2012. feb 06.

Newey szerint a teszteken derül ki, mennyit veszített a szigorításokkal a Red Bull

írta: FormaNet
Newey szerint a teszteken derül ki, mennyit veszített a szigorításokkal a Red Bull

A Red Bull autóbemutatója után világossá vált, hogy Adrian Newey szintén lépcsős orrkialakítással tett eleget az egyik idei szabálymódosításnak. A tervezőzseni úgy véli, az új orr-megoldásból a lehető legtöbbet sikerült kihoznia, ám a fúvott diffúzor betiltásának nem kifejezetten örül.
 
 
Adrian Newey elismerte, hogy az RB8-as orra (hasonlóan a legtöbb 2012-es autóhoz) külsőre nem kifejezetten vonzó, ám a tervezésnél igyekezett a lehető legoptimálisabb kialakításra, ami nem nélkülözi a teljesítménnyel kapcsolatos szempontokat sem.
 
"Az orrmagasság korlátozása, amely csak legelöl, az orrkúp magasságát maximalizálja, valóban jelentősen megváltoztatta a váz alakját. Többé-kevésbé igyekeztünk tartani magunkat az eredeti váz formájához, de - hasonlóan többi csapat megoldásához - az orrkúpot alacsonyabbra kellett tenni, ami végül kissé csúnyácska megoldást eredményezett. Megpróbáltuk a lehető legjobb stílusban megoldani, de az a kialakítás, amit választottunk nem felelt meg a szabályoknak.”
 
A másik változás a fúvott diffúzorok betiltása, amihez a Red Bullnak szintén alkalmazkodnia kellett.
 
"A Red Bull RB7-est a kipufogó köré terveztük, ám tudva, hogy ebben az évben ezt betiltják, tovább kellett lépnünk. Meg kellett néznünk, hogyan fejlődött az elmúlt egy-két évben az oldalt kivezetett kipufogóval, majd ezt az utat megtartva újra kellett gondolni a kipufogó elhelyezésének koncepcióját. Talán az egyik legfontosabb tényező az autó hátsó menetmagassága volt. A kipufogó lehetővé tette számunkra a viszonylag magas hátsó részt, és ezt most sokkal nehezebb volt megtartani, így vagy teljesen át kellett volna építeni az autót, vagy alacsonyabb menetmagassággal tervezni.”
 
Newey legújabb „gyermeke” mellett természetesen arról is beszélt, hogy véleménye szerint fenntartható-e az siker sorozat, ami az elmúlt években jellemezte a csapatot.
 
"Az elmúlt néhány év valóban sikeres volt, és egy hihetetlen utazás. Ez már a negyedik továbbfejlesztett változata az RB5-nek, és nyilvánvaló, hogy nagy volt rajtunk a nyomás, hogy amennyire csak lehetséges, megtartsuk ezt a szintet. Ez egy nehéz feladat, és a tavalyi kipufogórendszerünk betiltása miatt sokat vesztettünk. Ebben a helyzetben kellett fejlesztenünk, kicsit visszatérni az ez előtti csomagokhoz, és a tél folyamán újra végiggondolni a dolgokat. Hogy ez mennyire befolyásolja majd a teljesítményünket, azt most még nehéz lenne megmondani. Mivel az RB7-et a kipufogó köré terveztük, így lehet, hogy többet veszítettünk, mint mások. Csak az idő fogja megmondani, így néhány tesztet még meg kell várnunk ahhoz, hogy megmondjuk hol is állunk a többiekhez képest.”
 
A szakember azt sem titkolta, hogy az állandó megszorítások kissé már bosszantóak számára.
 
"A szabályok szigorítása, mint például a fúvott diffúzor betiltása, őszintén szólva egy kicsit frusztráló, mert megtörténnek a korlátozások, viszont nem jönnek mellé új lehetőségek, szóval csak bezárulnak az ajtók. A szabályváltozásokat élvezem, de a korlátozásokon leginkább csak bosszankodom.”

  

FormaNet, Varga Viktória

 

 

 

Szólj hozzá

f1 2012 formula 1 red bull adrian newey rb8