2012. jan 31.

A McLarent ismét új motorszállítóval hozták kapcsolatba - reklámfogás vagy valós szándék?

írta: FormaNet
A McLarent ismét új motorszállítóval hozták kapcsolatba - reklámfogás vagy valós szándék?

A száguldó cirkusz 2014-es motorformula változása minden bizonnyal kissé felpezsdíti az érdeklődés a gyárak, gyártók részéről is, és ennek már az elmúlt hónapokban is tapasztalhattuk bizonyos jeleit. Közben a jelenleg is bennlévő motorgyártók egy része (Renault) igyekszik úgy helyezkedni, hogy minél nagyobb szeletet szerezzen meg ebből az üzletből, ezzel a kiszorítósdival kissé megnehezítve az új jelentkezők helyzetét.

 
A Formula-1-be történő belépés lebegtetése (még ha a szándék komoly is) jó marketingfogás, hiszen minden cég, amelyet a sajtó összefüggésbe hoz a szériával, kiemelt figyelmet kap, és bár ennek reklámértékét nem lehet megbecsülni, de valószínűleg jót tehet a márkának.
 
Ilyen bejelentés volt a napokban a Volkswagen motorsport igazgatójának azon állítása, mely szerint több lépcsőben szeretnének belépni a száguldó cirkuszba. Az első lépcsőt az jelentené, ha motorbeszállítóként vethetnék meg a lábukat, majd 2018-tól akár a saját csapatot sem tartják elképzelhetetlennek. Hogy ebből végül mi valósul meg, az a jövő zenéje, mindenesetre a bejelentés kapcsán a figyelem pár napig a német konszern felé irányult, ami ingyen reklámnak mindenesetre nem rossz.
 
Az elmúlt évben szintén az új motorformula kapcsán a Honda került a figyelem fókuszába, amikor is egykori partnerével, a McLarennel (a legeredményesebb korszakot felidézve) hozták összefüggésbe. Erre némi alapot az szolgáltathatott, hogy a McLaren jelenlegi motorszállítója a Mercedes tulajdonosként 2011 év végén kiszállt a wokingi alakulatból. A McLaren akkor egyértelműen cáfolta a találgatásokat, és kijelentette, hogy a tulajdonosi struktúra változása ellenére is szoros technológiai együttműködés van a Mercedesszel, és ezt a kapcsolatot hosszabb távra tervezi.
 
A tavalyi évben egy újabb motorgyártó jelentkezett be, Craig Pollock az egykori F1-es istálló, a BAR csapatfőnöke, és Jacques Villeneuve menedzserének cége, a PURE Engine Company, mely cég szintén a 2014-es új motorformula kapcsán szeretne piacot, és ezáltal marketing lehetőséget szerezni a száguldó cirkuszban. Pollock vállalkozása természetesen szeretne minél közelebbi kapcsolatot kialakítani az istállókkal, így történt néhány informális megbeszélés, többek között a McLarennel is. Ez pedig elég volt arra, hogy a sajtó egyes képviselői, a Honda után most a PURE-ral hozzák össze a wokingi alakulatot.
 
A McLaren azonban gyorsan reagált a pletykára, és határozottan elutasította, hogy bármiféle közös jövőt tervezne a PURE-ral.
 
"A McLaren már több hónapja egyáltalán nincs kapcsolatba a PURE-ral. Sőt a kapcsolat sok hónappal ezelőtt is tisztán csak informális jellegű volt, csupán egy udvariassági gesztus” – nyilatkozta a McLaren szóvivője, az új találgatások kapcsán.
 
 
Ősszel a csapat ügyvezetője, Jonathan Neale így nyilatkozott a Hondával való együttműködéssel kapcsolatos találgatásokról:
"Nem tudom megállítani a pletykákat, de azt elmondhatom, hogy teljes mértékben a Mercedes-Benz együttműködésre összpontosítunk. Ez egy hosszú távú kapcsolat, számtalan győzelemmel és bajnoksággal, és a folytatás is hosszú lesz.”
 
A wokingi alakulat és a Mercedes jelenlegi megállapodása 2015-ig tart, ami azt is jelenti, hogy két szezont már a Mercedes új erőforrásaival versenyeznek végig a McLaren pilótái, így a kontraktus végén lesz viszonyítási alapjuk, a folytatást illetően.
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá

mercedes honda f1 mclaren forma1 pure jacques villeneuve craig pollock f1 motorformula 2014