2012. okt 26.

F1 Räikkönen: Hosszú etapon és a lágy gumin nagyon jó az autónk

írta: FormaNet
F1 Räikkönen: Hosszú etapon és a lágy gumin nagyon jó az autónk

Kimi Räikkönen az ötödik helyezést szerezte meg az Indiai Nagydíj második szabadedzésén, több mint nyolc tizedmásodperccel lemaradva az élen záró Sebastian Vettelhez képest. A finn világbajnok mégis pozitívan áll a hétvége további részéhez, és biztosra véli, hogy javulni fog az E20 egy körös tempója. ARäikkönen szerint a hosszú etapokon, és a lágy keverékű Pirellin már most kiválóan dolgozik az autó, a legnagyobb aggodalmat pedig egyenesekben tapasztalt gyenge végsebesség okozza 2007 világbajnokának.

kimi raikkonen - india.jpg  

Kimi Räikkönen ismét számára ismeretlen pályával néz szembe Indiában. A finn az 5. pozícióval zárta a pénteki napot, jelentős hátrányban a Red Bullok mögött, viszont megelőzve mindkét McLarenes pilótát. A Lotus csapata Koreában vetett be egy nagyobb areodinamikai csomagot, amelytől jelentős javulást vártak, de a remélt siker egyelőre elmaradt. A két futam közötti szünetben folyamatosan dolgoztak az enstone-i alakulat mérnökei, hogy még jobban munkára fogják az E20 fejlesztéseit, de Räikkönen mégsem érez igazán nagy változást az előző versenyhez képest.

„Nem mondhatnám, azt gondolom, talán a 8. 10. hely környékén voltunk a legutóbbi versenyen, a Red Bullok mögött. Egy kicsit közelebb kerültünk az időmérőn, de azt gondolom, hogy talán nem a legjobb teljesítményüket hozták a kvalifikáción. Azt hiszem, többé-kevésbé hasonló a helyzetünk ( Koreához ). A hosszú etapokon jók vagyunk, de nem mondhatom, hogy minden tökéletes, talán hasonló időket futottunk másokkal, de még mindig gyorsabbak nálunk (Red Bullok). Talán kicsit közelebb vagyunk, de ez a mi sebességünk."

A finn világbajnok szerint, nagyon nehéz lesz felvenni a versenyt a Red Bullokkal, ugyanakkor némi javulásban még reménykedik, hiszen a versenyszimuláció remekül ment a csapatnak, és a lágy keverékű gumik is nagyszerűen működtek az autókon. 

„Mindig nehéz beszélni arról amit nyújtottak, és nyújtanak. Úgy értem, volt olyan, hogy mi gyorsabbak voltunk egy körben, de nem tudjuk, hogy esetlegesen hibáztak, vagy valami más történt. Biztos vagyok benne, hogy tudunk még fejleszteni az egy körös teljesítményünkön, és nem vagyunk távol a maximális sebességünktől. Nagyon remélem, hogy gyorsabbak tudunk lenni, mint ők. Az autó nagyon jól dolgozik, különösen a lágy gumikon. A kemény keverékeket kicsit nehezebb felmelegíteni, de ez jobb lesz később” – folytatta a finn pilóta.

000 facebook_banner.jpg

2007 világbajnokát a hosszú egyenesekben tapasztalt sebességvesztés aggasztja igazán. Az E20-ason talán valóban nagyobb leszorítóerő keletkezett a Coanda-hatású kipufogórendszer alkalmazásával, de ennek hatására jelentősen csökkent a Lotus végsebessége, ami igazán megnehezítheti a versenyen való előrejutást.

„A kipufogórendszer hasonlóan működik, nem érzek sok különbséget. A pálya nem olyan csúszós, mint a legutóbbi versenyen, talán ez a legnagyobb különbség, de a legnagyobb problémánk az, hogy sokat veszítünk az egyenesekben. Nagyon sokat veszítünk, de remélem a következő versenyre fejlődni tudunk ebben"– fejezte be gondolatát a Räikkönen.

FormaNet, Kiss Róbert

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

lotus forma-1 kimi raikkonen szabadedzés formula-1 indiai nagydíj