2012. már 21.

A McLaren védi a Mercedest, míg a Red Bull a kiscsapatok pénze miatt aggódik

írta: FormaNet
A McLaren védi a Mercedest, míg a Red Bull a kiscsapatok pénze miatt aggódik

Tovább gyűrűzik a vita a Mercedes idei innovációja, az állítható hátsó szárny működéséhez kapcsolt F-csatorna szerű kialakításról. Érvek és ellenérvek hangzanak el, és az eddig egyetlen technikai fejlesztést érintő kérdés Ross Brawn kijelentésével - mely szerint nem minden csapat kipufogója felel meg az idei szabályoknak - akár elhúzódó vitát is szülhet annak ellenére, hogy Brawn nem kíván a kipufogókkal kapcsolatban az FIA-hoz fordulni. A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh után most a csapat ügyvezetője Jonathan Neale is a Mercedes rendszerének védelmébe kelt.

 
A Lotus és a Red Bull nagyon határozott abban a kérdésben, hogy a Mercedes rendszere (melyet a hátsó szárny elmozdulása aktivál, így közvetlenül, de  a pilóta mozdulata szükséges a működtetéséhez) nem felel meg az idei szabályoknak. A két alakulat az ausztrál versenyhétvégén óvással fenyegetett, ami végül elmaradt, ám továbbra is állásfoglalást kér az irányító testülettől annak ellenére, hogy Charlie Whiting a melbourne-i versenyhétvégén nagyon határozottan kijelentette, a rendszer passzív, éppen ezért szabályos, sőt követendő példának ajánlotta a többi istálló számára.
 
A McLaren ügyvezetője, Jonathan Neale abban bízik, hogy az FIA végre pontot tesz az ügy végére, továbbá biztos benne, hogy a Mercedes még a használat előtt tisztázta a rendszerrel kapcsolatos aggályokat az FIA-val. A szakember reméli, hogy az elhúzódó, technikai szabályértelmezéssel kapcsolatos vita helyett az irányító testület minél hamarabb végleges döntést hoz, ahelyett.
 
"A Mercedes nagyon gyors volt az időmérőn, és készült elég felvétel (YouTube) Michaelről és ezeken látszik, ahogy Michael próbálja takargatni az újítást. De ezzel együtt azt hiszem, hogy támaszkodhatunk az FIA-ra” - utalt Neale a Whiting által hozott korrekt döntésre.
 
"Minden csapat megpróbálja kihozni a maximumot az engedélyezett szabályok keretein belül, és az innováció – különösen ami az autók gyorsaságát illeti – bizonyára komoly kihívást jelent. Mi ezt jól értjük. Azt viszont nem értem, hogy azzal kapcsolatban, amit a Mercedes csinált, a kollégáim miért nem bíznak meg az FIA döntésében.”
 
"Ha bármilyen dolog, amiről úgy gondoljuk, hogy innovatív és előrébb viszi a dolgokat a megfelelő szabályértelmezéssel, kötelesek vagyunk azt nyilvánosságra hozni Charlie Whiting és kollégái számára, és én egészen biztos vagyok abban, hogy a Mercedes ezt meg is tette,  és olyan döntés született, hogy minden OK.”
 
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elmondta, Melbourne-ben az volt a legaggasztóbb számára, hogy amennyiben a rendszer szabályos, úgy annak nagyon komoly költségei lehetnek, ha a boxutca csapatai elkezdik lemásolni.
 
 
"Ez egy okos rendszer, és le a kalappal előttük, hogy megcsinálták, de nagyon fontos dolog számunkra, hogy teljesen rendbe van-e. Az a frusztráló minden ilyen rendszerrel, hogy általában a következő évben betiltják, ám addig mindannyian próbáljuk lemásolni az ötletet. Az pedig ilyenkor elkerülhetetlen, hogy jelentős összeget kell rákölteni. Ez a fejlesztés lehet, hogy az élcsapatok számára nem jelent gondot, de elképzelhető, hogy a kiscsapatok számára megfizethetetlen költséggel jár.”
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 

Szólj hozzá

mercedes f1 mclaren forma1 red bull fia christian horner jonathan neale f csatorna