2012. ápr 23.

Vettel idén először érezte igazán kényelmesnek autóját

írta: FormaNet
Vettel idén először érezte igazán kényelmesnek autóját

Az év eleji találgatások közepette egyértelműen Sebastian Vettel indult a 2012-es szezon egyik legnagyobb esélyeseként, most talán mégis kissé meglepetés volt, hogy a német Bahreinben futamgyőzelmet ünnepelhetett. A pole-ból rajtoló regnáló bajnoknak keményen meg kellett küzdeni idei első diadaláért, erről a nehéz menetről mesélt a Formula-1 hivatalos honlapján.
 
 
Mennyire volt könnyű a győzelem?
 
Sebastian Vettel: Nem volt könnyű! Nagyon fontos volt, hogy a rajtnál el tudtam lépni. Az, hogy sikerült némi előnyt szereznem a mögöttem lévő srácok előtt, az az egész versenyen később hasznomra vált. Az időmérő nem alakult tökéletesen, már ami a gumikat illeti, összehasonlítva a mögöttem lévőkkel. Kimi és Romain mindketten új gumikon versenyeztek, ezért tudtuk, hogy minden egyes kör, amivel tovább tudunk kint maradni a pályán, az döntő fontosságú lesz az eredménynél. Eléggé nyilvánvaló volt, hogy a középső szakaszban Kimi gyorsabb, és fontos volt, hogy tartani tudjam. A futam vége felé már ugyanúgy küzdött a gumikopással mint én, így egy kicsit jobban megnyomtam és megléphettem. Az utolsó kiállás pedig fantasztikusan sikerült.
 
Az imént említetted, hogy sok körön keresztül Kimi ott lihegett a nyakadon, majd ezt követően egyszerre érkeztetek kerékcserére. Mi futott át az agyadon ekkor?
 
SV: Ahogy közeledtem a boxutcába, arra fókuszáltam, hogy tökéletesen álljak meg. Ha túl hátra vagy túl előre érkezem meg, az időveszteség lehet, mert a személyzet az ideális ponton áll, és ha onnan még el kell mozdulniuk, az plusz idő. Minden tökéletesen ment - már jól begyakorlott csapat vagyunk - , szóval nem volt gond, így a győzelem onnantól logikusan a miénk volt.
 
Räikkönen azt mondta, hogy csak egy esélye volt az előzésre, ami nem jött össze. Meglehetősen hevesen védted a pozíciódat…
 
SV: Igen, ez így volt. Abban a pillanatban azt hittem, hogy rendkívül nehéz lesz őt kivédenem, de nem volt szándékomban rálegyezni előzés közben! Tudtam, hogy mikor jön el az a pont, ahol előzni akar, és majdnem lehetetlen volt visszafordítani az én javamra.
 
Mennyire volt fontos, hogy a verseny utolsó szakaszában a keményebb gumik álltak rendelkezésedre?
 
SV: Elég fontos volt. Ugyanúgy fontos volt, hogy a második etapban tovább maradjak kint a használt gumikon. Eredetileg egy körrel korábbra terveztük a kiállást, de miután képes voltam kicsit meglépni tőle (Räikkönentől), úgy döntöttünk, hogy egy körrel tovább maradok. És ez után váltottunk új gumikra, ami már verseny végéig tartott. Úgy tűnik, mindez könnyű volt, de elhiheti, nem volt az. Az utolsó két körben jelentősen visszaesett a köridő, és szerencse, hogy nem 58 vagy 59 körös volt a futam. Ha csak egyszer rosszul fékezek, vagy valami hasonló hibát vétek - különösen, hogy ez a pálya nagyon megterhelő a fékeknek, ezáltal elsősorban az első kerekeknek - akkor az azt jelentette volna, hogy a győzelem kicsúszik a kezeim közül. De semmi ilyen nem történt! Hála Istennek. Minden tökéletesen működött.

 
Akkor miért hagytad ott olyan gyorsan az autót, miután áthaladtál a célvonalon?
 
SV: A csapat szólt a rádión, hogy a célvonal után állítsam le az autót, és én pontosan ezt tettem.
 
Nemrég azt mondtad, hogy tetszik ez a trófea. Mikor hitted el igazán, hogy megnyerheted?
 
SV: Talán a kockás zászló előtt három vagy négy körrel. Akkor már tudtam, hogy szinte lehetetlen, hogy Kimi gyorsabb kört fusson nálam, hiszen a gumik tekintetében mindketten hasonló helyzetben voltunk.
 
Ez egy eléggé vegyes szezon eddig a számodra, hogy érzed magad most, hogy vezeted a bajnokságot?
 

SV: Nos, ez még csak a negyedik futam egy 20 nagydíjból álló szezonból, így még hosszú út áll előttünk. Eddig azt láthattuk, hogy egészen apró dolgok is hatalmas különbséget jelenthetnek a versenyen. Ha megnézzük, Kimi a 11. helyről indult, és majdnem megnyerte a versenyt. Ez is csak azt mutatja, hogy idén mennyire szoros, és mennyire versenyképes a mezőny. Azt is el kell mondanom, hogy most első alkalommal éreztem igazán kényelmesen magam az autóban. Valóban éreztem, hogy számíthatok rá. Szóval hatalmas köszönetet kell mondanom a csapatnak. 

 

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 formula 1 sebastian vettel bahreini nagydíj