2012. jan 29.

A Volkswagen mégis az F1-be készül, de érdeklődik a Nascar és az IndyCar iránt is

írta: FormaNet
A Volkswagen mégis az F1-be készül, de érdeklődik a Nascar és az IndyCar iránt is

Nem egészen egy évvel ezelőtt, 2011 májusában, az új motorformula bevezetése kapcsán még arról lehetett olvasni, hogy a Volkswagen csoport nem kíván a száguldó cirkusz szereplőjévé válni, mára azonban úgy tűnik, megváltozott a cégcsoport ilyen irányú stratégiája. A napokban a konszern motorsport vezetője, Wolfgang Dürheimer elmondta, rövidesen ismertetik terveiket, mely szerint egyelőre motorszállítóként kívánnak részt venni az F1-ben, de nem tartják kizártnak, hogy rövidesen saját csapatot is indítsanak a király-kategóriában.

A VW csoportnál (amely cégcsoport magába foglalja az Audit, a Skodát, a Seatot, a Bentley-t, a Bugattit, és a Lamborghinit, melynek anyavállalata eredetileg a Porsche Automobil Holding) úgy vélik, nélkülözhetetlen a száguldó cirkuszban való részvétel. 
 
Ez mindenképpen komoly irányváltás ahhoz képest, amit tavaly májusban az Audi motorsport főnöke, Wolfgang Ulrich nyilatkozott azzal kapcsolatosan, miért nem lép be a cég az F1-be, a mellesleg számukra is kedvezőnek ítélt motorszabály ellenére sem: "Jó okunk van arra, hogy nem vagyunk az F1-ben. Az utcai autóinknál nem lenne jelentősége. Amíg Le Mans-ban egy autónk 325 mérföldet (kb. 520 km) teljesít, az ér annyit, mint az F1-ben egy egész szezon. Az átlagsebességünk, beleértve a bokszkiállásokat is körülbelül 30 km/órával lesz nagyobb, mint az F1-es autóké, viszont 40 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztunk.”
 
Dürheimer most egyértelművé tette, hogy cél a Formula-1. A WirtschaftsWochenek adott nyilatkozatában elmondta, először, mint motorszállítók szeretnének jelen lenni a szériában, majd néhány éven belül egy csapat megvásárlását is tervezik.
 
"Valamikor ebben az évben be fogok mutatni egy koncepciót, és javaslatokat teszek, amely befolyással lesz nem csak azokra a versenysorozatokra, amelyben jelenleg részt veszünk. Ha a VW Csoport eladásokat tervez Amerikában, Ázsiában, és a Közel-Keleten, akkor nem elég a jelenlegi megjelenésünk a motorsport különféle területein. Az a meglátásom, hogy ezen változtatni kell.”
 
Dürheimer egészen biztos abban, hogy az F1-es részvétel jól képviseli a cég érdekeit, és segíti az eladásokat Európában és Ázsiában, ám egyáltalán nem biztos abban, hogy az USA eladásokat is segítené, annak ellenére, hogy 2013-tól elvileg két verseny is lesz az Egyesült Államokban.
 
 
"Az F1 messze a legfontosabb és legmeghatározóbb verseny mind Európában, mind Ázsiában. Ez azonban nem így van az USA-ban, akiknek ott vannak az IndyCar, és a Nascar versenyek. Ezeket a sorozatokat is meg kell vizsgálnunk a jövő stratégiája kapcsán.”
 
Dürheimer úgy gondolja, a Volkswagennek mindenképpen jól jönne, ha az elkövetkező években még szorosabbra fűzhetnék kapcsolatukat a száguldó cirkusszal, és 2018-tól már szeretne egy Volkswagen csapatot is a rajtrácson látni.
 
"El tudom képzelni az F1-ben való részvételünket 2018-tól, amikor is ez a vállat már élen jár ebben az iparágban. Van elég márkánk, hogy ezt megcsináljuk” – vélekedett a motorsport igazgató.
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória 
   

 

 

Szólj hozzá

volkswagen f1 forma1 nascar formula1 indycar f1 marketing