, hogy az elképzelések jelenleg még nagyon gyerekcipőben járnak, és eme legutóbbi ötlet komoly logisztikai kihívást jelent a cég számára.
 
„Logisztikai kérdés, hogy előre tudjuk, milyen és mennyi gumi szükséges. Sok Európán kívüli versenyre már hónapokkal korábban el kell szállítani az abroncsokat. Beszéltünk már erről, de el fog tartani egy ideig, amíg véglegesítjük a tervet. Tárgyaltunk már a logisztikai csoporttal, és a technikai részleggel is, mert komoly technikai döntést is igényel a dolog."  
 
Hembery ismét beszélt a pazarlás megszűntetéséről, amely alapján az abroncsok közel 20 százaléka használat nélkül kerül megsemmisítésre, és kiemelte a Pirelli további fejlesztéseit, ami a következő szezonban gyorsabb köridőket tesz majd lehetővé.
 
„Nagy meglepetés nem várok jövőre. Új vegyületeket is kerestünk, melyektől a köridők javulhatnak akár 1,2 másodperccel is, de azt gondoljuk, az túlzottan sok. Olyanokat szeretnénk, melyek 0,6-0,8 másodperces javulás eredményeznek, és már elkészült az új hátsó gumi alapváltozata. Egy új első esőgumit is tervezünk, de ezek a változások kívülről nem nagyon lesznek láthatóak. Gondolkodunk még az abroncsok színének változtatásán, hogy ezzel is növeljük a láthatóságot” – mondta a Pirelli Motorsport igazgatója, Paul Hembery a FOTA Milánóban rendezett rajongói fórumán.
 
 
Az olasz gumiszállító ellen jelenleg is fogalmazódnak meg bírálatok, elsősorban már csak a szurkolók részéről, de a cég törekvései egyértelművé teszik, hogy minden résztvevőnek szeretnének megfelelni, és minimalizálni a még meglévő esetleges támadási felületeket. Ehhez a munkához csak sok sikert kívánhatunk a Pirellinek.
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 
 
 
Szólj hozzá

f1 pirelli forma1 gumikeverékek fota fórum milánó paul hambery