2012. júl 19.

F1 Vettel és Rosberg is megtörné a németek hat éves nyeretlenségét Németországban - Kettős interjú

írta: FormaNet
F1 Vettel és Rosberg is megtörné a németek hat éves nyeretlenségét Németországban - Kettős interjú

Hat éve nem fordult elő, hogy német versenyzőt intettek volna le elsőként a hockenheimi pályán. Ez utoljára 2006-ban, a hétszeres világbajnoknak, Michael Schumachernek sikerült. Az idei évben öt német versenyzővel büszkélkedhet Németország, a legesélyesebb a győzelemre a regnáló bajnok, Sebastian Vettel, a kettős állampolgárságú Nico Rosberg, és nem utolsó sorban csapattársa, Schumacher. A német Auto Bild Motorsport kettős interjút készített Sebastian Vettellel és Keke Rosberg fiával, Nicóval. Mindketten győzni szeretnének hazai futamukon.

sebastian vettel nico rosberg német gp.jpg 

Ha Német Nagydíj, akkor elengedhetetlen a kempingezés. Mikor volt erre utoljára alkalmatok?

Nico Rosberg: Nem is olyan régen Dél-Franciaországban voltunk néhány barátommal, egy dzsippel. A vadon közepén emeltük fel a sátrat. Jó móka volt.

Sebastian Vettel: Régebben sokat kempingeztünk a versenypályák mellett. A szüleim idén ellátogattak a Monacói Nagydíjra lakókocsival, és esténként sokszor meglátogattam őket. Sajnos nem grillezhettünk sokat, mert pihennem kellett.

Hol találkoztatok először?

NR: Erre tisztán emlékszem. Az A1-Ringen egy formula BMW teszten. Ezen a napon nem ment minden tökéletesen. A mérnököm mindig azt mondta, hogy nézd Vettelt, egyik kanyar után a másik, ezt kell utána csinálnod.

SV: Egy gokart versenyen láttam Nicót. Én tudtam, hogy ő kicsoda, de fordítva nem. Már abban az időben is ismerték a vezetékneve miatt. Az volt a mottó akkoriban hogy „jön a világbajnok fia". Kezdetben az apja miatt előnyös helyzetben volt, de ha nem lett volna a jó a teljesítménye, nem jutott volna el ilyen magas szintre.

Nico, nem szerettél volna egy átlagos apát, aki nem tudja, hogyan kell bevenni a kanyarokat?

NR: Nem , már gyerekként átéltem, ahogy apám versenyzik. Láttam hogyan éli meg a DTM versenyeket, és azt is, hogy vezetett Hockemheimben. Már akkor érezhető volt a sport iránti szenvedélyem. Édesapám sokat segített nekem, rengeteg tanácsot adott a karrierem kezdetén. Ezért nagyon hálás vagyok neki.

Sebastian, Nico meséljetek nekünk életetek első F1-es tesztjéről. Mit érzett a 15 éves fogszabályzós fiú és a 17 éves Rosberg?

SV: Mindent szerettem volna tudni. Néhány kör után a nyakizmaim ernyedtek voltak, fájtak. Első alkalommal mindig ilyen. Ráléptem a gázra, és egyből sokkot kaptam. Az első fékezések hasonlóak voltak, de aztán úgy gondoltam, hogy később fékezem, és akkor olyat lendültem előre, és úgy szorított, hogy csak a biztonsági övben bízhattam.

NR: Ezt csak igazolni tudom. Nálam is ilyen őrületes volt. Tudtam volna gyorsabb lenni, de a testem nem engedte. Valamikor a barcelonai pályán, a harmadik gyors kanyarban a pilótafülkéhez nyomódtam, mert nem tudtam ellenállni a hihetetlen erőnek, ami hatott rám. Nem is láttam jól, hogy hol is járhatok. A fejem a lábaim között lógott.

Nico, akkoriban te voltál a legfiatalabb, aki hivatalos teszten vezethetett F1-es autót. Majd jött egy ifjú Heppenheimből, aki gyorsan a legfiatalabb győztes majd a legfiatalabb világbajnok is lett. Nem irigykedtél?

NR: Nem egyáltalán nem. Higgadtan elemeztem a helyzetemet, és megtanultam türelmesnek lenni. Meggyőződésem, hogy eljön egyszer az én időm. Ez azt jelenti, hogy nekem is lesz egy olyan autóm, amivel nyerni tudok. Seb kicsit korábban megkapta a technikát, és megérdemelte amit elért. Magamat sosem hasonlítottam össze vele, úgyhogy sosem volt irigység vele szemben.

Sebastian van Rosbergről poszter a szobádban?

SV: (Értetlenül néz) Gyerekként Michael Schumacherről volt egy képem a falon. Nincsenek plakátjaim, gyermekként Schumacheren nőttem fel, de nemcsak nekem volt hős, hanem az összes német gokartosnak.

Hogyan értékeled Rosberg teljesítményét Schumacherhez képest?

SV: Michael és Räikönnen sem felejtett el vezetni a 2-3 év kihagyása alatt. Schumacher tudta hogy nem a legjobb csomaggal vág neki az idénynek. Nico hasonlóan teljesít ugyanazzal az autóval, és tíz időmérő edzésből átlagosan nyolcszor gyorsabb csapattársánál.

Sebastian, értelmezzük, hogy Nico vajon miért utasított vissza tavaly egy Ferraris szerződést?

SV : (Értetlenül néz) Nem látok bele ezekbe a dolgokba. Nico, igaz ez? Őszintén.

NR: Miért kell találgatni?  Most már az Ezüst Nyilat vezetem,  és top autóm van.

SV: Nicónak valóban egy versenyképes autója van idén, és érthető a Mercedes irányába fektetett bizalma.

000 facebook_banner.jpg

Ki nyert már a Hockenheimringen?

NR: Sebastian, te nyertél már itt?

SV: Nem. Mély sebet ejtettél bennem ezzel a kérdéssel. Jó lenne a német rajongóknak, ha kettőnk közül nyerne valaki. De ez sajnos nem olyan egyszerű, hiszen még rajtunk kívül 22 versenyző köröz a pályán.

Mit gondoltok, melyikőtöknek van esélye nyerni?

SV: Remélem nekem...

NR.:Jaajjj szerintem én nyerek. Mercedes motor van az autómban, és itt Hockemheimben van a leghosszabb egyenes, ami kiváló a motor számára.

 

FormaNet, Márkus Alexandra

001_fórum logo.png

hotel phonix banner gif.gif

Szólj hozzá

f1 sebastian vettel nico rosberg hockenheimring formula-1 némat nagydíj