2012. jún 20.

F1 A Ferrari főtervezője szerint a legfőbb cél, az összes további versenyt megnyerni

írta: FormaNet
F1 A Ferrari főtervezője szerint a legfőbb cél, az összes további versenyt megnyerni

Ferrari vezető tervezője, Nikolas Tombazis úgy véli, hogy a csapat megfeszített munkájának eredményeként a Ferrari most már képes arra, hogy idén világbajnokságot nyerjen, és Maranellóban csak akkor lesz teljes az elégedettség, ha az F2012 minden további versenyt megnyer.

ferrari célja az összes verseny.jpg

Annak ellenére, hogy a téli teszteken az F2012 tempója messze elmaradt az előzetes várakozásoktól, Fernando Alonso megnyerte az idény második versenyét, a Maláj Nagydíjat, és szinte minden eddigi versenyhétvégén esélyes volt a győzelemre. A Kanadai Nagydíj előtt a spanyol vezette a világbajnoki pontversenyt, jelenleg pedig két pont hátránnyal a második helyen áll Lewis Hamilton mögött.

„Okkal vagy ok nélkül, a Ferrarinál elvárás, hogy minden versenyt meg kell nyerni, és mindig versenyképesnek kell lenni. A szezon elején nem voltunk versenyképesek, ami nagy sokk volt számomra, és a kollégáim számára is" - emlékezett Nikolas Tombazis a radikális F2012 kezdeti gyengélkedéseire.

„Kemény néhány hónapunk volt, de emelt fővel viseltük, és a problémák megoldására fókuszáltunk. Azt hiszem az elmúlt néhány verseny mindannyiunk számára nagy morális lendületet adott, ami sokat jelentett a munkánk során."

Az idei konstrukció sikertelen kipufogó-elrendezése kulcsfontosságú szerepet játszott a téli tesztek folyamán, és Tombazis elmondta, hogy a csapat ezen a területen Kanadában nagy előrelépést tett.

000 facebook_banner.jpg

„A montreali kipufogó-elrendezés a Jerezben tesztelt rendszer unokatestvére volt. Ennek elődje bonyolultabb volt, és különböző problémákkal szembesültünk, ami azt jelenti, hogy nem segített a köridők javításában, és versenyzőink nem érzékeltek semmi pluszt. Ezért azt nem használtuk addig, amíg az egyéni hiányosságait nem orvosoltuk. Az első jelentős előrelépést a Spanyol Nagydíjon értük el vele"- ecsetelte a szakember, továbbá elmondta, hogy a rendszert erőteljesebbé és valamivel egyszerűbbé fejlesztették, és Kanadában már ezt használták a pilóták.

Itt azonban nem áll meg a csapat, hiszen a soron következő valenciai versenyre is továbbfejlesztett kipufogó-elrendezéssel érkeznek, és lesznek változtatások az első szárnyon is. A cél természetesen nem más, mint az, hogy a Ferrari versenyautói stabilan az élen legyenek.

„Ahonnan indultunk, ahhoz képest jelenleg elégedettek vagyunk azzal, ahol most tartunk. Teljesen elégedettek azonban nem lehetünk, mert nem vagyunk abban a helyzetben, hogy uraljuk a versenyeket, sőt, hogy mindet megnyerjük. Mindig ez lebeg a szemünk előtt."

Egy spanyol sportnapilap, a Marca arról is beszámolt, hogy Maranellóban már három autón dolgoznak a szakemberek, amely már nem csak az F2012 alapjaira épülő jövő évi versenyautót foglalja magába, hanem az új motorformula igényeinek megfelelő 2014-es karosszériát is.

„ A 2013-as modell egy evolúció lesz, amihez hasznosak lesznek a mostani fejlesztéseink, de van egy kisebb csoport, amely olyan alkatrészeken dolgozik, amik már egy következő lépést jelentenek ehhez az évhez képest" - árulta el Tombazis.

 

Ami pedig a 2014-ben bevezetésre kerülő új motorformulát illeti: „Sok ember dolgozik már az új motoron, míg néhányan az autó egyéb jellemzőivel foglalkoznak, ami egy teljesen új koncepció lesz"- nyilatkozta a Ferrari vezető tervezője.

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

ferrari f1 forma1 formula1 maranello nikolas tombazis F2012