2012. ápr 07.

A Red Bull főtervezője büszke arra, hogy mérnökként kapott rangos elismerést a Királynőtől

írta: FormaNet
A Red Bull főtervezője büszke arra, hogy mérnökként kapott rangos elismerést a Királynőtől

A Red Bull főtervezője, Adrian Newey rangos kitüntetésben részesült, miután kedden mérnökként kapta meg az OBE (Order of the British Empire – a Brit Birodalom Érdemrendje) kitüntetést, mely három betű ezután a neve mögé kerülve jelzi eddigi munkássága elismerését. A kiváló szakember joggal büszke a kitüntetésre.

 
 
Mit jelentett ön számára a keddi nap?
 
Adrian Newey: Ezt egy nagyon különleges nap volt, egy olyan nap, mely csak egy angolnak adatik meg. Elmentem a Windsori kastélyba, és olyan szerencsém volt, hogy a királynőtől megkaptam a Brit Birodalom Érdemrendjét (OBE). Ez egy teljesen bámulatos nap volt, és ő (a Királynő) egy rendkívüli hölgy. Miután átadta az érmet, váltottunk pár szót, illetve, úgy értem, miután kitűzte rám a medált. Tudta, hogy a motorsportban dolgozom. Elmondtam, hogy egyszer már abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy találkozhattam vele, amikor a McLaren gyárát megnyitotta, és Phillip herceggel megtekintette. Emlékezett erre, sőt arra is, hogy kipróbáltunk a herceggel egy autót is. Tudta azt is, hogy azóta átigazoltam a Red bullhoz, ami részéről hihetetlenül jó tájékozottság. Röviden a Red Bullról is beszélgettünk, majd megrázta a kezemet.
 
 
Mit jelent önnek, hogy megkapta az OBE kitüntető címet?
 
AN: Ez kicsit különös, mert ezelőtt nem nagyon gondolkodtam ilyen dolgokról, és hogy ezt most valóban megkaptam, mert én inkább a jelenben élek, szóval ez valami olyan volt, amitől kissé leültem, és nagyon vártam már, hogy a családomnak is elbüszkélkedjek vele, ahogy egykoron mással is.
 
Nagyon tisztán emlékszem arra, amikor az első, Fittipaldival töltött hónap után, az első csapatnál, ahol dolgoztam, megkaptam ez első fizetésemet, és akkor azt gondoltam, „Ez elképesztő”. Azért kapom a fizetésemet, amit szeretek csinálni, - de nem hinném, hogy nagyon jó lennék ebben, bár nem is morognak velem, hogy nem vagyok elég jó.
 
Szóval odaülni, és díjat kapni a Királynőtől, harminc évvel ezután, bámulatos élmény. Nagyon büszke vagyok arra, hogy mérnökként kaptam az elismerést, hiszen nyilvánvaló, hogy mérnök vagyok (elsősorban), ezért ezzel ez a szakma is elismerésben részesült. Úgy gondolom, sajnos Britanniában hajlamosak megfeledkezni sokan a büszke örökségünkről, az ipari forradalom vonatkozásában, amikor is a találékonyság azokban az években számtalan kiváló tervet eredményezett. Hogy ez most előtérbe került ismét az OBE kitüntetéssel, engem, mint mérnököt nagy büszkeséggel tölt el.
 
Hol van jelenleg az érem?
 
AN: Ebben a pillanatban a konyhaasztalon fekszik, ám a nagyapám két érmet is kapott a Második Világháború során, így ez is rövidesen méltó helyére, a két érem mellé kerül majd.
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 
    

Szólj hozzá

f1 mclaren forma1 red bull adrian newey obe