2012. sze 28.

F1 Räikkönen: A szurkolók nagyon gyorsak, de amíg autóban vagyok, nem tudnak elkapni

írta: FormaNet
F1 Räikkönen: A szurkolók nagyon gyorsak, de amíg autóban vagyok, nem tudnak elkapni

Kimi Räikkönen figyelmét nem vonja el a pilótakeringő. A finn kizárólag Szuzukára koncentrál, és két cél lebeg előtte, a dobogó legfelső foka és a világbajnoki cím elhódítása. A „jégember" szerint, matematikailag lehetséges futamgyőzelem nélkül is világbajnoknak lenni, de legalább egy diadal szükséges ahhoz, hogy igazán világbajnoknak érezze magát az ember.

 kimi raikkonen - spa.jpg

Forró, párás és nem igazán egyszerű; mondtad nekünk a szingapúri hétvége folyamán.

Kimi Raikkönen: Azt gondolom, megvolt a lehetőségünk a jobb eredményre, mivel az autót jónak éreztem vasárnap. Az időmérőn nem voltunk képesek előrébb végezni szombaton, és ez elrontotta az esélyeinket, az autóból nézve egy unalmas verseny volt, mivel nagyon nehéz volt előzni. Az első biztonsági autó nem volt túl jó a számunkra, a második viszont valamivel jobb volt a stratégiánk számára. A verseny legnagyobb részében Michaelt [Schumacher] követtem, ez nagyon frusztráló volt, mivel gyorsabb volt az autóm, ilyenkor a legjobb, amit tehetsz, hogy megpróbálod a kiállások alatt átugrani a másikat, vagy remélni, hogy hibát követ el.

Jelenleg a harmadik vagy a pilóták világbajnokságában, képes vagy előrébb lépni?

KR: Megpróbálod a legjobbadat adni, amit csak tudsz. Ebben az évben nagyon jó a csapat, jól állunk a bajnokságban, boldog vagyok, hogy ott állunk ahol, és azt gondolom, jó esélyünk van még fejlődni. Természetesen a cél mindig megpróbálni megnyerni a versenyt, és annyi pontot haza hozni, amennyit csak lehetséges,

Az emberek azt kérdezik, képes vagy e megnyerni a világbajnoki címet futamgyőzelem nélkül? Mit gondolsz, lehetséges ez?

KR: Azt gondolom, erre a kérdésre nagyon nehéz válaszolni. Túl sok dolog történhet még, a következő néhány futamon. Azt gondolom, ha ezt matematikailag nézzük, akkor igen. Ami engem illet, úgy érzem, hogy legalább egy versenyt nyerni kell, hogy biztos érezd, hogy világbajnok vagy. Néhány igazi drámának kellene történnie, hogy megszerezzem a világbajnoki címet Fernando [Alonso], vagy Sebastian [Vettel] előtt, futamgyőzelem nélkül. Előre tudok lépni és megpróbálok versenyeket nyerni. Ez minden, amit kitűzök magam elé minden alkalommal, mikor beülök a versenyautóba.

Beszélnél nekünk Szuzukáról? Emlékezetes győzelmet arattál ott 2005-ben, élvezed ezt a pályát?

KR: Ez egy nagyon jó pálya, igazán gyors és van pár lehetőség előzni. Az egyik legjobb pálya a számomra, hosszú egyenesekkel és éles kanyarokkal, elég nagy tér van a versenyzésre, ez Szuzuka. 2005-ben az egyik legszebb győzelmemet szereztem itt, a rajt után visszaestem, de utána az utolsó körben szereztem meg a győzelmet. Ezt az utat a győzelemhez n soha nem felejtem el, azt az érzést, mikor áthaladtam a célvonalon.

Mennyire nehéz Szuzuka ?

KR: Ez az egyik a legnehezebb a pályák közül, mindig van néhány nagy balest. Amikor a határon autózunk, a versenyzőnek mindig marad néhány emlékezetes pillanata a hétvégéről a gyors pálya miatt. Szuzuka valóban bünteti a versenyzőt, ha hibázik, a pálya sebessége miatt és a kevés bukótér végett. Ez egy nagyszerű pálya; nagyon gyors, és kihívást jelent mind az autó, mind a pilóta számára. Szükség van rá, hogy erős aerodinamikával rendelkezzen az autó, gyorsan kell átmenni, a hosszú tempós kanyarokon. Azt gondolom az E20 képes erre.

Volt néhány kemény versenye a csapatnak, mennyire nehéz a világbajnoki harc?

KR: Talán kapunk néhány új alkatrészt, amiket felszerelünk az autóra. Szeretném, ha ez így jól alakulna, de függ az időjárástól és a pályától is. Tudjuk, hogy a sebessége megvan az autónak, csak meg kell találnunk a helyes beállításokat, és a maximumot kihozni belőle, mint mindig. A legjobb dobásunk egy dobogós helyezés lenne, de egy verseny sokkal több ennél és nehezebb, mivel más csapatok is igyekezni fognak, és új fejlesztéseik lesznek. Muszáj előrébb végeznünk, mint Szingapúrban – ahol végül is sehol sem voltunk – és a legjobb helyezésekért harcolnunk. Bár lehetetlen előre megjósolni, hogy hogyan fog teljesíteni az autónk a következő versenyen. Meg kell várnunk a pénteki gyakorlást, és el kell döntenünk, hogy milyen irányból közelítjük meg a versenyt.

000 facebook_banner.jpg

Hogyan birkózol meg a sok japán szurkolóval, s hogyan viseled a lányok sikítását és ajándékaikat?

KR: Ez része a Formula-1-es pilóták életének, látni a szurkolók lelkesedését. Van rengeteg szurkoló, és úgy tűnik, képesek mindenhol megtalálni, bárhol is vagy. Nagyon gyorsan tudnak futni, de nem hiszem, hogy el tudnak kapni, amíg az autóban vagyok.

FormaNet, Kiss Róbert

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma1 kimi raikkönen japán nagydíj szuzuka formula1