2012. júl 22.

F1 Alonso boldog, Vettel magyarázkodik, Button nem kommentálta a német akcióját - Top3 nyilatkozata a leintést követően

írta: FormaNet
F1 Alonso boldog, Vettel magyarázkodik, Button nem kommentálta a német akcióját - Top3 nyilatkozata a leintést követően

Fernando Alonso pole pozícióból indulva, ha nem is könnyedén, de kellő magabiztossággal szerezte meg F1-es pályafutásának 30. futamgyőzelmét, míg a spanyol mögött Sebastian Vettel és a hetedik helyről rajtoló Jenson Button vívott nagy csatát, melyből végül a német jött ki győztesen, bár az utolsó előtti körben történő előzését a versenyirányítás még vizsgálja. A dobogós ceremóniát követően az egykoron a Ferrarinál és a McLarennél is versenyző, háromszoros világbajnok, Niki Lauda faggatta a pódiumon álló három bajnokot.

fernando alonso hockenheim_2.jpg 

Niki Lauda: Fernando,  mit szólsz ahhoz, hogy büszke spanyolként egy olasz autóba megnyerted a Német nagydíjat?

Fernando Alonso: Nem nagyon értek a politikához, de igaz, hogy Spanyolországban a helyzet nem túl jó. Nagyon jó érzés spanyol pilótaként nyerni egy olasz autóban, amit egy görög ember tervezett. Nagyon élveztem a versenyt, hiszen a futamon is versenyképesek voltunk, mint ahogy tegnap az esőben is. Természetesen jó volt pole-ból indulni, ez volt a siker kulcsa, hiszen így máris előnyünk volt a futamon. Talán nem mi voltunk a leggyorsabbak, de végül sikerült megőriznünk a pozíciónkat.

Niki Lauda: Sebastian, gratulálok, ugyanakkor tudom, hogy még vizsgálódnak a pályabírók, mert Jenson (Button) nem volt nagyon boldog ahogyan megelőzted. Mit gondolsz erről?

Sebastian Vettel: Nekem nem mondott erről semmit, egyáltalán nem panaszkodott. Szerintem elég nehéz helyzet volt, nem voltam benne biztos, hogy kívül vagy belül lesz, és el akartam kerülni, hogy összeérjünk. Olyan szögből érkeztünk, hogy nem láttam tisztán, hogy mekkora hely marad neki, és szélesen fordultam, így lefutottam a pályáról. Mindannyian küzdöttünk már a gumikkal, ezért is tudtam utolérni.

000 facebook_banner.jpg

Niki Lauda: Jenson, gratulálok neked is harmadik helyedhez. Fűznél egy gyors megjegyzést ehhez az incidenshez? Elégedett vagy az eredménnyel?

Jenson Button: Először is szeretném megköszönni, mindenkinek, aki eljött. Nagyon ritka, hogy ennyi embert látunk a lelátókon, és a végén még be is jöttek a pályára. Jó újra az elsők között lenni és harcolni, hiszen idén nem nagyon voltak jó futamaim. Az esethez nem szeretnék megjegyzést fűzni.

A vitatott előzés miatt Jenson Buttont és Sebastian Vettelt magukhoz rendelték a versenybírók.

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

hotel gif 2.gif

Szólj hozzá

f1 fernando alonso hockenheim jenson button sebastian vettel német nagydíj formula-1