2012. okt 26.

F1 Többnyire problémamentes napot zártak a top csapatok

írta: FormaNet
F1 Többnyire problémamentes napot zártak a top csapatok

Sebastian Vettel ugyan mindkét szabadedzésen domináns formát mutatott, ettől függetlenül a Ferrari és a McLaren is bizakodhat, hiszen a hosszú etapokon mindkét alakulat meglehetősen biztató adatokat kapott a pénteki szabadedzéseken. A Lotus F1 Team pilótái még most ismerkedtek a pályával, míg a Mercedesnél bizonyos fejlődést tapasztaltak az utóbbi versenyekhez képest.

mercedes - india.jpg  

Úgy tűnik a Red Bull Racing átmentette csúcsformáját az indiai versenyhétvégére, hiszen Sebastian Vettel mindkét szabadedzésen nagyjából fél másodperccel volt gyorsabb mint legnagyobb riválisa, Fernando Alonso. A német csapattársa, Mark Webber egy ötödik és egy második helyet szerzett, így mindkét versenyző meglehetősen elégedetten értékelt.  Az RB8-asok összesen 112 kört teljesítettek a nap folyamán.

Sebastian Vettel

  1. szabadedzés: 1. hely - 1:27.619
  2. szabadedzés: 1. hely -  1:26.221

„A pénteki nap mindig nagyon nehéz, hiszen sok dolgon kell változtatni. A pálya javulása jelentős volt, az elején még meglehetősen poros volt, de aztán egyre jobbak lettek a köridők, így nem lennék meglepve, ha holnap más eredmények születnének. Volt már rosszabb péntekünk is, szóval elégedett vagyok. Folytatnunk kell a munkát, és az éjszaka folyamán még kicsit javítani.”

Mark Webber

  1. szabadedzés: 5. hely - 1:28.175
  2. szabadedzés: 2. hely - 1:26.339

"Elég jól ment ma. Az 1-es kanyarnál volt egy elfékezésem, amit elkerülhettem volna, de ez nem a világ vége. A fontos, hogy megértettük a lágy gumik viselkedését rövid és hosszútávon is. Még megnézzük, hogy hol tudunk javítani az autón, hiszen valahol mindig lehet még javulni. A csapat hihetetlenül motivált, és a pilóták szintén.”

A Ferrarinál Fernando Alonsónak volt termékenyebb napja, a spanyol összesen 58 kört töltött az indiai aszfaltcsíkon, és mindkét gyakorláson a harmadik leggyorsabb időt sikerült összehoznia. Felipe Massa 11 körrel kevesebbet autózhatott spanyol kollégájánál, miután a második edzésen, egy kiforgást követően tönkretette a lágy gumikat.

Fernando Alonso

  1. szabadedzés: 3. hely - 1:28.044
  2. szabadedzés: 3. hely - 1:26.820

„Ez egy érdekes pálya: a leghosszabb egyenest gyors kanyarok kombinációja követi, ahol nagyon élvezetes a vezetés. A pálya ma még nagyon poros volt, mint ahogy általában azok az új pályák, amiket nem használnak túl gyakran. Holnap már több lesz a tapadás, és akkor még szórakoztatóbb lesz. Mivel a feltételek szinte körről körre változtak, így elég nehéz következtetni az erőviszonyokra. Alaposan ki kell elemeznünk az adatokat, és megfelelő döntéseket hozni a hétvége hátralévő részére. A gumik teljesítményéről nem sokat lehet mondani abból, amit ma láttunk, de remélem, hogy ez nem jelent majd nagy problémát.”

Felipe Massa

  1. szabadedzés: 7. hely - 1:28.542
  2. szabadedzés: 15. hely - 1:28.296

„Ez egy meglehetősen nehéz nap volt, különösen a délután. Az első edzés jól ment, és minden meg tudtunk csinálni, amit előzőleg terveztünk. Aztán a második edzésen, amikor a lágy keverékekre váltottam, akkor az autó már nem volt a legjobb. Elég nehéz volt vezetni, olyannyira, hogy meg is pördültem. Sajnos ennek következtében megsérült az abroncs, ami miatt már nem tudtam hosszú etapot teljesíteni, pedig ez lett volna a legfőbb feladat. Így az utolsó fél órában boxkiállásokat szimuláltunk, mert ezekkel a gumikkal már csak erre volt lehetőségem.”

A McLaren versenyzői felemásan értékelték a pénteki edzéseket. Lewis Hamilton még némi egykörös sebességjavulásban reménykedik, csapattársa, Jenson Button pedig az abroncsokkal küzd, illetve sebességváltó problémája is akadt. Abban azonban mindketten egyetértenek, hogy a versenytempó igen biztatónak tűnik. A McLarenek összességében 109 kört tettek meg pénteken.

