2012. már 03.

Sergio Pérez volt a leggyorsabb az esővel tarkított 3. tesztnapon

írta: FormaNet
Sergio Pérez volt a leggyorsabb az esővel tarkított 3. tesztnapon

A pénteki kivétel után, most újra a nap első felében született meg a legjobb köridő, amikor is a középmezőny nagy része időmérő szimulációval foglalatoskodott, köztük Sergio Pérez is, aki az eddigi barcelonai tesztek legjobb idejével a nap második felében is az élen maradt. 

 
A csütörtökihez hasonló pilótafelállásban kezdődött meg az utolsó teszthét harmadik napja, egyedül Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen volt az, aki a héten még most először ülhetett autóba.
A top csapatok ma még kiemeltebb figyelmet kaptak, hiszen a McLaren, a Ferrari és a Red Bull is új fejlesztéseket próbált ki. Ez utóbbi alakulat az ausztráliai végső fejlesztési csomagot tesztelte, ami teljesen új első- és hátsó szárnyat, illetve egy átalakított kipufogót tartalmazott. A BBC szakértője, az egykori Jordan és Minardi csapat tervezője, Gary Anderson például azt mondta, hogy a frissítésekkel ellátott RB8 olyan, mintha egy teljesen más autó lenne.
 
A délelőtt teljesen zavartalanul telt, és a pénteki nappal ellentétben egyetlen egyszer sem kellett megszakítani a tesztelést.
 
Az első négy órában Sergio Pérez bizonyult a leggyorsabbnak, sőt 1:22.094 másodperces körével, az idei legjobb időt sikerült megfutnia a katalán pályán. A Sauber pilótája nem sokkal az ebédszünet előtt, időmérő szimuláció közben, lágy Pirelliken érte el ezt az eredményt, melyet néhány pillanattal később szuperlágy gumikon már nem tudott űberelni.
 
Mindössze hat századmásodperces lemaradásban Daniel Ricciardo sorakozott be Pérez mögé, megelőzve Felipe Massát, aki a délelőtt nagy részében a tabella tetején tartózkodott. Az ausztrál a piros jelölésű abroncsokon szárnyalta túl a Ferrari brazilját.
 
A top csapatokon kívül szinte mindenki rövidebb etapokat teljesített, vagy éppen időmérő szimulációkat hajtott végre, és ahogy azt már megszokhattuk, a versenyszimulációk majd csak ebédszünet után következtek.
Összességében nyolc versenyző futott 1:23 alatti köridőt, ellentétben a tegnapi nappal, amikor Romain Grosjean neve mellett árválkodott 1:22-es időeredmény.
 
Massa mögött  Paul di Resta, Bruno Senna és Heikki Kovalainen trió sorakozott fel, majd
Mark Webber és Nico Rosberg következett még szintén 1:22-es időkkel úgy, hogy a délelőtt folyamán sem Webber, sem pedig Rosberg nem használta a szuperlágy gumikat.
 
Jenson Buttonnak és Kimi Räikkönennek nem sok babér termett a délelőtt folyamán. A visszatérő finn bajnok továbbra sem érezte kényelmesnek a Lotus kormányát, így idejének nagy részét a boxban töltötte, amíg a szerelők ennek orvoslásával voltak elfoglalva. Button is mindössze 17 kört tett meg az autóval, annak is a többségét még az első két órában. A kényszerpihenő oka hidraulikus probléma volt, melyet délutánra már javított a csapat.
 
Délelőtti eredmények:
 
1. S.Perez        Sauber       1:22.094                 49 kör
2. D.Ricciardo   Toro Rosso  1:22.155   +0.061     50 kör
3. F.Massa       Ferrari         1:22.413   +0.319    48 kör
4. Di Resta        Force India  1:22.446   +0.352    45 kör
5. B.Senna        Williams       1:22.480   +0.386   36 kör
6. H.Kovalainen   Caterham   1:22.630   +0.536    44 kör
7. M.Webber       Red Bull     1:22.662  +0.568     46 kör
8. N.Rosberg       Mercedes   1:22.932  +0.838    63 kör
9. J.Button         McLaren     1:23.409  +1.315    17 kör
10. K.Räikkönen   Lotus        1:25.620  +3.526     17 kör
 
Az egy órás ebédszünetet követően megkezdődtek a versenyszimulációk. A Force India, a Williams és a Sauber pilótái vágtak neki egy majdnem teljes versenytávnak, közben Jenson Button egy egy körös etapon, lágy abroncsokon felugrott a második helyre.
 
Bő egy órával a leintés előtt az előre jósolt eső is megérkezett, így a csapatoknak idén először lehetőségük adódott kipróbálni a köztes abroncsokat is.
Paul di Resta és Bruno Senna még az eső előtt be tudta fejezni több, mint 50 körös versenyszimulációját, Perez azonban mindössze 39 körig jutott.
 
Jenson Button mellett még Kimi Räikkönen tudott javítani délelőtti idején, de a finn továbbra is maradt az utolsó helyen, több mint három másodperces lemaradásban az élen záró Sergio Pérezhez képest. A 10 fős mezőny fele 100 körön felül zárta a mai programját, közülük is a Toro Rosso versenyzője, Daniel Ricciardo volt a legszorgalmasabb.
 
A pályán kívüli események legérdekesebb pontja az volt, hogy a Ferrari délután lemondta a mára és holnapra tervezett teszt utáni sajtótájékoztatót, mondván, a versenyzők koncentrációját nem könnyítik meg az autóval kapcsolatos kérdések, melyeket úgysem tudnak megválaszolni. A bejelentést persze nem fogadta túl lelkesen a sajtó, ezt a Ferrari a twitteren árulta el: "Pillanatnyilag  nem vagyunk túl népszerűek a sajtóteremben, mert bejelentettük, hogy versenyzőink nem nyilatkoznak"
Meglehet, hogy ez egyfajta "visszavágó" volt a Ferrari részéről a tegnapi pletyka miatt, ami a paddockban terjengett, és Felipe Massa azonnali menesztéséről szólt. A csapat természetesen cáfolta, sőt nevetségesnek nevezte a híresztelést. 
 
Harmadik tesztnap eredménye:
 
1. S.Perez       Sauber           1:22.094                114 kör
2. J.Button      McLaren         1:22.103   +0.009     44 kör
3. D.Ricciardo  Toro Rosso      1:22.155   +0.061    131 kör
4. F.Massa       Ferrari           1:22.413   +0.319    121 kör
4. Di Resta       Force India     1:22.446   +0.352   108 kör
5. B.Senna       Williams         1:22.480   +0.386    111 kör
6. H.Kovalainen   Caterham     1:22.630   +0.536    64 kör
7. M.Webber       Red Bull       1:22.662   +0.568    70 kör
8. N.Rosberg       Mercedes     1:22.932   +0.838   129 kör
10. K.Räikkönen   Lotus          1:25.379   +3.285     43 kör

  

FormaNet, Varga Viktória

                                                                                           

 

 

 

Szólj hozzá

teszt barcelona f1 formula 1