2011. nov 05.

Horner szerint a Red Bull F1 iránti elkötelezettsége tovább tart mint a dominanciája

írta: FormaNet
Horner szerint a Red Bull F1 iránti elkötelezettsége tovább tart mint a dominanciája

A Red Bull elmúlt két évben, de legfőképpen idén mutatott dominanciája jelenleg sokakban veti fel azt a kérdést, hogy vajon meddig tarthat, de az senki számára sem kétséges, hogy a csapat rendkívül stabil teljesítménye akár még évekig is komoly kihívások elé állítja a riválisokat.

Adott a kiváló szakembergárda, remek pilóták, és nem utolsósorban egy olyan anyagi háttér, melyet az F1 történelmében kevés csapat mondhatott magáénak. Jelenleg úgy tűnik, ezt a teljesítményt nagyon nehéz felülmúlni, bár kétségtelen, hogy a riválisok sem tétlenkednek, és minden apró ötlettel, fejlesztéssel azon munkálkodnak, hogy megtörjék a részükre kirótt „Red Bull átkot”.
 
A brit-osztrák alakulat fővezére, az energiaital gyártó konszern tulajdonosa, Dietrich Mateschitz nem csupán a cége drága PR tevékenységeként kezeli a száguldó cirkuszt, de a jelenlegi eredmények alapján kőkemény üzleti vállalkozásként is viszonyul az F1-hez.
A márkaépítés mellett az autók, a ruházat minden négyzetcentimétere hatalmas értékkel bír, jelenleg ez az ár-érték arány dollár százmilliókban mérhető. Itt nem csupán arról van szó, hogy mennyit fizetnek az alakulatnak azok támogatók, akiknek a logója, neve, egyéb márkajelzése felkerül az autókra, a csapatruházatra, hanem arról a hatalmas reklámértékről, amit a Red Bullnak nem kell megkifizetnie, a csapat F1-es jelenléte miatt. A bajnoki címért járó összegekről nem is beszélve.
 
Az istálló teljesítményének stabilitása tehát az anyacég számára is nagyon komoly gazdasági haszonnal bír, függetlenül attól a nem elhanyagolható ténytől, hogy a Formula-1-es részvétel profilidegen Mateschitz úr vállalkozásában. Amíg a top csapatoknak, és a középmezőny istállóinak egy része mögött is az autóiparban érdekelt cégek állnak, így ezek az anyacégek az innováció mellett a márka megjelenítése által szorosan az autógyártáshoz kötődnek, addig a Red Bull ilyen tekintetben, Lewis Hamilton szavaival élve "csak egy italgyártó cég"
 
Mint mindennek, a Red Bull dominanciájának is vége szakad egyszer. Adrian Newey nyugdíjba megy, Vettel reflexei berozsdásodnak, és még számtalan okot lehetne felsorolni, egy azonban bizonyos, semmi sem tart örökké.
Ekkor az anyacég akár úgy is dönthet, hogy a marketing stratégiáját más területekre helyezi át. Nagy kérdés, mi lesz akkor a Formula-1-es istállóval? Vajon Dietrich Mateschitz hátat fordít-e a sportnak?
A választ Christian Horner csapatfőnök röviden úgy foglalta össze: „Nem hiszem. Azt gondolom, a Red Bull elkötelezett az F1 irányába.”
 
Horner jelenleg, és a közeljövőben sem lát olyan körülményt, ami alapján a Red Bull elfordulna a száguldó cirkusztól.
 
"Dietrich szenvedélyes sportrajongó, és szponzorként illetve részvényesként egy másik csapatnál, a Saubernél már kb. 15 éve részese az F1-nek. Célunk a jövőben is tovább építeni sikereinket, és ha megnézzük, hogy állunk, akkor elmondhatjuk, a Red Bull letett valamit az asztalra, és ez nagy eredmény. Nagyon rövid idő alatt megelőztünk néhány illusztris, nagy nevet.”
 
Horner szerint az F1 globális jelenléte nagyon komoly, és tökéletes marketing platform az anyacég számára, talán még az Olimpiánál is jelentősebb.
 
"Az a globális közösség, amit az F1 képvisel nagyon jelentős platform a Red Bull termékeinek a világpiacon. Lehetetlen összevetni, mit képes az F1 megjelenítésével értékesíteni, de ha figyelembe vesszük a megjelent hirdetések mennyiségét, akkor láthatjuk, hogy a partnerek szívesen csatlakoznak hozzánk, és nem csak az idei évben, hanem az elmúlt három-négy évben, és ez teljesen hihetetlen. Lehet, hogy a márkaépítés szempontjából az Olimpia után csak a második helyen van az F1, de ne feledjük, Olimpia csak négyévenként van."
 
A szakember jelenleg semmi akadályát nem látja annak, hogy ne tudnák tartani jelenlegi formájukat, sőt a teljesítmény növelését is reálisnak gondolja.
 
"Úgy gondolom, a stabilitás a legfontosabb. Csapatunk még mindig egy fiatal alakulat, és úgy gondolom, ebben az évben minden területen sokkal erősebbek voltunk, mint bármelyik előző szezonban. Működés tekintetében erősek voltunk. Stratégiailag nagyon erősek voltunk. A fejlődés üteme is nagyon jó volt, eleve volt egy nagyon gyors autónk, a tervező gárdánk megbízhatósága fantasztikus, így azt hiszem az összes tényező kombinációját, és az előző évekből megfelelően levont következtetéseket sikerült nagyon jól alkalmaznunk az idén.
Néha nem a mi autónk volt a leggyorsabb vasárnap, ezzel együtt is volt, hogy sikerült nyernünk, ami mutatja a csapat erejét, és azt, hogy teljes harmóniában és összhangban tudunk dolgozni. Ez az a szint, amit idén sikerült elérnünk, és ezt szeretnénk a jövőben is építeni.”
 
 
A Red Bull menetelése az elkövetkező években nem az istálló hozzáállásán múlik, azt leginkább a rivális alakulatoknak kell megállítaniuk. A jövő évi szabályváltozásokra sokan rálegyintettek, mondván az koránt sem annyira jelentős mint az előző évek reguláinak módosítása, ám érdekes módon éppen az alakulat zseniális tervezője, Adrian Newey hívta fel a figyelmet arra, hogy nem szabad elbagatellizálni a változások jelentőségét, a fúvott diffúzorok kapcsán legalábbis semmiképpen.
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

  

Szólj hozzá

f1 forma1 red bull christian horner f1 szponzorok f1 pénzügyek dietrich mateschitz f1 reklámérték