2012. okt 20.

Kiss Pál Tamás: Ami ma bennem maradt, azt holnap mindenképpen ki akarom hozni magamból

írta: FormaNet
Kiss Pál Tamás: Ami ma bennem maradt, azt holnap mindenképpen ki akarom hozni magamból

A szombati nap nem hozott szerencsét a magyar Kiss Pál Tamás számára a World Series by Renault barcelonai szezonzáróján, ahol az olasz BVM Target Racing színeiben élete második versenyhétvégéjét teljesíti a WSR 3,5 literes csúcskategóriájában. Az időmérő edzés után a rajt is balszerencsésen alakult a pilóta számára, de így sem telt el pozitívumok nélkül a nap.

kiss pál tomi - barcelona.PNG  

Tamás pénteken remekelt a második 75 perces teszten, ahol a szenzációs 8. helyet szerezte meg, így komoly reményekkel telve várta a szombati, már tétre menő folytatást. Az időmérőn viszont több gyorskörét is megszakította egy-egy sárga- vagy épp piros zászlós jelzés, így egy másodperccel elmaradt saját előzőnapi legjobbjától, és a 21. rajtkockát szerezte meg a délutáni futamra. A 44 perc + 1 körös versenyre is kitartott balszerencséje, hiszen a rajtnál kerülgetnie kellett egy beragadt riválisát, ami miatt egészen a 25. helyig csúszott vissza. Innen a leintésig ugyan feljött a 22. helyre, de nem tagadja, tempója alapján ennél jóval többre vágyott, ezért lehetőség szerint vasárnap javítana.

„A rajt elég kaotikusra sikeredett. Három rajtlámpa van, és elvileg ezek együttes kigyulladása, majd elalvása jelenti a rajtjelet. Most viszont csak egy lámpa villant fel, majd aludt el szinte rögtön, és ez volt a rajt, ami elég nagy kalamajkát okozott, mert mindenki várta volna a másik két lámpa jelzését is. Így többen is beragadtak, köztük a bajnoki éllovas Jules Bianchi is, míg Alexander Rossi egyenesen lefulladt. Utóbbit alig tudtam kikerülni, majdnem belehajtottam, és csak fékezéssel tudtam elkerülni az ütközést, így viszont gyakorlatilag mindenki elment mellettem” – emlékezett vissza a nem éppen szokványos rajt pillanataira a magyar pilóta.

„Ezt követően úgy éreztem, hogy meg lenne hozzá a tempóm, hogy gyorsabban haladjak, mint az előttem levő versenyzők, de megelőzni sajnos nem tudtam őket. Az elején egy picit szenvedtem is a megtankolt autóval, ami nagyon csúszkált alattam a kanyarokban. Teli tankkal teljesen máshogy kell vezetni ezt az autót, mint kvázi üres tankkal az időmérőn, és ezt még szoknom kell, ehhez kellenek a versenykilométerek” – árulta el Tamás.

„Amit pozitívumként éltem meg, hogy néhány előzést azért sikerült bemutatnom a verseny során, és én voltam az egyetlen, aki huzamosabb ideig magam mögött tudtam tartani Rossit, igaz, aztán elfogyott a DRS-em (menet közben állítható szárny – a szerk.), így végül el tudott menni mellettem. A mai versenyen ismét bebizonyosodott, amit már a Hungaroringen is megtapasztaltunk: a jó eredményhez itt elengedhetetlen a jó rajtpozíció, ezért vasárnap is kulcsfontosságú lesz, hogy az időmérőn kihozzuk magunkból a maximumot” – emelte ki a 21 éves pilóta.

Úgy gondolom, hogy a tempóm alapján jóval előrébb lenne a helyem, és ha sikerül jó helyen zárni az időmérőt, akkor a futamon is sokkal könnyebb lenne a helyzetem, mivel nemcsak nekem nehéz előzni, de a többieknek is. Holnap egy teljesen új napot kezdünk, tisztalappal, úgyhogy mindent meg fogok tenni, hogy felnőjek a feladathoz, és a lehető legjobban szerepeljek. Ami ma bennem maradt, azt holnap mindenképp ki akarom hozni magamból” – mondta el az eddigieknél is nagyobb motivációval felvértezve Kiss Pál Tamás.

Borbás Bálint – P1race.com

Fotó: Paolo Pellegrini

kisspaltamas.com

000 facebook_banner.jpg

 

Szólj hozzá

barcelona wsr kiss pál tamás