2012. sze 29.

F1 Kobajasi: A japán szurkolók nem csak engem ünnepelnek, ők igazi F1 szurkolók

írta: FormaNet
F1 Kobajasi: A japán szurkolók nem csak engem ünnepelnek, ők igazi F1 szurkolók

A tegnapi bejelentést követően, mely szerint a mexikói Sergio Pérez elhagyja csapatát, és jövőre a McLarennél folytatja, a Sauber ismét megnyílt a pilótapiac számára is. A csapat azonban az elmúlt napokban újra egyértelművé tette, hogy nem kapkodja el a jövő évi pilótapárosuk szerződtetését, és továbbra is inkább az idei évre, jelenleg a Japán Nagydíjra koncentrálnak.

sauber hockenheim.JPG

A száguldó cirkusz egyetlen japán pilótája, Kobajasi Kamui körül jelenleg közel nincs akkora felhajtás, mit csapattársa, Pérez körül, ám az évben már többször is felröppentek olyan hírek, hogy a csapat nem túl elégedett a pilótával, és talán jövőre nem a svájci gárdával folytatja az F1-es versenyzést. Hogy végül a mexikói távozása kedvezőbb helyzetet teremthet-e a szimpatikus, és egyáltalán nem tehetségtelen pilóta számára, még nem tudható, egy azonban bizonyos, Kobajasi jelenleg ezzel a legkevésbé sem törődik, hiszen az idei év számára legfontosabb megmérettetésére, hazai versenyére, a szuzukai futamra készül.

„Nagyon várom már hazai nagydíjamat Szuzukában. Szerintem az autónk ott nagyon gyors lehet, továbbá néhány új alkatrész is kerül a C31-re a Japán Nagydíjon. Bízom benne, hogy jó eredményt sikerül elérni honfitársaim előtt. Tavaly hetedik voltam a rajtrácson, de a rajtnál problémáim akadtak, így csak a 13. helyen értem célba. A japán szurkolók fantasztikusak, és az a hangulat, és légkör, amit csinálnak, hatalmas támogatás a számomra. És nem csak engem éljeneznek. Ők igazi Formula-1 szurkolók, és ez az, amiért én valóban büszke vagyok rájuk. Sehol máshol nem találni olyan rajongókat, akik már korán reggel kint vannak a pályán, és ott maradnak késő estig, és akiknél az időjárás sem számít. A pályára tekintettel Szuzuka egy igen különleges hely. Biztos vagyok benne, hogy sok pilóta egyetértene azzal, hogy valóban egy kiváló pálya. Nagyon technikás aszfalt, valóban izgalmas, és nagy kihívást jelent rajta vezetni, különösen azért, mert nehéz egy tökéletes kört összerakni. Azt mondanám, hogy a legtöbb pályán elég 20-30 kör, hogy valóban kiismerjük. Sőt néhány akár unalmassá is válhat. Szuzuka azonban olyan, hogy még több száz kör megtétele után is van mit tanulni, és van hová fejlődni."

Kobajasi Kamui csapattársa, Sergio Pérez tegnap óta már új perspektívákban gondolkodhat a jövőjét illetően, hiszen a legendás McLarennél folytathatja jövőre pályafutását, azonban a Sauber színeiben is van még hat versenye, és mint kiváló pilóta nagyon jól tudja, hogy jelenleg csak a következő versenyre szabad, és kell koncentrálnia.

„Valóban szeretem a szuzukai pályát. Tavaly vezettem ott először, és borzasztóan élveztem. A nyolcadik helyen fejeztem be, azután, hogy csak a 17. helyről rajtoltam, mert problémáink akadtak az időmérőn. Azt követően, hogy Szingapúrban alul teljesítettünk, azt várom az autótól, hogy megint jó lesz, és erősnek kellene lennünk a gyors kanyarokban. A pályán van néhány kiváló szakasz és kanyarkombináció. A japán szurkolóknak köszönhetően a hangulat valóban hatalmas, és ez a csapatunk számára nagy támogatás, hiszen ez Kamui hazai versenye. Már nagyon várom."

000 facebook_banner.jpg

A Sauber pályamérnöke, Giampaolo Dall'Ara a szuzukai pálya karakterisztikájáról beszélt, és arról, hogy milyen kihívást jelent az autók számára a japán aszfalt.

„Szuzuka az egyik legelbűvölőbb, ám nagy kihívást jelentő pálya a szezonban. Az első szektor nagyon technikás, nagy sebességű kanyarokkal, melyet a középső rész hajtű kanyarja, és a trükkös Degner kanyar követ, ami nagyon lényeges a stabilitás szempontjából. A Spoon kanyar is meglehetősen különleges. Ebbel a közepes és gyors kanyaros szakasz vezet a hosszú egyenesre, az R130-as fordulóval, amely manapság már sima, lapos, de még mindig nagy kihívás. Végül ott van a lassú sikán, és a kör vége, ahol pedig jól kilehet húzatni az autót. Mindent egybevéve, ez egy nagyon technikás és összetett pálya. az autóktól jó kiegyensúlyozást követel, és ez szintén nagy kihívás a pilóták számára. A kemény és a lágy keverékek állnak majd a rendelkezésünkre, melyek jók lesznek erre az aszfaltra. Az első kanyarban és az első szektorban a felület meglehetősen érdes, ami keményen megterheli a gumikat, ott nem lesz gond a gumimelegítéssel. Japánban egy új aerodinamikai csomagot vetünk be, beleértve egy új első szárnyat is. Figyelembe véve a pálya által támasztott követelményeket, arra számítok, hogy az autónk nagyon versenyképes lesz majd."

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma1 japán nagydíj formula1 sauber kobajasi kamui sergio pérez