2012. júl 16.

F1 Ma Qing Hua leírhatatlan élménynek nevezte első F1-es tesztjét

írta: FormaNet
F1 Ma Qing Hua leírhatatlan élménynek nevezte első F1-es tesztjét

Múlt héten három alakulat tesztelt fiatal pilótákkal Silverstone-ban, a Williams, és a Marussia mellett három hónapi előkészület után végül a HRT istállónak is lehetősége nyílt, hogy az egyik tesztpilótája, nevezetesen a kínai Ma Qing Hua vezethesse a csapat autóját.  Ma Qing Hua több, mint 500 kilométert teljesített, ráadásul történelmet írt, hiszen ő volt mindenidők első kínai pilótája, aki képviseltette magát egy hivatalos Formula-1-es rendezvényen. Qing Hua természetesen nagyon különleges élménnyel gazdagodott, és reméli, hogy ha továbbra is keményen dolgozik, hamarosan megvalósíthatja királykategóriás álmait.

hrt ma quing hua.JPG 

Először vezettél Forma 1-es autót. Milyen érzés volt?

Ma Qing Hua: Fantasztikus élmény volt, és nehéz szavakba önteni, hogy mit is éreztem amikor megkaptam az autót. Nagyon különleges és eredményes nap volt. Minden tökéletesen ment. Az időjárás is mellénk állt, mivel nem esett, tehát képesek voltunk megvalósítani a programunkat, minden gond nélkül. Nehéz volt, mert gyakorlatilag nem álltunk meg, ami lehetővé tette, hogy több kört zárjunk jó eredménnyel. A családom és néhány barátom is ott voltak, ami szintén nagyon különleges volt. A csapat szintén nagyszerűen támogatott, és szeretném nekik megköszönni a munkájukat.

Olyan volt, amilyennek képzelted?

MQH: Igazából teljesen másra számítottam. Sokkal kényelmesebb vezetni az F112-est mint ahogy előzetesen vártam. A határokat tudtam feszegetni, miközben nagyon stabilnak éreztem magam alatt az autót. A csapat munkájának köszönhetően nagyon kényelmesen éreztem magam az autóban. Sokkal jobb volt, mint amire számítottam.

Mi lepett meg téged a legjobban és mi a legkevésbé?

MQH: Az lepett meg a legjobban, hogy milyen stabil az autónk a gyors kanyarokban. Akkora sebességet tudtál elérni, amekkorát csak akartál. Ami pedig a legkevésbé volt meglepő számomra, azok a lassú kanyarok. Gyakorlatilag olyan, mintha egy utcai autóban ülnél olyankor.

Ezek után, mi a következő lépés?

MQH: Ez a lépés, amit tettünk, igazán fontos volt. Nagyon remélem, hogy ez még csak a kezdete valami csodálatosnak. Tudom, hova szeretnék eljutni, és még rengeteget kell dolgoznom, hogy egy újabb lépést tegyek előre. Ha sokat készülök és haladok a fejlődésben, a lehetőségek úgyis jönnek majd maguktól.

A kínai pilóta elérzékenyült első F1-es tesztje után:


FormaNet, Jeney Anna

001_fórum logo.png

hotel gif 2.gif

Szólj hozzá

f1 formula-1 ma qing hua