F1 A Mercedes motoros autóknál a motor ereje okozza az erőteljes gumikopást
Az idei Formula-1-es szezon egyik fő kérdése továbbra is a Pirelli abroncsok megfelelő kezelése, amin az istállók eddig is folyamatosan dolgoztak, és minden bizonnyal a nyári szünet után is az egyik legjelentősebb feladat lesz, hiszen autónként és pályánként is változik a gumik viselkedése. A német Auto Motor und Sport értesülései szerint a Mercedes motorokkal hajtott autóknál a hátsó kerekek erőteljesebb gumikopása jelentős részben a rendkívül erős motoroknak köszönhető.
Vélhetően a motor által a középtartományban leadott erőteljes nyomaték okozhatja a gumik idő előtti elhasználódását, különösen, a közepesen gyors kanyarokban, amikor a kigyorsításnál egyébként is nagy igénybevételnek vannak kitéve a hátsó kerekek.
Ez magyarázat lehet arra, hogy miért hosszabb a Pirelli gumik élettartama a Ferrari, a Sauber Red Bull, és a Lotus autóin. Míg az előbbi két csapat a Ferrari erőforrásait használja, addig az utóbbiak a Renault-tól szerzik be az aggregátokat. Köztudott, hogy mindkét erőforrás némileg gyengébb, mint a Mercedes egységei.
A Mercedes istálló csapatfőnöke, Ross Brawn is beszélt az esetről, és véleménye támogatja a feltételezést.
„A motorok jellemzői jelentősen befolyásolják a gumik kopását" – nyilatkozta Brawn.
A Mercedesnél tehát sikerült megtalálni a hiba okát, és a nyári szünetben ezen dolgoznak, ám ennek megoldása egy olyan kompromisszum, ahol a középtartományban csökkentett nyomatékot, és ezzel együtt a teljesítmény csökkenést valahol vissza kell szerezni. Erre a legvalószínűbb megoldás az, ha az autó a legfelső tartományban lehet még erősebb a kigyorsítások során. Minden bizonnyal a Mercedes mellett a McLaren és a Force India is dolgozik az ügyön, hiszen ezeknek az alakulatoknak is hasonló gondokkal kellett szembenézniük, a Mercedes erőforrásai kapcsán.