F1 Räikkönen szerint különleges érzés lenne Lotus pilótaként dobogóra állni a Tifosi előtt
A Formula-1 versenynaptára az év második felére igen feszes programot irányoz elÅ‘ a csapatok és pilóták számára egyaránt. A belgiumi verseny után nem sok pihenÅ‘t hagy az alakulatoknak, hiszen pénteken az elsÅ‘ szabadedzéssel elkezdÅ‘dik az Olasz NagydÃj versenyhétvégéje. A Lotus vegyes érzelmekkel távozott Spából, hiszen Romain Grosjean akciója miatt Olaszországban tartalék pilótájuk, Jerome D'Ambrosio áll fel a monzai aszfaltcsÃk rajtrácsára, és Kimi Räikkönen sem távozott elégedetten Belgiumból, annak ellenére sem, hogy egy helyet elÅ‘relépve, a világbajnokság negyedik helyén várja az olasz versenyt.
Spából egyenesen Monzába utaztok. Mit gondolsz ezekről az egymást azonnal követő versenyekről? Meglehetősen sok ilyen lesz az év második felében.
Kimi Räikkönen: A legtöbb autóversenyző versenyezni akar. Ez az, amit mi csinálunk. Ez a szenvedélyünk. Ez azt is jelenti, hogy jól érzem magam, az egymást szorosan követő versenyek miatt, különösen, ha olyan pályákon megyünk, mint Spa Francorchhamps, vagy Monza. Miért is ne szeretném?
Spában szerezted a legtöbb győzelmedet, Monzában viszont még nem nyertél. Itt az idő ennek orvoslására?
KR: Az igaz, hogy még soha sem nyertem Olaszországban. Az egyik oka, hogy a dolgok még soha sem jöttek ki jól ott a számomra. Ez azonban nem azt jelenti, hogy ne tudnék vezetni azon a pályán. Azért, mert azon a pályán még nem sikerült nyernem a múltban, még nem jelenti azt, hogy a jövőben sem nyerhetek, vagy érhetek el jó eredményt. Remélem, hogy reális esélyünk lesz most harcolni a győzelemért.
Mit gondolsz Monzáról, mint helyről?
KR: Monza valódi otthona a Tifosinak, és rengeteg finn szurkoló is szokott ott lenni. Ez az a hely, ahol valóban nagyon, nagyon gyorsan szoktunk menni. Nagyon jó ott versenyezni, ha minden jól működik az autón, és látni, mennyire gyorsak vagyunk. ElÅ‘zÅ‘ alkalommal még a Ferrari szÃneiben versenyeztem Monzában. Mindig élveztem Monza légkörét, és ez még különlegesebb volt, Ferrari pilótaként. Remélem továbbra is örülnek majd, hogy látnak engem ott versenyezni, annak ellenére is, hogy már nem a Ferrarinál teszem azt. Valóban nagyon várom már, hogy láthassam az összes szurkolót, és azt hiszem, nagyon különleges érzés lesz, ha dobogóra állhatok ott, mint a Lotus pilótája.
Milyen kihÃvást jelent számodra a monzai pálya?
KR: Monza mindig nagy kihÃvás. Egyedülálló a többi, modern pályához képest, és az elrendezése azt is jelenti, hogy az autó beállÃtásai is nagyon eltérÅ‘ek. Hogy gyorsan tudjunk menni Monzában, megfelelÅ‘en áramvonalas autóra van szükség, stabilnak, a szegélyek miatt, és erÅ‘s motorra is szükség van, mert itt nyomjuk a kör legnagyobb részén padlógázzal. Azt hiszem, ezeken a területeken meglehetÅ‘sen jók vagyunk, de nem tudhatjuk, hogy mennyire, amÃg pályára nem hajtunk.
Spa meglehetősen nehéz verseny volt a számodra...
KR: Az autómat nem volt túlzottan jó vezetni, és küzdöttünk vele az egész hétvégén. Az idÅ‘járás miatt elveszÃtettük mindkét pénteki edzést, bár ez mindenki számára hasonlóan alakult. Az idÅ‘mérÅ‘n a második sorért voltunk harcban, Ãgy nem vártam, hogy könnyű menet lesz a verseny, és végul valóban nem is volt az. Az autó kicsit többet csúszkált, mint azt akartuk, igy kicsit több leszorÃtóerÅ‘re volt szükség, ami viszont azt jelentette, hogy az egyenesekben lassabb voltam. Volt néhány érdekes csatám Michaellel, mivel képes volt visszaelÅ‘zni, mert a csúcssebessége nagyobb volt. Ez a sebesség azt is jelentette, hogy az egyenesekben nem tudtam megelÅ‘zni, az én sebességkorlátaim miatt.
Végül az Eau Rouge-ban sikerült átugranod...ez meglehetősen ritka megmozdulás volt.
KR: Kihasználtam az esélyt, hogy a Kers segÃtségével megelÅ‘zzem az Eau Rouge-ban. Mindig jó megelÅ‘zni valakit, de ez Michaellel soha sem könnyű. Egy ilyen elÅ‘zés kifizetÅ‘dÅ‘ lehet, bár akkor is majdnem visszaelÅ‘zött, ami azt mutatja, hogy a kocsim sebessége nem igazán volt jó. Boldog voltam, hogy a harmadik helyet szereztem meg Spában, és jó, hogy a világbajnokságban jelenleg a negyedik helyen vagyok, és majd meglátjuk, hogyan végzünk Monzában.
Kimi Räikkönen 2009-ben versenyzett utoljára a monzai aszfalton, akkor még a Ferrari alakulatánál, és a harmadik helyrÅ‘l indulva végül harmadikként intette le a kockás zászló. 2006-ban a McLarennel egy második helyet szerzett, ezen kÃvül nem állt dobogón a legendás olasz pályán.