2012. aug 05.

F1 A Ferrari félidős értékelése - Kérdezz-felelek Pat Fry-al, a Scuderia technikai igazgatójával

írta: FormaNet
F1 A Ferrari félidős értékelése - Kérdezz-felelek Pat Fry-al, a Scuderia technikai igazgatójával

A száguldó cirkusz a Magyar Nagydíjat követően megkezdte szokásos egy hónapos nyári szabadságát, mely időszak a pihenés mellett alkalmas a szezon első felének összegzésére, és következtetések levonására. Nincs ez másként a Ferrarinál sem, hiszen a maranellói gárda érdekes félidőt tudhat maga mögött. Egy feltűnően gyenge autóval kezdtek neki a 2012-es évadnak, ám a félidőhöz már úgy jutottak el, hogy Fernando Alonsónak köszönhetően meggyőző fölénnyel vezetik a pilóták bajnokságát. A csapat technikai igazgatója, Pat Fry a Ferrari Racing News 13. számában összegezte a bajnokság első szakaszát, és beszélt a további tervekről is.

ferrari - hungaroring.JPG

11 futamon vagyunk túl, itt az idő visszatekinteni a szezon eddigi részére. Hogyan értékeli a bajnokság első felét?

Pat Fry: Az nyilvánvaló, hogy a kezdetekkor, a téli teszteket követően bizonyos lemaradásunk volt. Azt hiszem, sokat tanultunk ebben a szakaszban, amit később hasznosítani tudtunk. Az első versenyeken csak küszködtünk. Emlékszem, Melbourne-ben másfél másodperccel voltuk a leggyorsabb mögött. Ezután hatalmas erőfeszítéseket tettünk, mind a szélcsatornában, mind a gyártás területén, és a tervezés vonatkozásában is. A teljes gárda reagált arra a kihívásra, amivel szembenéztünk. Véleményem szerint nagyrészt a többi csapatnál jobb évközi fejlesztésekben sikerült megelőznünk őket, miután megtaláltuk a helyes irányt, de még mindig hosszú út áll előttünk.

Budapesten Fernando arról beszélt, hogy az elmúlt pár versenyen a kismértékű fejlesztéseknek nem volt megfelelő a hatékonysága. El tudná pontosan magyarázni, mit értett ezen?

PF: Az igazság az, hogy néhány alkatrész valóban nem úgy működött, ahogy azt vártuk. Mindig van esély arra, hogy a munka folyamán ilyen dolog is történjen. A dolog pozitív oldala az, hogy megértettük a problémát, így most már minden rendben van. Ily módon hasznosítani tudjuk ezt a tapasztalatot a további előrelépéshez, ahelyett, hogy tisztázatlan maradt volna a dolog. Sőt van egy világos irány, amire most szükségünk van, és már el is kezdtünk dolgozni ebben a vonatkozásban is.

Ez azt jelenti, hogy a problémát sikerül rövid időn belül kiküszöbölni?

PF: Igen, azt hiszem, amikor először próbálunk elérni el egy bizonyos határt, új problémákkal találkozhatunk. Jelenleg sikerült jól megértenünk a helyzetet, éppen ezért csak a fejlesztések módosítására van szükségünk, a megfelelő kritériumok alapján, és nyomhatjuk tovább.

Augusztusban egyetlen verseny sincs. Mi történik mostantól a spái versenyig?

PF: Mindannyian itt voltunk ezen a héten (Maranellóban), és annyi dolgot próbáltunk ki, amennyit csak lehetséges volt. Néhány apró alkatrészt fejlesztünk a spái versenyre a szélcsatornában, miközben már a szingapúri versenyre is koncentrálunk. Ez egy nagyon fárasztó hét volt, de most lesz két hét nyaralásunk, hogy onnan visszatérve újjáéledjünk. A szünetről visszatérve azonnal folytatjuk.

Személy szerint Ön mit csinál majd ebben a két hétben, amikor nem dolgozik?

PF: Hazautazom Angliába, és a családommal töltök egy kis időt. Csodálatos lesz két napnál többet is egyfolytában a gyermekeimmel tölteni.

Képes lesz arra, hogy semmilyen aktuális feladattal se foglalkozzon, sikerülhet teljesen kikapcsolnia a Formula-1-et a gondolataiból, vagy mindig dolgozik valahol hátul az agyában?

PF: Minden tőlem telhetőt megteszek azért, hogy ne gondoljak a Formula-1-re, és csak a családommal töltött időre összpontosítsak.

Úgy számol, hogy sikerül feltöltenie az akkumulátorait?

PF: Igen, határozottan. Az előző négy-öt hónap nagyon kemény volt mindenki számára a Scuderiánál. Szóval azt hiszem, jó hogy van egy kis szünetünk, amikor mindenki fel tud töltődni, hogy amikor visszatérünk, ugyanolyan keményen tudjuk majd nyomni, ahogy azt eddig is tettük, és tesszük majd végig az egész szezon alatt.

000 facebook_banner.jpg

A visszatérés után az utolsó két európai verseny következik, Spa és Monza, mely pályák teljesen eltérnek az eddigiektől. Hogyan látja a helyzetet ezen a két versenyen?

PF: Lesz néhány érdekes fejlesztésünk, melyeket már Spában bevetünk, egy olyan pályán, amely az aerodinamikai leszorítóerő tekintetében igen speciális hozzáállást kíván, Monzához hasonlóan. Tény az, hogy az aerodinamikai csomagunk, és a motorunk is kifejezetten alkalmas az olasz pályára. Éppen ezért nagyon sok munkát végeztünk, de még mindig sok a tennivalónk. Ezt kell folytatnunk, és fenntartani a nyomást a legmagasabb szinten.

 

Szöveg, fotó: FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

hotel phőnix tisza.gif

Szólj hozzá

ferrari forma1 fernando alonso spa formula1 monza belga nagydíj pat fry olasz nagydíj