2012. már 02.

A Lotus nagy formában van, ma is Grosjean volt a leggyorsabb

írta: FormaNet
A Lotus nagy formában van, ma is Grosjean volt a leggyorsabb

A barcelonai kollektív teszt második napján is a Lotus francia pilótája Romain Grosjean futotta meg a leggyorsabb kört, immár második alkalommal, és a pilóta versenyszimulációja is igen bíztató volt, mintha nem is veszítettek volna négy napot az előző héten.

 
Viszonylag döcögősen indult a pénteki tesztnap, ugyanis reggel sűrű köd fogadta a csapatokat, így a szabályok értelmében a pilóták addig nem hajthattak ki a pályára, amíg a látási viszonyok valamelyest nem javultak.
A zöld jelzést fél óra csúszással, azaz fél tízkor kapták meg az alakulatok, de például a McLaren szerelői addig sem tétlenkedtek, inkább a boxkiállást gyakorolták.
A fél órás késés miatt a délutáni program ugyanennyivel hosszabbodott, így végül fél hatkor ért véget a második tesztnap.
 
A top csapatok közül a Ferrari és a Red Bull is az eddigiekhez képest változtatott a pilóták sorrendjén, akik a héten felváltva kaptak lehetőséget. Felipe Massát tehát felváltotta Fernando Alonsó, illetve Mark Webber helyét Sebastian Vettel foglalta el.
A Mercedesnél eddig is napi váltásban dolgoztak a versenyzők, vagyis Nico Rosberg után ma Michael Schumacher volt a soros. A Force Indiánál Nico Hülkenberg váltotta le Paul di Restát, illetve a tegnap gyengélkedő Heikki Kovalainen is megkezdte a munkát csapatánál, a Caterhamnél.
 
A Versenyzők alighogy hozzáláttak az installációs köröknek máris piros zászló szakította meg a tesztet, mégpedig Pastor Maldonado Williamse miatt, ami az 5-ös kanyarban megállt a pályán. A Williams csütörtökön is problémás napot zárt, és nem mellesleg a legkevesebb kört sikerült megtenniük a 10 fős mezőnyből. Maldonadónak délelőtt mindössze 20 kör jutott, nála csak Michael Schumacher töltött kevesebb időt a pályán.
Az ebédidő előtti körözés a továbbiakban is meglehetősen kaotikus volt, hiszen Maldonado problémája után még négy alkalommal kellett megszakítani a programot.
Kétszer éppen Schumacher miatt, aki alatt először csak megállt a W03, majd amikor újra pályára hajtott, az 5-ös kanyarban kicsúszott és a kavicságyban kötött ki.
További két megszakítás nem sokkal ebéd előtt történt, előbb Jean-Eric Vergne miatt, akinek Toro Rossója a 7-kanyarban állt le, de előtte a franciának még volt lehetősége arra, hogy átvegye a vezetést a tabellán. Végül pedig Sebastian Vettel valószínűleg csak kifogyasztotta autójából az üzemanyagot.
 
A második helyen záró Fernando Alonso a kemény keverékeken érte el a három tizeddel lassabb időt, míg Vergne szuperlágy Pirelliken volt a leggyorsabb.
Egytizedes lemaradásban Romain Grosjean követte a Ferrari spanyol versenyzőjét. A Lotus délelőtt elsősorban aerodinamikai beállításokat végzett.
Sebastian Vettel, nem sokkal a hivatalos ebédszünet előtt ugrott fel a negyedik helyre, és a nap első felében ő lett a mezőny legszorgalmasabbja 37 körével.
 
Az ételmérgezésből felépült Heikki Kovalainen szuperlágy gumikon érte el az ötödik helyre elegendő legjobb időt még a reggel folyamán. Őt követte Nico Hülkenberg és Lewis Hamilton.
A nyolcadik helyen álló Schumacher már több mint egy másodperces hátrányban zárt a Toro Rosso újoncához képest, bár a Mercedest akadályozta a korai baleset, így a hétszeres bajnok mindössze 19 kört tudott teljesíteni. A lista végén Pastor Maldonado és Kobajasi Kamui foglalt helyet már több mint két másodperces hátrányban.
 
Délelőtti eredmények:
 
 1. J. Vergne        Toro Rosso      1:23.126              31 kör
 2. F. Alonso       Ferrari             1:23.447  +0.321   35 kör
 3. R. Grosjean    Lotus               1:23.528  +0.402  34 kör
 4. S. Vettel          Red Bull         1:23.536  +0.410   37 kör
 5. H. Kovalainen   Caterham        1:23.828 +0.702    34 kör
 6. N. Hülkenberg   Force India     1:23.893 +0.767    33 kör
 7. L. Hamilton        McLaren        1:24.111 +0.985   30 kör
 8. M. Schumacher   Mercedes      1:24.663 +1.537   19 kör
 9. P. Maldonado      Williams        1:25.801  +2.675   20 kör
10. K. Kobajasi         Sauber         1:26.111 +2.985   35 kör
 
 
Délután a Lotus teljes, 60 körös versenyszimulációt végzett, lágy és kemény Pirelli gumikon. Grosjean a gyakorlás leintése előtti percekben lágy gumikon megfutotta a nap leggyorsabb körét, ezzel egymást követő két napon is ő volt a teszt leggyorsabbja.
 
Jean-Eric Vergne délután már nem tudta folytatni az edzést, miután délelőtt a Toro Rossója megállt, és nem sikerült orvosolni a motorproblémát, melyet némi tűz is kísért.
 
A délután folyamán Fernando Alonso is teljes versenyszimulációt teljesített, puha és közepes gumikon.   
 
Második tesztnap eredménye:
 
 1. R. Grosjean       Lotus                1.22.614             124 kör
 2.. J. Vergne          Toro Rosso      1:23.126 +0.512     31 kör
 3. S. Vettel           Red Bull           1:23.361  +0.747     85 kör
 4. F. Alonso          Ferrari              1:23.447   +0.833   125 kör
 5. H. Kovalainen   Caterham           1:23.828  +1.214    104 kör
 6. K. Kobajasi.      Sauber             1:23.836  +1.222    77 kör
 7. N. Hülkenberg    Force India       1:23.893   +1.279     33 kör
 8. M. Schumacher   Mercedes       1:23.978   +1.364    79 kör
 9. L. Hamilton         McLaren        1.24.111     +1.497   65 kör
10. B. Senna              Williams        1:24.925    +2.311   48 kör
11. P Maldonado       Williams          1.25.801     +3.187   20 kör
 
 
 
Szöveg: FormaNet
Szólj hozzá

f1 lotus forma1 romain grosjean barcelonai teszt