2011. sze 15.

Kiss Pál Tamás együtt tesztelt Szalay Balázs csapatával

írta: FormaNet
Kiss Pál Tamás együtt tesztelt Szalay Balázs csapatával

Kiss Pál Tamás elfogadta Szalay Balázs meghívását, és részt vett az Opel Dakar Team mai tesztjén Hajmáskéren. Mivel a terület a várpalotai lőtérhez tartozik, így az autózás zavartalanul lezajlott a terep szerteágazó útjain.
 
 
Szalay csapata két autót hozott a helyszínre, az 5,7 literes Antarát, valamint a 3,5 literes kisebbik versenyautót, mellyel a TV2 híradósa, Várkonyi Andi szokta felvenni a küzdelmet a tereprali mezőnyével. Tominak alkalma adódott mindkét autót kipróbálni, először természetesen a nagyobb teljesítményű vasat tesztelte Szalay Balázzsal az oldalán, majd átült a csapat kis Antarájába és azzal rótta a köröket, míg egy defekt meg nem állította.
 
Kiss Pál Tamás: "Nagyon tetszett a teszt, soha nem vezettem még tereprali autót, pláne ilyen murvás terepen nem versenyeztem még soha. Az autót kezelni nem volt más, mint a többit, de nekem kicsit messze voltak a pedálok és nehezen láttam ki. Az első két kör még azzal ment el, hogy megismerjem a pályát, utána viszont csak 2-3 kört volt időm megtenni, mire kezdtem hozzászokni az autóhoz. Ez után kipróbáltam Balázs kisebbik autóját, ami nekem őszintén szólva jobban tetszett, mert sokkal kezesebbnek éreztem, élvezetes volt vele venni a kanyarokat, csúszkálni keresztbe a pályán, megállni, kicsit tempósabban menni stb. Nem mondanám, hogy fizikálisan megerőltető volt vezetni, inkább csak annyi, hogy nagyon meleg van az autóban. Az utolsó körben kaptunk egy defektet, a gumi lefordult a felniről, de egyébként nagyon élvezetes volt, nagyon tetszett a teszt. Szívesen kipróbálnék egy versenyt is, de azért sokat kéne még gyakorolnom a terepet is, illetve az a utó kezelését is, hiszen kell még pár kilométer ahhoz, hogy az ember magabiztos legyen."
 
 
Szalay Balázs: "Tamásnak jól ment a teszt, a végén nagyon belejött, sőt elkapta a hév, talán túlzottan is. Nagyon messze van a terepen való autózás a pályától, ezért még sokat kell gyakorolni, hogy hogyan viselkedik az autó, hogyan tapadnak a gumik, mennyire lehet keresztbe menni stb. Tomi nagyon fiatal és tehetséges, úgyhogy mindenre van még esélye és lehetősége."
 
Németh Ottó: "Tomi egy gyakorlott autóversenyző és egyben született tehetség is, Szalay mellett néhány kör után már versenytempóban autózott. Remélem tetszett neki a teszt, visszavárjuk, és én örülnék, ha Balázs csapatának a kötelékében egyszer egy magyar tereprali futamon is rajtoz állna."
 
Faster Management

Szólj hozzá

rali szalay balázs kiss pál tamás német ottó