2012. okt 29.

F1 Ecclestone feladta az 1.6-os turbómotorok elleni harcot - 2014-től valóban vége a V8-as korszaknak

írta: FormaNet
F1 Ecclestone feladta az 1.6-os turbómotorok elleni harcot - 2014-től valóban vége a V8-as korszaknak

Bernie Ecclestone véleménye sok tekintetben nagyot változott az indiai versenyhétvégén. A Formula-1 teljhatalmú ura feladta a 2014-ben bevezetésre kerülő 1,6-os turbómotorok elleni harcát, és már elfogadhatónak tarja, sőt kampányba kezdett a költségsapka bevezetése mellett. Azt azonban továbbra is elutasítja, hogy 2014-től a boxutcában elektromos meghajtással közlekedjenek az autók.

Ecclestone vélemény megváltozott.jpg

Az Indiai Nagydíjon Ecclestone elismerte, hogy feladta azt a küzdelmet, amellyel az új, környezetbarát motorok bevezetése ellen folytatott. Ez igen váratlan fordulat, hiszen az F1 vezére fél éve még egy új széria indítását is kilátásba helyezte (GP1) amennyiben nem sikerül az FIA által szorgalmazott, és már elfogadott szabálymódosítást visszavonatni.

Ebben a harcában volt a FOM vezérnek számtalan szövetségese, a pályák rendezői, a magasabb motorárak miatt aggódó kis- és középcsapatok, és a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo, ám nemrég még maga Montezemolo is elismerte, hogy az új motorok bevezetését nem lehet megakadályozni.

"Megszoktuk ezeket a motorokat (V8-as). Lehet, hogy majd megszokjuk az újakat is” – nyilatkozta Indiában Ecclestone.

„Montezemolo nem boldog, de azt mondják, már rengeteg pénzt elköltöttek rá” – folytatta a FOM vezére.

Ecclestone azonban egyértelművé tette, hogy a boxutcában közlekedő elektromos meghajtású autókról hallani sem akar. Az F1 üzleti szakértőjének, Christian Syltnek erről így beszélt: „Az elektromos dolog a boxutcában nem történhet meg.”

Ecclestone azokra a találgatásra is reagált, mely szerint az F1 tulajdonosa, a CVC, a Gribkowsky féle vesztegetési botrány miatt, megbízott volna egy fejvadász céget, hogy mielőbb keresse meg a fehér lovag utódját. A FOM vezére ezzel kapcsolatban elmondta, hogy nincs szó arról, hogy menesztenék, és csupán a befektetők miatt van szükség találni valakit, aki ha vele bármi is történne, azonnal kész a folyamat továbbvitelére.

„Nem, erről nincs szó! A tőzsdei terveink, és a potenciális befektetők miatt van szükség erre, hogy tudják, mi lesz ha….ez teljesen normális gyakorlat, ahogy ezt már mondtam is.”

Ecclestone nemrég a költségcsökkentés kapcsán úgy vélekedett, hogy abba ne szóljon bele kívülről senki, különösen ne az FIA, hiszen a csapatok viszik a pénzt, ez legyen az ő dolguk. Most azonban úgy véli, fontos a költségek csökkentése, és kampányba kezd, hogy meggyőzze a csapatokat (elsősorban a top csapatokat), hogy elfogadják a 200-250 millió dolláros költségsapkát. Az elmúlt évek pénzügyi adatai alapján erről elsősorban a Red Bullt, és talán a Ferrarit kell majd meggyőznie. A fehér lovag a költségekkel kapcsolatos csalásokat komoly szankcióval is sújtaná.

000 facebook_banner.jpg

„Bárki, aki csalna, az első alkalommal úgy menne a következő három versenyre, hogy nem kapna világbajnoki pontokat” – nyilatkozta Ecclestone Indiában.

Hogy egy ilyen jelentős véleményváltozás mögött mi áll, csak sejteni lehet, de talán az egyik ok, hogy az elmúlt év eseményei kissé gyengíthették Ecclestone hatalmát a száguldó cirkusz élén, éppen ezért igyekszik a jövőben a komolyabb konfrontációkat elkerülni.

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

 - 

Szólj hozzá

forma1 formula1 bernie ecclestone új motorformula költségsapka v6 turbó motor