2012. máj 28.

F1 Button: Alig bírtam kivárni, hogy vége legyen a versenynek

írta: FormaNet
F1 Button: Alig bírtam kivárni, hogy vége legyen a versenynek

Jenson Button monacói hétvégéje nem indult rosszul, ám az időmérőtől kezdve más fordulatot vettek a dolgok, végül a brit kiesett a versenyből, és úgy távozott a Hercegségből, hogy minél hamarabb elfelejtené a monacói szereplést.

 
 
Jenson, a versenyen folyamatos harcot kellett vívnod a Caterham pilótájával, Heikki Kovalainennel, aminek végül megfizetted az árát, és kiestél. Mi történt?

Jenson Button: Először is szeretnék gratulálni Marknak (Webber) a nagyszerű győzelemhez. Eddig már hat különböző nyertes van - micsoda fantasztikus szezon – Gratulálok öreg fiú! Visszatérve a versenyre, nem volt igazán nagy harc, mivel Kovalainen folyamatosan jól tartotta az autóját, így nem sok dolgot tehettem. Persze elég frusztráló ha tudod, hogy gyorsabb vagy, de nem sikerül előznöd. Szóval vége volt a játéknak. Montrealban jobban kell szerepelnünk az időmérőn, és remélhetőleg kicsit szerencsésebbek leszünk. Ez egy nehéz hétvége volt!
 
Minek kell történnie ahhoz, hogy újra futamot nyerj?
 
JB: Egyszerűen annyi kell, hogy az időmérőn gyorsabbak legyünk, ehhez pedig meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt az autón, és meg kell találnunk a következetes teljesítményt. A hétvége jól indult, majd a kvalifikáción már nem, ezért remélhetőleg Kanadára meg fogjuk találni a választ.
 
Említetted, hogy balszerencsés volt a verseny. Mik voltak ezek a szerencsétlen dolgok?
 
JB: Nos, amikor hátrébb kezded meg a versenyt, akkor előfordulhat, hogy történik valami körülötted. A rajtnál Kobajasi Kamuit valaki meglökte, így kénytelen voltam menekülőutat választani, és nagyjából ezzel kezdetét vette egy szerencsétlen verseny. Remélem a következő helyszín már kedvesebb lesz hozzám. (Nevet)
 
Mi járt a fejedben a verseny alatt?
 
JB: Hogy őszinte legyek, alig bírtam kivárni, hogy vége legyen! Tudtam, hogy nem szerezhetek pontot, és Kovalainen mögött körözni elég fájdalmas volt. De leginkább a rosszul sikerült időmérő edzés fájt, amikor rossz időben jöttem ki, hiszen éppen sok autó volt kint. Ez minden bizonnyal jobban fájt, mint bármi más. Onnan már szinte lehetetlennek tűnt visszafordítani a dolgokat, különösen, hogy vártuk az esőt, ezért sokáig elhúztuk az első kiállást. Semmi nem a terveink szerint alakult.
 
 
Vajon az eső, vagy más stratégia hozott volna valami különbséget?
 
JB: Ugyanazon a stratégián voltunk, mint Sebatian (Vettel), csak a különbség az volt, neki volt egy jó rajtja. Számára jól jött ki a lépés, nekem pedig nem. De ilyen a versenyzés. Most már mindannyian Montrealt várjuk.
 
Akkor beszéljünk Montrealról. Tavaly fantasztikus futamod volt ott…
 
JB: Ezért is nagyon várom már. Most látható, hogy kissé csalódott vagyok, de holnap amikor felébredek, már újra kék lesz az ég, minden rendben lesz, és várom Montrealt.

 

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 mclaren formula 1 jenson button monacói nagydíj