2012. feb 23.

Maldonado zárt az élen a 3. tesztnapon

írta: FormaNet
Maldonado zárt az élen a 3. tesztnapon

A harmadik tesztnap leggyorsabb köre is a délelőtt folyamán született meg, Pastor Maldonado időmérő szimulációjának köszönhetően, majd délután a szokványos hosszabb etapokon és versenyszimulációkon már nem változott az eredmény. 

 
  A csapatok többségénél a négy napos teszthét második felében történt versenyzőcsere, így a top pilóták közül Jenson Button, Mark Webber és Felipe Massa is első napját kezdte meg a katalán helyszínen.
A Saubernél Kobajasi Kamui váltotta Sergio Pérezt, A Toro Rossónál Jean-Eric Vergne, a Williamsnél Pastor Maldonado, és a Force Indiánál Paul di Resta is először hajthatott pályára Jerez óta, míg  a Marussia német pilótája, Timo Glock ebben az évben legelső tesztnapjának kezdett neki, igaz, még csak a tavalyi kocsival.
 
A Mercedesnél napi váltásban dolgoznak a versenyzők, így a csütörtöki tesztnap Michael Schumacheré lett.
 
A hideg időjárás miatt lassan indult be az élet a katalán ringen. Két óra elteltével a kemény Pirelliken autózó Schumacher 1:24.236-os köre volt a legjobb, majd a német ezután egy 12 körös etapban másfél tizedet javított, de egy órával a hivatalos ebédszünet kezdete előtt a williamses Pastor Maldonado a közepes abroncsokon 1:23.338 másodperces körével átvette a vezetést, majd időmérő szimuláció közben, szuperlágy abroncsokon 1:22.391-re faragta idejét.
 
A második helyen záró hétszeres bajnok lágy gumikon tovább javított, de közel egy másodperccel elmaradt Maldonadótól. A német ugyan egy körös etapon futotta meg ezt az időt, de valószínűleg nem üres tankkal.
 
Kobajasi lett a mezőny harmadik-, és egyben az első négy óra legaktívabb résztvevője, a negyedik hely pedig Jenson Buttoné lett, aki délelőtti legjobbját lágy gumikon futotta meg. 
A McLarent követő Jean-Eric Vergne már két másodperccel elmaradt Maldonado köridejétől, majd a Toro Rosso után sorakozott be a Ferrari brazilja, Felipe Massa. A marnellóiak twitteren közölték: „Mai programunk sem sokban különbözik az eddigiektől, de haladunk.”
A „haladást” ugyan mechanikai gondok hátráltatták kissé, ennek ellenére Felipe 48 kört teljesített az egy órás hivatalos pihenőt megelőzően.
 
A hetedik helyen záró Red Bullnak csendes délelőttje volt, ugyanis Mark Webber 26 kör után már csak boxban vesztegelt, mint később kiderült, a sebességváltó hibásodott meg.
 
Az utoljára a tavalyi Brazil Nagydíjon vezető Timo Glock az MVR-02-vel megelőzte Vitalij Petrovot és a mindössze 20 kört teljesítő Di Restát. A Caterham felfüggesztés problémákkal küzdött, és a Force India is korán ebédszünetre kényszerült miután a motorborításról levált egy jókora darab.
 
Három röpke szünet szakította meg a délelőtti munkálatokat, nagy dolog azonban nem történt. Az elsőnél például csak egy alkatrész került a pályára (a fent említett Paul di Resta autójáról), majd Timo Glock megpördülése miatt került elő másodjára a piros zászló, végül közvetlenül ebéd előtt pedig a Sauber fogyasztotta ki az üzemanyagot a C31-ből.
 
Délelőtti eredmények:
 
 1. P.Maldonado     Williams      1:22.391                52 kör
 2. M.Schumacher   Mercedes    1:23.384  +0.993   54 kör
 3. K.Kobajasi        Sauber        1:23.582  +1.191   59 kör
 4. J.Button           McLaren       1:23.918  +1.527   39 kör
 5. J.Vergne          Toro Rosso   1:24.433  +2.042   42 kör
 6. F.Massa           Ferrari          1:24.771  +2.380   48 kör
 7. M.Webber       Red Bull        1:24.835  +2.444   26 kör
 8. T.Glock           Marussia       1:26.173  +3.782   51 kör
 9. V.Petrov         Caterham      1:26.929  +4.538   23 kör
10. Di Resta        Force India     1:27.180  +4.789   20 kör
 
A délután egy mókás mérési bakival indult, Vitalij Petrov ugyanis a Caterhammel előhúzott egy 1:22-es köridőt a kalapból, ami nem kicsit volt meglepő, de csak addig, amíg ki nem derült, hogy a számítógépben történt egy kis zavar.
 
Ezután a szokványos hosszú etapok következtek, sőt Button, Webber és Schumacher is versenyszimulációba kezdett. A köridőkből úgy tűnt, egyelőre marad a Red Bull, McLaren, Mercedes sorrend, bár igaz, a versenyzők különböző keverékeket használtak, Webber például három féle slick gumit is, ami valódi versenykörülmények között nyilván nem szabályos. Schumacher 59-, míg Webber egy 51 körös versenyszimulációt hajtott végre, végül minden bizonnyal szándékosan az ausztrál autójából is kifogyasztották az üzemanyagot, így az RB8 kamionon tért vissza a garázsba. A Red Bullnál egyébként többször is gondok voltak a kerékcserék során, ugyanis egy újfajta kerékanyával nem igazán boldogultak a szerelők.
 
A délelőtti sorrend mindössze annyiban változott, hogy Webber ezredre azonos köridővel ugyan, de megelőzte Massát, illetve Di Resta felugrott a 8. helyre.
 
Harmadik tesztnap eredménye:
 
1. P.Maldonado     Williams     1:22.391                106 kör
2. M.Schumacher   Mercedes  1:23.384  +0.993    127 kör
3. K.Kobajasi        Sauber      1:23.582  +1.191     99 kör
4. J.Button           McLaren      1:23.918  +1.527    114 kör
5. J.Vergne          Toro Rosso   1:24.433  +2.042   78 kör
6. Mark Webber   Red Bull        1:24.771  +2.380   97 kör
7. F.Massa           Ferrari          1:24.771  +2.380   84 kör
8. Di Resta          Frce India      1:25.646  +3.255   83 kör
9. T.Glock           Marussia        1:26.173  +3.782   108 kör
10. V.Petrov         Caterham     1:26.448  +4.057   70 kör
 
 
FormaNet, Varga Viktória
 
Szólj hozzá

teszt barcelona f1 formula 1 3.nap