2012. máj 08.

F1 A Ferrari ma Gilles Villeneuve-re emlékezett Fioranóban

írta: FormaNet
F1 A Ferrari ma Gilles Villeneuve-re emlékezett Fioranóban

A Ferrari megemlékezést tartott a ma 30 éve elhunyt legendás pilótájáról, Gilles Villaneuve-ről az alakulat fioranói tesztpályáján, ahol részt vett Gilles világbajnok fia, Jacques Villeneuve is.

 

A megemlékezésen az 1997-es világbajnok vezethette azt a Ferrari 314 T4-et, mellyel édesapja 1979-ben csapattársával, Jody Scheckterrel konstruktőri világbajnoki címet ünnepelhetett. Gilles abban az évben érte el pályafutása legjobb eredményét. Három futamgyőzelemmel, és négy dobogós helyezéssel második lett a pilóták versenyében, hét ponttal lemaradva a világbajnok Scheckter mögött.

Az 1950 január 18-án, a kanadai Saint-Jean-sur-Richelieu-ben született Gilles Villeneuve Joseph Henry Formula-1-es karrierjét 1977-ben kezdete, amikor a McLaren pilótájaként egyetlen versenyen, a Brit Nagydíjon rajthoz állt. Az angliai futam után, a Ferraritól távozó Niki Lauda helyére Enzo Ferrari Gilles-t szemelte ki, és az év hátralévő két futamán, a Kanadai-, és a Japán Nagydíjon már a maranellói alakulat autójával állt rajthoz. Az 1982-es Belga Nagydíj időmérőjén bekövetkezett haláláig a legendás alakulat pilótája maradt.
 
Gilles Villeneuve F1-es pályafutása során 67 alkalommal állt rajthoz, 6 futamgyőzelmet szerzett, kétszer indulhatott pole pozícióból, és összesen 13 alkalommal álhatott fel a dobogóra. A mai napig a száguldó cirkusz egyik legtehetségesebb pilótájaként beszélnek róla, aki minden bizonnyal csak korai halála miatt nem lett végül világbajnok.
 
A megemlékezésen többek között jelen volt még Villeneuve özvegye és lánya Melanie Joann, a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo, az alelnök, Piero Ferrari, az ügyvezető igazgató, Amadeo Felisia, a korábbi technikai igazgató, Mauro Forghieri, illetve a csapat versenyzői, Fernando Alonso és Felipe Massa is.
 
 
Miután kiszállt az autóból, Jacques Villeneuve mesélt gyerekkori emlékeiről: "Az egész család ott volt a versenyeken, és lakókocsiban éltünk… sokkal jobb volt, mint iskolába járni! A legtöbb emlékem a versenypályáról van, szóval 90 százalékban úgy emlékszem az apámra, mint versenyzőre. Nem túl gyakran volt otthon, mindig úton volt, és ha éppen nem kocsiban ült, akkor helikopteren vagy repülőn. Nekem ez volt a normális, ő volt az én apám. Azt hiszem szerencsés vagyok, hogy abban az időben versenyezhettem, amikor az autók már biztonságosabbak voltak, különben talán én is meghalhattam volna, mivel hasonló természetem van, mindig a határokat feszegettem.”
 
Arra a kérdésre, hogy az apja mit gondolt volna, hogy fia nyomdokaiba lép, az 1997-es bajnok így válaszolt: "Boldog lett volna, mert az volt az álma, hogy autóversenyző legyek.”
 
 
Piero Ferrari úgy emlékezett a csapat egykori pilótájára, mint agresszív, de mindig korrekt versenyzőre.
 
"Gilles-nek agresszív vezetési stílusa volt, de sosem volt inkorrekt az ellenfeleivel. A dolgok mára sokat változtak, minden sokkal jobban kontrolált, különösen az autók. Jelenleg ha a versenyző agresszív módon vezet, akkor valószínűleg azért van mert lassú, és szüksége van egy különleges vezetési stílusra ahhoz, hogy gyorsabb legyen.”
 
Gilles versenyautójának tervezője, Mauro Forghieri a következőket mondta:  "Őt nem a világbajnokság érdekelte, szimplán csak minden egyes futamon versenyezni akart, és számára ennyi volt a lényeg. Egy sebtében összerakott karosszériával is tudott versenyezni, mert abban az időben még csak 162 volt a létszámunk, beleértve Enzo Ferrarit, így nem volt annyi időnk az új autóra. Ezeket a kocsikat fizikailga nagyon megterhelő volt vezetni, a mai pilóták már nem tudnának velük versenyezni.”
 
 
 
 
FormaNet, Varga Viktória
 
 
 
 
Szólj hozzá

ferrari f1 megemlékezés formula 1 jacques villeneuve gilles villeneuve