F1 A Ferrari főtervezője szerint a legfőbb cél, az összes további versenyt megnyerni
Ferrari vezető tervezője, Nikolas Tombazis úgy véli, hogy a csapat megfeszített munkájának eredményeként a Ferrari most már képes arra, hogy idén világbajnokságot nyerjen, és Maranellóban csak akkor lesz teljes az elégedettség, ha az F2012 minden további versenyt megnyer.
Annak ellenére, hogy a téli teszteken az F2012 tempója messze elmaradt az előzetes várakozásoktól, Fernando Alonso megnyerte az idény második versenyét, a Maláj Nagydíjat, és szinte minden eddigi versenyhétvégén esélyes volt a győzelemre. A Kanadai Nagydíj előtt a spanyol vezette a világbajnoki pontversenyt, jelenleg pedig két pont hátránnyal a második helyen áll Lewis Hamilton mögött.
„Okkal vagy ok nélkül, a Ferrarinál elvárás, hogy minden versenyt meg kell nyerni, és mindig versenyképesnek kell lenni. A szezon elején nem voltunk versenyképesek, ami nagy sokk volt számomra, és a kollégáim számára is" - emlékezett Nikolas Tombazis a radikális F2012 kezdeti gyengélkedéseire.
„Kemény néhány hónapunk volt, de emelt fővel viseltük, és a problémák megoldására fókuszáltunk. Azt hiszem az elmúlt néhány verseny mindannyiunk számára nagy morális lendületet adott, ami sokat jelentett a munkánk során."
Az idei konstrukció sikertelen kipufogó-elrendezése kulcsfontosságú szerepet játszott a téli tesztek folyamán, és Tombazis elmondta, hogy a csapat ezen a területen Kanadában nagy előrelépést tett.
„A montreali kipufogó-elrendezés a Jerezben tesztelt rendszer unokatestvére volt. Ennek elődje bonyolultabb volt, és különböző problémákkal szembesültünk, ami azt jelenti, hogy nem segített a köridők javításában, és versenyzőink nem érzékeltek semmi pluszt. Ezért azt nem használtuk addig, amíg az egyéni hiányosságait nem orvosoltuk. Az első jelentős előrelépést a Spanyol Nagydíjon értük el vele"- ecsetelte a szakember, továbbá elmondta, hogy a rendszert erőteljesebbé és valamivel egyszerűbbé fejlesztették, és Kanadában már ezt használták a pilóták.
Itt azonban nem áll meg a csapat, hiszen a soron következő valenciai versenyre is továbbfejlesztett kipufogó-elrendezéssel érkeznek, és lesznek változtatások az első szárnyon is. A cél természetesen nem más, mint az, hogy a Ferrari versenyautói stabilan az élen legyenek.
„Ahonnan indultunk, ahhoz képest jelenleg elégedettek vagyunk azzal, ahol most tartunk. Teljesen elégedettek azonban nem lehetünk, mert nem vagyunk abban a helyzetben, hogy uraljuk a versenyeket, sőt, hogy mindet megnyerjük. Mindig ez lebeg a szemünk előtt."
Egy spanyol sportnapilap, a Marca arról is beszámolt, hogy Maranellóban már három autón dolgoznak a szakemberek, amely már nem csak az F2012 alapjaira épülő jövő évi versenyautót foglalja magába, hanem az új motorformula igényeinek megfelelő 2014-es karosszériát is.
„ A 2013-as modell egy evolúció lesz, amihez hasznosak lesznek a mostani fejlesztéseink, de van egy kisebb csoport, amely olyan alkatrészeken dolgozik, amik már egy következő lépést jelentenek ehhez az évhez képest" - árulta el Tombazis.
Ami pedig a 2014-ben bevezetésre kerülő új motorformulát illeti: „Sok ember dolgozik már az új motoron, míg néhányan az autó egyéb jellemzőivel foglalkoznak, ami egy teljesen új koncepció lesz"- nyilatkozta a Ferrari vezető tervezője.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória