2012. feb 08.

A Pirelli szerint a csúnya autók marketing szempontból nem tesznek jót a sportnak

írta: FormaNet
A Pirelli szerint a csúnya autók marketing szempontból nem tesznek jót a sportnak

A Formula-1 autói az új szabályokhoz igazodva idén nem lesznek közönségdíjasok, legalábbis ami a külső megjelenést illeti. Szurkolói körökben is elfogadott a 2012-es autókat a csúnya szóval jellemezni, és így véli ezt az F1 egyedüli gumiszállítójának sportigazgatója Paul Hembery is, aki a csúnya külső kapcsán a száguldó cirkusz marketing értékének csökkenésétől is tart.

Hembery egyenesen attól tart, hogy az alkalmi szurkolók elfordulhatnak a sporttól, és ezzel az újabb szponzorok bevonása is jelentősen megnehezülhet. A lépcsős orr marketing következménye a szakember szerint abban keresendő, hogy azokat a szurkolókat, akik csak alkalmanként követik az F1 eseményeit, nem nagyon érdekli, hogy az orrkialakítás az idei szabályok miatt sikeredett ilyenre, ők csak annyit látnak a dologból, hogy nem túlzottan vonzó küllemű autók szaladgálnak a pályákon.
 
"Azt hiszem, egyet kell értenem azzal az általános véleménnyel, hogy átkozottul csúnya. De azt hiszem, ha a mérnökökkel beszélek erről, ők azt fogják mondani, ha gyors, akkor nem kell azzal törődni, hogy csúnya. Egy szurkoló szemszögéből nézve kissé furcsa, így nem hiszem, hogy a gyönyörűség tölti el amikor meglátja ezeket. És nem csak, hogy nem szép, inkább valójában szégyen.”
 
"Érthető, hogy miért csinálták ezt. Követték a szabályokat, amely mindenki számára előírja, hogyan dolgozzon, és a sebességet tartották szem előtt, nem a szépséget. De a szurkolók szempontjából elmondható, hogy a kicsit furcsa, az inkább mondható nem különösképpen szépnek. Nem hinném, hogy ez a szezon a leggyönyörűbb F1-es autók éve lesz.”
 
Arra a kérdésre, hogy véleménye szerint a szponzorokra hatással lehet-e az autók külalakja, a szakember a következőt felelte: "Nos, azt hiszem igen. A legjobb előrejelző talán a fiam lehetne, mert amikor meglátta azokat csak ennyit mondott: apa ezek nagyon rondák!”
 
"Őt nem nagyon érdeklik a szabályok. 16 éves, és abból a perspektívából nézi a dolgot, mint egy olyan valaki, aki szereti az autóját, és ezért szereti a motorsportot. Csak nézett egy nagyot, majd elment, és közben annyit mondott: apa ezek nagyon rondák! Tudom, bután hangzik, hogy erről a dologról beszélek, és hogy ebből párhuzamot húzok, de tudom azt is, hogy sok ember fogja ezt hasonlóan gondolni, akik nincsenek ilyen szoros kapcsolatban a sporttal, mint mi.”
 
 
"De hol húzzuk meg a határt? Hogyan legyenek olyan szabályok, hogy közben az autók is jól nézzenek ki? Hogy csinálhatnánk ezt meg? Ez jelenleg nem egyszerű."
 
Az Autósport arról értesült, hogy jelenleg a csapatok műszaki szakemberei egyeztetést kezdtek az FIA-val a lépcsős orr kapcsán, mégpedig annak érdekében, hogy az alváz kialakításra vonatkozó szabályzás 2013-tól úgy változzon, hogy az orrkialakításánál lehetséges legyen az átmenet, a mostani lépcső helyett.
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória 
   

 

 

Szólj hozzá

f1 pirelli forma1 paul 2012 es f1 es autók hembery csúnya orrkúp