Lewis Hamilton

  1. szabadedzés: 4 hely - 1:28.046
  2. szabadedzés: 6. hely - 1:27.131

„Elég pozitív napot zártunk, legalábbis részemről. Úgy éreztem, hogy az autó elég jó, bár nem volt olyan könnyű feladat a legtöbbet kihozni az abroncsokból. Még nem vagyunk elég gyorsak, de mindkét abroncs elég jónak bizonyult hosszútávon. Ami azt illeti, a hosszú etapokkal nagyon elégedett voltam. Ha továbbra is tudjuk tartani ezt az irányt, akkor remélhetőleg erős versenyt futhatunk. Ami az időmérős tempót illeti, jelenleg a harmadik vagy a negyedik helyre lenne elegendő, de a pole-ért hajtunk, úgyhogy az este folyamán még kemény munka vár ránk. Úgy tűnik ismét egy szoros versenyünk lesz.”

Jenson Button

  1. szabadedzés: 2. hely - 1:27.929
  2. szabadedzés: 7. hely- 1:27.182

„Ez nem volt egy tökéletes nap. Az első edzésen a köridők rendben voltak, de a másodikon nem igazán tudtuk munkára fogni a gumikat - talán a hőmérséklet játszott ebben szerepet. Aztán délután a hosszú etap alatt sebességváltó problémám volt. A csapat jelenleg is vizsgálja, és remélhetőleg holnapra megoldja a dolgot. Lewis hosszútávú tempója ígéretesnek tűnik. Néhány tizeddel még el vagyunk maradva a leggyorsabbaktól, de hosszútávon sokkal versenyképesek vagyunk, mint rövid etapon, ahol kissé küszködünk a gumikkal. Szerencsére ez egy előzésre alkalmas pálya, de természetesen továbbra is az a célunk, hogy a lehető legjobb helyre kvalifikáljuk magunkat.”

A Lotus F1 Teamnél mindkét pilóta először vezethetett az indiai aszfaltcsíkon, és összesen 119 kört töltött a pályán a két E20-as. Räikkönen egy 10. és egy 5. helyre elegendő kört rakott össze, míg csapattársa, Romain Grosjean az első edzésen csak a 15. lett, délután viszont már benne volt a top10-ben egy kilencedik helyre elegendő köridővel. A finn bajnok a McLarenhez hasonlóan inkább a versenytempóban bízik, míg Grosjean egyelőre bizonytalan az erőviszonyokat illetően.

Kimi Räikkönen

  1. szabadedzés: 10. hely- 1:29.291
  2. szabadedzés: 5. hely - 1:27.030

„A versenypálya nagyon szép. Könnyebb volt megtanulni, mint a koreai pályát, mert ez nem olyan technikás, de jó. Mindig jó dolog egy olyan új helyre megérkezni, mint például ez. Sok éve versenyzünk már, és mindig ugyanazokra a helyekre utazunk, ezért jó dolog amikor egy új hely és egy új pálya következik. Egy körön biztos, hogy tudunk még javulni, de nem vagyunk messze a maximális sebességünktől. Persze remélem, hogy gyorsabbak vagyunk, mint a McLaren. Az autónk jól működik, különösen a lágy gumikon, míg a kemény keverékeken nehezebb volt megtalálni a tapadást.”

Romain Grosjean

  1. szabadedzés: 15. hely - 1:29.895
  2. szabadedzés: 9. hely - 1:27.397

„Nagyon nehéz volt beállítani az autót, mivel a pálya sokat javult a nap folyamán. Délelőtt szinte semmi tapadás nem volt, de délutánra már sokkal jobb volt a helyzet. Ettől függetlenül egész jól haladtunk, és az éjszaka folyamán tovább dolgozunk majd azon, hogy javítsunk. Van néhány kanyar, amit vakon kell bevenni, és van pár gyors szakasz is, ahol nem jó ha hibázol. Remélem sikerül megtalálnunk azt az autót, amit az időmérőre szeretnénk, és holnap megkaphatjuk amit akarunk.”

000 facebook_banner.jpg

Az öt top csapat közül Mercedes volt a legszorgalmasabb 123 körével. Mindkét versenyző viszonylag megfelelőnek értékelte a pénteki gyakorlást, sőt Rosberg úgy véli, hogy az utóbbi versenyekhez képest előreléptek.

Nico Rosberg

  1. szabadedzés: 6. hely - 1:28.447
  2. szabadedzés: 4. hely - 1:27.022

„Sokat tanultunk a mai két szabadedzésen, és találtunk néhány jó beállítási irányt, így egész hatékony napunk volt. A negyedik hely jelenleg nem reális számunkra, de biztos vagyok benne, hogy kicsit jobban állunk, mint az előző két versenyen.”

Michael Schumacher

  1. szabadedzés: 8. hely- 1:28.993
  2. szabadedzés: 13. hely- 1:28.222

„A két edzésen elsősorban hosszú etapokon dolgoztunk, és a nap végére megfelelő lett a teljesítményünk. Leginkább az autó egyensúlyára fókuszáltunk, különösen az első szektorban lévő lassú kanyaroknál, és végül azt a teljesítményt produkáltuk, amire számítottunk a pálya tulajdonságait figyelembevéve. A lágy gumikon nem igazán tudtam jó kört futni, de összességében sikerült egy jó alapot felépítenünk a hétvége további részéhez.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes ferrari lotus forma-1 mclaren red bull szabadedzés formula-1 indiai nagydíj