2012. ápr 17.

Norbert Haug: Azt hiszem, ez lehet minden idők egyik legjobb F1-es idénye

írta: FormaNet
Norbert Haug: Azt hiszem, ez lehet minden idők egyik legjobb F1-es idénye

Sanghajban Nico Rosberg 111. nagydíján megszerezte első futamgyőzelmét, éppen 111 évvel (és három héttel) azután, hogy a Mercedes első győzelmét aratta 1901-ben. A 2012-es szezon eddigi három nagydíján csak Mercedes motorral hajtott versenyautók indulhattak az első sorból, és Sanghajban három Mercedes erőforrással versenyző pilóta ünnepelhetett a dobogón. A csapat hivatalos honlapján Norbert Haug erről a különleges hétvégéről beszélt.
 
 
Vasárnap Nico Rosberg egy igazán elit klub tagja lett, hiszen olyan versenyzők közé csatlakozhatott, akik az Ezüst Nyíllal futamot nyertek. Az ezüst Mercedes-Benz autók nagydíj történelme egészen 1934 júniusig nyúlik vissza, ekkor debütált a Mercedes-Benz W25 a Nürburgringen rendezett Eifelrennen versenyen. A győztes Manfred von Brauchitsch lett.
 
Mindösszesen nyolc versenyző tudott futamot nyerni a gyári Mercedesszel: Manfred von Brauchitsch, Rudolf Caracciola, Luigi Fagioli, Juan Manuel Fangio, Hermann Lang, Stirling Moss, Richard Seaman, és most Nico Rosberg.
Közülük az 1950-ben induló Formula-1-ben mindössze hárman diadalmaskodhattak: Fangio, Moss és Rosberg. Nico győzelme a gyári Mercedes 10. F1-es győzelme volt.
 
Idén eddig csak Mercedes motoros autók bérelték ki az első sort, és Kínában három Mercedes erőforrással hajtott versenyautót vezető pilóta állhatott fel a dobogóra.
 
A tegnapi győzelem történelmi pillanat volt, 57 év után első alkalommal nyert a gyári Mercedes. Mit jelent ez a csapat számára?
 

Norbert Haug: Egy jutalom minden kedves kollégánknak, akik sokat dolgoztak ezen, és akik soha nem hagyták magukat eltántorítani az álmuktól, a Formula-1-es győzelemtől. Ez egy tökéletes példa arra, hogy bármit el lehet érni ha maximálisan elkötelezettek vagyunk a céljaink irányába. Nico vasárnap első osztályú győzelmet aratott, több mint 20 másodperces előnnyel ért célba.

Milyen érzelmek kavarogtak Önben a futam alatt, majd amikor Nico célbaért? 
 
NH: Valójában nagyon nyugodt voltam. Néhány kör után már jó érzéseim voltak, és azt gondoltam, képesek vagyunk a győzelemre. Sajnálatos, hogy Michael (Schumacher) kiesett a rosszul rögzített kerékanya miatt, hiszen a második helyen állt, és talán kettős győzelmet is szerezhettünk volna. Nagyszerű érzés volt amikor Nicót leintette a kockás zászló - hatalmas öröm minden ember számára, akik keményen megdolgoztak ezért a győzelemért.
 
És nem csak Nico, hiszen a pódiumon három Mercedes-motoros autót vezető pilóta állt…
 
NH: Háromból három már csak a hab volt a tortán - ennél jobb nem is lehetett volna. Elég hosszú ideje dolgozunk már együtt a McLarennel, és mi is szerepet játszottunk abban, hogy a McLaren-Mercedes azzá vált, ami. Versenyeztünk, és tisztességesen győztük le őket – és ők voltak az elsők, akik odajöttek hozzánk gratulálni.
 
Nico egy nagyon különleges klubhoz csatlakozott, azok közé, akik nagydíjat nyertek egy Ezüst Nyíllal. Mit várhatunk most tőle? 
 

NH: Nico olyan jó lesz, mint amennyire lehetőséget adunk, hogy legyen. Ezt vasárnap megmutatta. És Michael is ugyanilyen jól ment mindaddig, amíg az autója ezt lehetővé tette.

És mit gondolhatott Michael, ahogy a garázsból nézte a versenyt? 
 

NH: Michael eléggé csalódott volt, hiszen dobogós helyezést szerezhetett volna. De ez az idő is elérkezik majd, és akik egy bizonyos ponton kritizálták a döntést, most láthatják, hogy mennyire fontos, és milyen jó, hogy Michael a csapat tagja. Michael idén az eddigi három versenyhétvégéből kétszer jobb volt Nicónál az időmérőn, most pedig Nico nyert. Rajtpozíciója (Schumacheré) javuló tendenciát mutat: Ausztráliában 4. hely, Malajziában 3., és Kínában egy 2. hely.

Mit gondol a szezon eddigi részéről? Három verseny, három különböző győztes, és eddig már 17 versenyző szerzett pontot...
 

NH: Azt hiszem, ez lehet minden idők egyik legjobb Formula-1-es idénye, kemény csatákkal, és ez még különlegesebbé teszi a győzelmünket. Az időmérő második etapjában a regnáló bajnok valamivel több, mint három tizedmásodperccel maradt el a leggyorsabb autótól, így a 11. helyről rajtolhatott. Rosberg pole-ból indult, miközben Vettel nem fért be a top10-be – mindez azt mutatja, hogy a Formula-1 képes meglepetésekre.

Ez az eredmény mennyire változtatja meg a csapat idei céljait? 
 

NH: Szeretnénk tovább fejlődni, két lábbal a földön maradni, és elkerülni a felesleges megingásokat - ez utóbbiból már több mint elég. Ami különösen tetszett, az az, hogy az egész világ csatlakozott fiatal csapatunk győzelmének örömünnepéhez. A Daimler kevesebb, mint fele összeget költ most a Formula-1-re, mint öt évvel ezelőtt, és nekünk mégis sikerült felépítenünk egy nyerő csapatot. A vasárnapi győzelem csak még jobbá tesz minket.  

 

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

mercedes f1 formula 1 kínai nagydíj norbert haug nico rosberg