F1 Ross Brawn szerint az idei szabályok is nagyban hozzájárulnak a szezon izgalmaihoz
Az idei Formula-1-es szezon izgalmas kiszámíthatatlanságának okát sokan a Pirelli gumikban látják, amiben természetesen van igazság, ám a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn úgy véli, hogy az új, stabilabb szabályok, és a bonyolult technológiák betiltása is jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy az elmúlt évek legváltozatosabb, ezáltal legversenyképesebb évadának lehetünk szemtanúi.
Lewis Hamilton kanadai futamgyőzelmével immáron a hetedik győztest ünnepelhette a száguldó cirkusz, és a világbajnoki pontverseny is meglehetősen izgalmasan alakul, hiszen az élen álló három versenyző között mindössze három pont a különbség.
Montrealban Hamilton kevesebb, mint hat másodperccel előzte meg a Lotus pilótáját, Romain Grosjeant, és a sauberes Sergio Pérezt, így jó eséllyel mindkét csapat nyerhet még idén futamot, ami Ross Brawn számára is egyértelműen azt jelenti, az idei mezőny sokkal versenyképesebb, és ez részben a bonyolult technológiák hiányának köszönhető, melyek az idei szabályok átgondolt, és ezáltal stabil megfogalmazásából adódnak.
„A szabályok meglehetősen stabilak. Az előző évben ott volt a kipufogó, és miközben volt számtalan változatuk, nem volt semmi más, ami hathatós lehetett volna. Ezért tehát úgy gondolom, a tavalyi évben volt egy igen meredek tanulási görbe, ami a kipufogók aerodinamikai hatékonyságáról szólt. Ebben az évben ez már nincs, így idén viszonylag egyszerű technológiákkal kell megbirkóznunk."
Brawn természetesen elismerte a Pirelli gumik jelentős szerepét a versenyek kiszámíthatatlansága kapcsán, ám azt is hozzátette, hogy a középmezőny csapatai nem csupán ennek köszönhetik felzárkózásukat. A Mercedes csapatfőnöke szerint ezek az istállók alapvetően nagyon jó munkát végeztek.
„Azt hiszem elkerülhetetlen, hogy ezeket a szabályokat megtartva, hasonlóan a topcsapatokhoz, a középmezőny alakulatai is odaérhetnek, és azt gondolom, hogy ez tény. Azt gyanítom, hogy a gumik is jelentősen hozzájárulnak ehhez. Vannak árnyalatnyi különbségek a gumik megértésénél, ám ezek az istállók is jó munkát végeztek, és ez szükséges ahhoz, hogy több, különböző erősségű csapatokat láthassunk, és valószínű, hogy egyes istállók, mint a Sauber, és a Williams még jobban dolgoztak ebben a tekintetben" – vélekedett Ross Brawn.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória