2012. feb 24.

A passzív F-csatorna után újféle dupla diffúzor a Mercedesnél?

írta: FormaNet
A passzív F-csatorna után újféle dupla diffúzor a Mercedesnél?

A Mercedes GP késői autóbemutatója a csapat indoklása ellenére is sok szakemberben felvetette azt a kérdést, hogy a brackley-i székhelyű alakulatnak van-e valami takargatnivalója, amit minél később szeretne a riválisok szeme elé tárni. Most, hogy már a W03 is megkezdte a teszteket,  a találgatások továbbra is arról szólnak, hogy a Mercedes bár nem feltűnő, de rendkívül innovatív alkalmazással vértezte fel 2012-es konstrukcióját.
 
  
     
Az elmúlt héten a Red Bull főtervezője, Adrian Newey is kifejtette azon véleményét, mely szerint a Mercedes valamit titkol a riválisok elől.
A konszern sportigazgatója, Norbert Haug a találgatásokra reagálva még a bemutató előtt elmondta, hogy semmi különös innováció nem lesz látható az új autón. Ezzel a kijelentésével azonban nem, hogy eloszlatta, inkább felerősítette a W03-mal kapcsolatos érdeklődést.
 
A pletykák továbbra is arról szólnak, hogy valami van a Mercedesszel, hiszen a csapatnál a megszokottnál is több erőfeszítést tesznek arra, hogy minél gyorsabban elrejtsék az autó elejét és hátulját a nyilvánosság-, elsősorban a fotósok és a kamerák elől.
 
Bennfentesek szerint az egyik nagy titok egy, a dupla diffúzorhoz hasonló szerkezet. Az Auto Motor und Sport szerint ez a szerkezet részben eltér a betiltott dupla diffúzortól (melynek köszönhetően a Mercedes elődje, a Brawn GP 2009-ben világbajnok lett), mégpedig abban, hogy itt a levegő nyílásokon keresztül hagyja el a motor hátsó fedelét. Ez a koncepció - annak ellenére, hogy az FIA az idei évtől betiltotta a fúj diffúzor alkalmazását - állítólag okos megoldással irányítja a kipufogógázokat.
 
 
A Mercedes egyik érdekes innovációja részben már ismert, ez az úgynevezett passzív F-csatorna, mely az első szárnyra plusz légáramlást irányít, ennek eredménye pedig az autó elejének nagyobb tapadása. Ezen kívül szakértők azt feltételezik, hogy az alakulat a hátsó szárnyon is végzett átalakítást, ami együtt dolgozna magával a DRS rendszerrel.
 
Amikor a két pilótát, Schumachert és Rosberget erről faggatták, mindketten csak értetlenkedtek. „Miről van szó?” – kérdezte Rosberg, és csapattársa is hasonlóan reagált az ilyen irányú kérdésekre.
 
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Sky News Mercedesszel kapcsolatos kérdésére így válaszolt: „Ők egy jó csapat. Számtalan jó szakemberük van, szóval bolond az, aki alábecsüli őket.”
 

Eközben a német TZ újság beszámolója szerint az FIA a kipufogószabállyal kapcsolatban még határozottabb állásfoglalásra készül annak érdekében, hogy elkerüljék a szezonkezdés utáni lehetséges vitákat. Egyes vélemények szerint ugyanis a Renault és a Mercedes motoros csapatoknál a motorvezérlés egy ügyes technikán keresztül továbbra is aerodinamikai hatást gyakorol az autókra. 

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória 

 

Szólj hozzá

mercedes f1 forma1 autósport f csatorna diffuzor w03